Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattmat
Läst 1458 ggr
SallyB
0

Oliver's Petfood

Stötte på ett nytt danskt märke, Oliver's Petfood (Hund & Kattmat, kattsand samt en del tillbehör). Fodret tillverkas dock i Kanada  Beställde provpåsar och de gick ner utan problem.

De verkar vara ett seriöst företag som tillverkar ett kvalitets(torr)foder (även om jag har en del frågetecken om utfodringsmängden/ energianalysen vad gäller katt).  Man beställer och får det hemkört.

De har även en del projekt enligt nedan:

OLIVER'S FOUNDATION har följande pågående projekt:

• Fågelutfordringsprojekt på 25 dagis (där fåglar får hjälp i kylan och barn får en inblick i omsorg om djur)
  • Ekonomiskt stöd till veterinärer i fattiga områden
  • Belöning i djurskyddsärenden
  • _Julklappar till Köpenhamns hemlösa hundar
    _

Är det nån här som använder Olivers till sin/a katt/er (eller hund/ar)?

Hur funkar maten i längden till vardags?

Kattsanden, hur är den?

Sally

Lizzieming
0

Jag har köpt av dem Mina katter gillade inte maten men sanden var jättebra. Skönt att få den hemkörd. Sen har de bra godis för hundar.

SallyB
0

Jag antar att det är klumpande sand? Färg?

Mezzzanina
0

Jag har börjat köpa Olivers foder tillsammans med en väninna.

Hon är mycket kunnig om vad maten skall innehålla.Det är inte jag.Men hon påstår att denna maten är bra, så vi har provat den ett tag.Mina katter åt Nutram förut.Det älskade dem och kom rusande till matskålarna.Det är inte samma entusiasm när jag serverar Olivers foder.Fick provpåsar hem med godis.Det luktade så illa…Katterna kraffsade över godiset som om det vore avföring när jag testade att ge det.Ingen höjdare med godiset alltså.Men det är änni lite tidigt att säga hur bra fodret är för mina kissar.De är ju just nu inne i en period där de fäller en hel.

Men jag kan skriva igen när det gått ett tag.Men jag är inte helt säker på att jag kommer att fortsätta köpa Olivers foder då jag ser sådan skillnad på katternas matglädje sedan jag bytte från Nutram.

Däremot har jag ingen erfarenhet av sanden.

Lizzieming
0

2 Ja det är klumpande sand, vit.

SallyB
0

#3 Ytterligare ett "nytt" foder jag inte hört talas om tidigare. Olivers och Nutram är eg ganska lika och båda tillverkas i Kanada. Det som jag ser vid en snabb koll är att Nutram dessutom är "kryddat" med en massa gottis ex v kyckling, tonfisk, krabba, lax, räkor, kalkon. Det kan ju förklara varför dina missar föredrar det fodret :)

Mezzzanina
0

Ja så är det nog då.Men jag har inte dömt ut Olivers foder.Vill ännu ge det lite tid och se hur pälsen blir och allmänt hur katterna här hemma blir med Olivers foder.

Jag har bara hafft det i ett par månader ännu så jag avaktar lite.Men jag noterade skillnaden i matglädjen när de fick Nutram och Olivers foder.

Mezzzanina
0

Men det kan också vara att mina katter inte har vidare matlust just nu på grund av värmen.det är otroligt varmt här på Gotland.Och luften står stilla.Inte heller jag har matlust nu.

SallyB
0

:)

och det är så härligt! Sommaren har äntligen kommit! Fast just nu ser det ut att kunna bli nåt åskväder här i nedre mitten av Sverige

Hawknestgrove
0

Sally, Nääää åska? Trist. då är det dator ur här……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....