OT Trevlig Pingst!
Här snöar det….körsbärsblommor. I dag skaaa jag ha ut hammocken, om jag så ska dra ut den själv! Bara mysa med katterna i dag, och lukta på blommorna…fast det blir väl så mycke annat att göra som vanligt..Ha nu en riktigt skön Pingsthelg alla Hittekattsvänner!

Tack! Detsamma!

trevlig pingst allihopa ,jag ska se påenglas begravning på tv
Glad pingst. Skall se Englas begravning innan jag skall handla mat igen. Sedan skall jag fixa runt kåken eftersom dom skall börja måla på måndag morgon. Hoppas dom inte kommer för tidigt.
Trevlig Pingst på er alla, i dag skiner solen igen, min rygg (har haft ryggskott 1 vecka) börjar bli bättre, och kissarna ska få en liten tur ute Maggan47
här är det strålande sol. ska ta en promenad till centrum sen.

Önskar er alla en trevlig Pingst..började dagen med att lyssna på melodikrysset vilket är tradition här, men missade en fråga..sen satte jag mej framför tv och såg Englas begravning..
Vädret är alldeles för fint för att sitta vid datorn, ska ta o ge mej ut i det fina vädret..om man kan slita sig från iFokus nångång;-)
Michelle sänder en hälsning till alla hennes kollegor där ute från Löjtnanshjärtanen;-)

Å vilken underbar dag. Har precis kommit hem efter at ha suttit nere vid havet och solat sen kl 10. Nu började det däremot strömma dit folk men innan var jag nästan helt ensam.
//Pia
Tänk vilken underbar dag det har varit med solsken, så har man sovit bort den
Pontus har legat hos mig när jag har sovit, nu är han på balkongen och spanar.
Ska strax iväg igen till jobbet, men i morgon ska jag sova hos syrran under dan då får jag sova lite fler timmar…
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Essut: Hur jobbar du egentligen? Är det nattskift? Hänger inte riktigt med ;)
Jag sitter och trånar efter det vackra vädret där ute, men har en essä på 300-400ord att skriva och sedan måste jag gå och nanna. Försöker ställa om dygnet så att jag inte är aptrött på min handledning som börjar 02.30 på onsdag morgon. Det går inte så bra, igår var jag uppe till 23… borde lägga mig… ja, såhär dags, egentligen.
Motor är helt hemskt kelig och varm, men jag har hittat ett knep att få i honom liite mer vätska. Tar en matsked vatten och slår över blötmaten en eller två gånger om dagen… han till och med lämnar mat, men dricker upp vattnet. Nog märks det att han är varm, för han är inte alls lika matglad.
#10 Jag jobbar Natt 64 % på ett gruppboende för dementa i Tumba (Botkyrka)..Så jag har en bit att åka till jobbet, 13 mil enkel resa. Nu jobbar jag min "långvecka" måndag, tisdag, fredag, lördag och söndag natt. Sen är jag långledig i hela 9 dagar.
#11 Låter som ett trevligt jobb. :)
#11 Ibland är det trevligt, men vissa dagar så orkar man inte med deras (boendens) tjat om att dom inte har fått mat på flera dar.

#8 Åh vill oxå sitta vid havet….Är det så nära att du kan gå el. cykla? Det ska finnas två sjöar här i spjutan, som man kan gå till..måste leta upp dom
och ja jag har fått ut hammocken…fast det fattas tak på den
ja det är högst 500 m till Lysingsbadets camping som ligger precis vid vattnet. Längst ut på campingen finns de s.k. Korpaholmarna som är hiskeligt populärt bad och solställe. Tror det är ca 8 korpar med gångbroar som förbinder dem. Där ute på en holme satt jag och myste. Blev en aning röd om axlarna *fniss'
Denna bild är taget från den platsen jag låg på. Bilden är tagen förra året, det är ite mindre vatten nu.

//Pia
Så härligt det ser ut.

Ser härligt ut Puma! Har du doppat fötterna än? el. kanske hela dej ;-) Det är ju så varmt i dag..så man får sätta fötterna i en balja med kallt vatten
Jag gick en bingo promenad runt campingen. Kan tillägga att det är norra europas störtas camping så det är en rejäl promenad. Förbi stranden så var det folk som badade och själv har jag inte varit i. Men igår doppade jag foten för att känna och visst varmt var det inte men svalkande o ja. 
Här kokar det verkligen ute och igår var et visst näst varmast efter Kristiansstad. Husvagnsgästerna har kommit och det finns en hel del campare här nu. Men ännu mer kommer det bli under visfestivalen och MC-dagarna komer det vara precis fullbelagt vilket vill säga runt 1000 campinplatser, 160 stugor bokade. sen kommer en hel del tältgäster m.m utöver det. Så full rulle härute där jag bor.
//Pia

Var bor du Puma?
Västervik
//Pia
Vi har svinigt varmt här i Kristianstad, kan jag lova. Tror det är ungefär 23 grader i skuggan idag, så vad vi har innomhus vill ni nog inte veta.
Det är tillräckligt somrigt för att grillandet, glassätandet och barfotagåendet ska ha kommit igång ordentligt. Årets första husvagn såg jag en vecka före påsk.
Körsbärsträden fäller blomblad, likaså träden med knall-rosa blommor, äppelträden blommar för fullt. Till och med ekarna blommar, så min cykel är kladdig av dem. Bladlöss finns det gott om.
Myggor också, de är mums och roliga att jaga, hälsar Motor.
Önskar jag hade sele och koppel till Motor så vi kunde gå en sväng på gården, för han är enormt pratig idag.

#20 Åh Västervik..där är fint! Har själv inte varit där, men min brorsa och hans famij. och dom hade med sig många fina bilder därifrån.
Här är oxå 23 gr i skuggan. Glöm inte ge era katter extra mycket vatten att dricka i värmen!
Ser ni hammocken utan tak? Hoppa skutta snurra..nu kan jag sitta i den och gunga…
Härligt Karin jag kommer och gungar;)
Visst bor jag i en underbar stad men det är sommartid. Vintern är det mycket segare. De räknar med att befolkningen dubblas här under sommaren med alla turister. Längtar till visfestivalen och MC-dagarna. Ska säkert jobba under MC men denna gång tänker jag inte skaffa mig en hjärnskakning på vägen ut dit.
Ja jag älskar vattnet och skärgården. Uppvuxen med båt och att åka ut till någon klippa på någon ö för att grilla. Äta härligt grillat kött med potatissallad medan solen går ner och lomen ropa ut i sommarkvällen .Mmm de e sommar.
//Pia

Låter härligt Puma!

Grilla *slurp*

Morgan du får komma hit här och grilla..jag har fläskkottletter i frysen

Ja eller varför inte ha en liten mindre forumträff lite längre fram för det finns ju några blekingar med omnejd här på hittekatter

Ja varför inte..Det vore väl trevligt

jisses så skojigt det vore:-)
Hm
//Pia

Puma funderar….
Ni Blekingebor fnys. Sitter här i min ensamhet på en klippa i Västerviks skärgård o knaprar på en grillad stek…. hm nja det funkar det med. Speciellt när det är så gott.
Var ute på gården med Thindra förrut. Hon fick en beundrare *fniss* en av katterna här omkring följde snällt och nyfiket efter men fick inte komma nära för min fräsetuss.
//Pia
Mmm. gott med grillat blir lite hungrig här :-)

Inte dumt att sitta på en klippa i västerviks skärgård Puma. Haha Thindra såger ifrån när beundrarna kommer för nära, ruter i den damen;-)
Mm det är bara Tudor som får komma nära, fast nyfiken är hon. Titta men inte röra minsann *fniss* Ja hon e trogen hon.
Jösses vad sugen jag blev på grillat.
//Pia
Vet hon om att fina flickor håller på sej hihi.
Jenna
jag har väl fotrat henne väl;) Alldeles slut blev hon och har sovit ända sen vi kom in nu. Mycket att titta på och lukta på. Grävde lite i sandlådan och jagade flugor och så hålla en nyfiken beundrare på avstånd.
Jag har sett honom tidigare och om jag inte minns helt fel så är han inte så mycket äldre än Thindra, högst ett år.
//Pia
Puma: Du har inte en sele och ett koppel jag kan få låna åt Motor? Han skulle behöva vara slut ibland. ;)
Oh, vad jag vill grilla. Funderar på att lägga lite pengar på en elgrill till balkongen (var köper man sådana?)… men jag tror kanske att jag vill sätta myggnät i en stadig ram till ett vardagsrumsfönster, först, för då KANSKE vi kan få in lite sval luft.
Hur gör man den så stadig, så även om Motor hoppar mot den så far den inte iväg? Bor ju på fjärde våningen, med inåtgående fönster…
Sorry Dakrish. Den gamla selen är för liten, är mer till en kattunge annars så hade det gått bra;) Men så länge kan du kanske få tag i ett hasband så lär han sig röra sig med en sån innan sele.
Thindras koppel är ett sk långkoppel på 5 m, vilket kan behövas för det blir en hiskelig fart om hon ska attackera en fluga t.ex så då hänger inte mina reflexer med.
//Pia
Ska fundera på det där. Jag blir liksom allt mer fäst vid Motor för varje dag… *suck* Ska prova med halsband först. :)
Ta det bara lugnt och tänk igenom saker och ting. Först kastrering, sen blir han lugnare m.m. Tog ett tag innan jag och Thindra lärde oss få det bra och då är hon ett riktigt energiknippe även om hon är kastrerad. Tudor är lugn som en filbunke. Märks knappt av alls mer än när han kommer och vill ha kel. Och när han har skite vill säga. Han är nästan halvvägs till Kina.
//Pia
Dakrish, kolla min bild på Arne som jag har i tråden om Blondie Smeeet! Där har du en bra bid på en enkel variant av sele. Myggnät? Glöm det! Komplettera med hönsnät. Hade enbart myggnät av metall i vår nätdörr till altanen, efter två dagar så var det revor i den…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....