Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1762 ggr
tutu_
0

Örebro katthem

Hejsan. Jag har två katter från katthemmet i örebro. Tänkte om någon annan här inne också har adopterat därifrån?

Vill verkligen ge det hemmet många + + + + + + +

Lena
0

Jag har inga katter ifrån Örebro Katthem själv, men vet många andra som har det. Örebro Katthem får ofta beröm och jag förstår att de bedriver en utmärkt verksamhet.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

maggan47
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej själv, jag har 1 katt från Örebro Katthem, adopterade Timjan oktober 04, och jag ger Örebro katthem lika många plus, suveränt jobb, och med noll resurser sliter dom, Timjan fångades in med ett 30 tal andra katter vår,försommar 04, då vr hon ca 9 månader, och dräktig, såklart som dom flesta honorna var, en bebis får bebis, men det gick bra, och när ungarna var 12 veckor kom hon till mig, mitt lilla busfrö, som alltid leker, här en bild på min lurventuss Maggan47

alpblomman
0

Har varit inne och tittat på alla fina missar de har där. Men vet inte om man får adoptera därifrån om man bor typ 20 mil ifrån Örebro.

alpblomman
0

#2 Åh, vilken fin kisse!

maggan47
0

visst får man adoptera fast man bor långt ifrån, bor ju själv i Upplands Väsby utanför Stockholm, och hade ingen möjlighet attt komma på besök innan, utan hade bestämt mig genom bild, för Timjan.  och sedan följde mail och telefonkontakt med Kerstin på Örebro katthem, och så åkte jag då och hämtade hem Timjan, vilket jag aldrig ångrat, goare kisse får man leta efter Maggan47

alpblomman
0

Jasså jag trodde man var tvungen att komma på besök först! Söt kisse!

Sidentass
0

#5 hur gör man för att bli så bedårande vacker;-)))

Sidentass

Sessan1
0

#6 alpblomman/

Så var det när Chicko kom till mig för ca 5-6 år sedan. Jag hade inte heller tillfälle att åka ända ner till Blekinge/ KKS för att titta på honom först, (Jag bor i Örebro) utan dom mailade bilder på Chicko, så jag bestämde mig genast, att den katten vill jag ha.

Så inte behöver man bo preics vid husknuten inte.

Sessan1

Lena
0

#6 Det bör dock alltid ske en ganska regorös kontroll så att det nya hemmet är lämpligt innan en adoption sker. Viktigt så att det inte händer som i tråden; Läs!

Katter på katthem har ju redan blivit svikna en eller flera gånger av människor och då är det ju katastrof om de hamnar i nya problem sedan de väl räddads.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

essut
0

Jag har Milou 4 år som kommer från Örebro Katthem. Vi var där en dag och skulle kolla på en katt..Vi fick henne efter 3 veckor för vi ville ha semester innan hon kom till oss. Nu har hon bott hos oss sedan august -06..Man får inte bära henne ännu men det kanske kommer. Fast vår andra katt Tusse 14 år får man inte heller bära.Skrattande

Senixus
0

Har ingen adopterad katt från Örebro - dock en Jourkatta Cool Hon e en riktig charmör. Skulle kunna charma vem som helst - om hon vågade visa sig för andra. Hon är ju bara så underbart go. Hon passar utmärkt om man letar kisse-kompis till sin katt. Hon älskar även att gosa med den hon väl lärt sig lita på. Hon kommer kanske aldrig li någon käkat… men guuuuud så underbar hon är. Är oerhört lycklig över att Örebro katthem finns för annars hade jag ju aldrig träffat Tigra (Lilletass på hemmets sida). Kan väll tillägga att det mer o mer lutar åt att hon stannar här - älskar ju den lilla 2-3 åriga knastanten :-D

Hawknestgrove
0

Puttar upp!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

essut50
0

Nu har jag en till katt från Örebro katthem, Pontus som kom till oss den 9/9…

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hawknestgrove
0

Så fin kisse!!!!!! HEj Pontus!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Senixus
0

Är det han som tidigare varit så rädd att ha till o med kissat på sig? Har för mig att den charmören var en svart-vit misse vid namn Pontus *hmm* Om så e fallet så var det på tal att han skulle vara på Jourhem här tidigare. Superbra att veta att han har det gött Glad

emjon
0

Jag har ingen katt från Örebro Katthem däremot en från Södertälje Katthem och 2 från Djurhjälpen. Båda dessa katthem vill att man kommer och besöker katten först och sedan gör de hembesök. Katten levereras sedan hem med någon från föreningen.

Med tanke hur mycket som katterna får utstå hela tiden tycker jag det känns bra både för katten och inte minst mig själv. Ur min synpunkt så är det mycket seriöst och jag uppskattar att de vill kolla hur katten får det i sitt nya hem.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

solweig
0

våran lasse kommer från örebro katthem.det var genom essut som vi fick nys om lasse.

essut50
0

#15 Pontus och Lasse har varit hos olika jourhem i några år innan dom fick ett hem. Sista jourhemmet var "missempty " här på forumet.

Lasse och Pontus (bild från örebro katthem)

Läs gärna om Lasse och Pontus här på forumet

Lasse        Pontus

Lasse kom till min syrra Solweig och jag tog hand om Pontus.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Mizzi
0

Jag har varit Jourhem år Örebro katthem Räcka ut tungan

missempty
0

Hihi, jag är jourhem åt Örebro Katthem sen rätt så exakt 5 år tillbaka - dessutom har jag adopterat Krakki därifrån. Konstigt att jag inte adopterat fler… så många som jag varit jourhem åt! Cool