Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 2011 ggr
Ciiviic
0

Blir så arg..

Sitter och pratar med en kill kompis på msn..
Han är helt förstörd, han vart akut tvungen att flytta ut från sitt Ex, då hon bara kom och sa att han inte fick bo kvar, enda stället han kunde flytta till var till V-ås,
Kvar vart hans katter som han skulle hämta förra helgen..
Då han åkte 60 mil för att hämta dom och hon var inte ens hemma.

Nu sitter hon där och borta och hotar att åka med dom till en jägare, eftersom han bara "lämnat" dom där..
Fast han åkte ner ditt, och hon sket i det..
Hon är även medveten om att han inte kan ta katterna ditt han bor nu, vilket han blir ännu mer förstörd över, då han bor hos en kompis och hans familj, som har massa små barn som är tvär allergiska.
Han ska flytta till eget om ca 1 månad..

Hon vägrar träffa honom…. Hon är helt knas..
Han är helt förstörd, har sagt åt han och ringa polisen…
Men han är helt förstörd, 2 katter som han haft i 8 år..

Kan jag få tips på hur jag kan hjälpa honom..

[sofia-85]
0

Om han är ägaren kan hon ju inte hota så… Det är ju hans katter. Säg till han att åka dit när hon inte vet så han bara dyker upp… bara hon är hemma :)

Ciiviic
0

Jo men nu bor hon 60 mil bort, han vill ju inte behöva sitta i trappen hela tiden….
samt att hon brukar vara hos sin nya väldigt mkt..
Så han vet inte ens om katterna får mat och vatten..

kattassen
0

Kontakta polisen. Hon gör sig skyldig till ett brott om hon inte går med på att lämna ut hans egendom (katterna). Finns det ingen i hennes hemstad som han känner som kan hjälpa honom att "hälsa" på damen och få ut djuren ur helvetet?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Debattia
0

Hej !

Har man inte barn att använda som vapen så tar man visst djuren. Håller med om att kanske en möjlighet är att han har bekanta på orten och att han via den bekantingen får reda på ifall damen är hemma eller inte då han kanske kan åka till sin bekanting  och bo hos denne några dar samt hämta katterna.

Kan ett alternativ vara att han tar någon med sig vid hämtningen ? Kan inte ett katthem i närheten ta hand om dem så länge tills han får en lägenhet för hon är kanske inte så snäll mot dem eftersom hon verkar så sårad eller hatisk mot honom.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Ledin
0

hon låter rätt så puckad, om hon har levt med katterna o är djurvän så spelar det väll ingen roll om dom får bo hos henne lr honom. För mig låter det som hon inte är någon djurvän för 5 öre utan tänker på hämnas o jag man får itne avliva andras katter det är olagligt så be han ringa polisen. Det finns ingen här som kan styra upp lite frakthjälp så han slipper åka 60mil för att få hem katterna (man kan ha med sig 2 anabola typer för sätta lite skräck i puckokvinnan) :) skämnt allså. Men tänkte på om det iaf går att styra upp transporthjälp så slipper han oxå träffa henne.

[sofia-85]
0

Okej kanske lite långt :) Men kan han inte bo hos nån där uppe.. har han bott där måste han ju känna folk. Bara en natt då måste hon ju vara hemma. Annars polis anmäl henne

Senixus
0

Det finns några vägar att prova… 

Polisen: då kan han "kräva" att de ska följa med när han hemmtar missarna "så allt går rätt till". 

En viktig fundering… Har han några papper där han står som ägare? Kanske från Veterinären när han vaccierat kissara eller nåt. Är det han som lämnat in dem och han som står som ägare så MåstE polisen tro honom & hjälpa till i detta ärende.

Han kan ju ringa djurens rätt & höra vad de kan ha för tips. Han kan till o med höra om de kan ordna ett korttids boende (typ jourhem) åt missarna & om de kan (med hjälp av polis) hämta kattera åt honom p.g.a att han bor så enormt långt bort. Han ska då självklart berätta om hennes planer på att låta katterna skjutas & att han värklige känner att det är det hon kommer göra. Och även att han fruktar att de inte får mat eller vatten som de ska. Då är det ju brotsligt så det skriker om det.

Alla knep är tillåtna i detta fall, är hon så kännslo-kall iför katterna så kan hon gott få lite orätt i sina papper hos Polisen!

Om han ej har styrkan till detta kan ju Du som vän ringa Djurens vänner och förklara situationen & se vad de säger.

Lycka till med kompisen & missarna & håll oss uppdaterade så vi vet hur det går Flört

Ciiviic
0

tack får alla råd och tips, jag ska framföra detta till honom imorgon när han kommer hitt : ) ..

Jo det är hans katter, allt står på honom, jag var med honom när han id,märkte samt lämnade in ena katten på kastrering, så det är hans.. eller dom står på han !

men jag ska snacka med han så får vi se :)
Tack iallafall !

Ankah
0

Annars kanske kvinnan ifråga kan gå med på att någon bekant till honom kommer och hämtar katterna? Fast då kvarstår ju förståss problemet med vart de ska ta vägen tills han får eget ställe…

Ciiviic
0

#9 - Jo det är ju just det…
Han har försökt att nå henne idag, men ingenting..

Imasy
0

har hon katterna kvar bara för att jäklas med honom
?

om hon har träffat en ny, borde hon inte vilja bli av med allt som har med exet, din vän, att göra då, för att gå vidare med sitt nya förhållande?

hade jag träffat en ny, och min karl hade haft ett djur, en bil eller vad som helst som var kvar hos mig, skulle jag vilja avsluta allt med honom, och gå vidare.

men men, man slutar ju aldrig att förvånas…Förvånad

Dakrish
0

#11 Konstiga människor finns det massor av, t.ex. flickan som plötsligt sa åt sin dåvarande sambo att hon ska flytta ut, genast. Och sen trodde de fortfarande var ihop… Fundersam

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Kan man inte med polisens hjälp och godkännade ta dit en låssmed som låser upp så han kan hämta sina katter och sen får låssmeden skicka räkningen till tjejen? Om hon nu vägrar vara hemme eller svara när han söker henne. Måste ju vara någon form av egenmäktigt förfarande över hans egendom, dvs här katterna.

Puma77
0

Bor de i lägenhet så ska det ju finnas en som har huvudnyckel. Här har ju vicevärden den annars borde det ju finnas vaktmästare t.ex.

//Pia

Imasy
0

ja, jag tycker också att detta är en form av egenmäktigt förfarande. frågan är ju om polisen ens bryr sig, det handlar inte om något ekonimiskt värde…

vet en kille som lämnade sin hund till en hundvakt när han skulle på semester. när han skulle hämta hunden igen vägrade de att öppna dörren och han tog kontakt med polisen. de sa åt honom att han fick vä'l åka dit och hämta hunden själv, det var inte deras bekymmer typ. det slutade med att killen fick en anmälan på sig för hemfridsbrott. och jag minns faktiskt inte hur det löste sig med hunden, men jag tror att han fick tillbaka den efter mycket om och men.

Ciiviic
0

#11 - Mm hon har katterna kvar för att driva han till vansinne just nu..
Han fick ha katterna där så länge, men som sagt, nu hotar hon att skjuta dom..

Han har nu pratat med hennes mamma, som inte förstår någonting men som ska prata med dottern och se vad hon kan göra, för mamman vet hur mkt dessa katter betyder för honom..

Om det är så att mamma kan prata med dottern åh vi får hämta dom så kommer jag personligen att följa med ner, och sitt strejka utanför om han inte får katterna..
Han ska ha sina katter..

Så nu är det bara att hålla tummarna att han får dom !

Darkmoonia
0

Men hon gör sig skyldig till egenmäktigt förfarande då katterna är hans! Det är kriminellt!

Är han reggad som ägare eller något?

Ciiviic
0

aaa han är reggad som ägare

Darkmoonia
0

Bra, då kan han i princip kalla på polis eftersom hon har gjort sig skyldig till egenmäktigt förfarande.

samt hot eftersom hon hotar med att avliva katterna…det är inte att leka med faktiskt och jag tycker att han skall göra henne medveten om det…

Imasy
0

Ring till jurist jouren för att höra hur ni går till väga vettja :)

http://www.juristjouren.se/se/privat/

Ciiviic
0

Oooh tack för hjälpen : )

Ledin
0

hur har det gått har du pratat med honom om detta?

Ciiviic
0

Jag måste tyvärr med sorliga besked meddela att katterna tyvärr ej finns kvar, dom fick ikväll vandra över till andra sidan..
Tack vare den där "suggan"..

Min ilska jag känner och allt..
Jag vet detta, då hon skickat ett mms till hans mobil under kvällen jag var med han, på hans katter,liggandes där helt "döda" ….

Hon är nu anmäld oh han ska till polisen på måndag oh berätta mera…
jag är så arg

helenaroth
0

Detta är sååå fruktansvärt, hur kan en människa göra så mot oskyldiga djur!

Jag blir sååå förb***** och oerhört ledsen.

Ciiviic
0

jo ilskan som finns innuti mig nu går inte att förklara !
den är meeega stark…. Förstår inte att en människa kan göra på detta viss : O

Men just nu är jjag även orolig för min stumpilump som jag ej kan hitta någonstans

Darkmoonia
0

Neej! Hur i helskotta kan hon göra så? Det är bra att han skall polisanmäla! Hur kan vetten avliva katter som inte är reggade på henne! Ofattbart!

Puma77
0

Men jösses hur sjuk får man vara. Hoppas hon får en riktig fet smäll så hon fattar något i sin lilla j*la hjärna. Vetrinären borde även få veta att han avlivat helt friska katter som tillhörde ngn helt annan än den som lämnade in dem.

//Pia

Imasy
0

men herregud!!!!

Usch, skicka en tröst-kram till din kompis, och jag hoppas att den där *censur* får vad hon förtjänar!!

Nu om någonsin kanske det skulle vara dags att ringa advokatjouren?

Ibland så vill man ju gärna praktisera begreppet "öga för öga…"

Ankah
0

Det jag känner kan ändå inte beskrivas i ord som får förekomma härinne, så jag nöjer mig med att beklaga de små kissarna och hoppas att hon i alla fall valde att ta em till veterinären och inte lät kreativiteten flöda under ett blodbad i köket. Fy f**!!!!!!!!!!!!

Jenna-Gun
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Grrrrrrrrrrrrrrrrr

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Men hur kan en veterinär avliva katter som uppenbarligen en annan person står som ägare på. Inte bara den CENSUR bruden ska polisanmälas utan den veterinären som inte kollar upp. Jag skulle banne mig åkt dit och slagit in dörren om bruden inte hade öppnat men det är jag det….fy fan. Hoppas din vän finner ork att polisanmäla henne och att du kan vara hans stöd

Imasy
0

fast å andra sidan, de katter jag har avlivat har veterinärer heller aldrig kollat upp om det verkligen är mina. hur gör man om katten inte är id-märkt?

Senixus
0

Skulle hon inte ta dem till en jägare?  Isåfall behövde hon ju inte bevisa skit för denna. Jävla sugga iaf.

Bra att han anmält den lilla pissmyran… det ska hon fan ha. Sådär gör man ju bara om man är helt jäkla störd.

Missarna… Hoppas o ber att ni har det bra i katthimmlen, med många möss att jaga & mycket kärlek att få i tid och otid *sänder kramar genom tidsrymden*

Imasy
0

och det hemska i hela historian är, att jag har ett lågt hopp om att det kommer att hända något med anmälan, för det var ju bara katter….

hade hon däremot skrotan hans nya jaguar hade det nog blivit annat ljud i skällan….

hoppas iaf att skatan får vad hon förtjänar!

Ciiviic
0

det var inte veterinären som gjorde det..
han som gjorde de hela är även han polis anmäld..

ooh jag tänker inte ge mig , den där suggan ska allt få !
Hon kmr till stan imorgon… MORR MORR !
då kunde hon banne mig ha tagit med dom!

Imasy
0

Usch, undrar hur hon kan leva med sig själv? Skrikandes

Jenna-Gun
0

Vilken förfärlig historia.

Blir bara så himla arg å katternas vägnar.

JennaGrrrrrr

anebit
0

Men HERREGUD!   Va är det för en sjuk människa?  Hur i helsike kan man göra så? Förvånad      Är   Ledsen    och     SkrikandesSkrikandesSkrikandes   och   Ledsen

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Simson
0

Jag klarar inte ens att svara…

Det är ren hämnd från hennes sida då??

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Ciiviic
0

Hämd vet jag inte om jag kan kalla det heller, då hon kasta ut han och massa annat…
Hon är allmänt störd

Jenna-Gun
0

F*n ska katterna få lida för det Grrrrrrrrrr

Jenna

annebeate
0

Så fruktansvärt.  Vilken hemsk människa. Hur kan hon leva med sig själv efter detta.  Hon förtjänar bara förakt. Måste sakna en spärr som normala människor har. Stackars små katter. Vad har de gjort för ont för att utsättas för detta och vad är det för någon känslokall människa som dödade dem. Tankarna går också till din kompis. Det finns inte ord nog att beskriva vad jag innerst inne känner, jo raseri!

martdat
0

Vilken sjuk människa, stackars din kompis Ciiviic, vilka sjuka  individer det finns,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Simson
0

Men om det inte var veterinären som avlivat katterna och han fick bilder på dem när de var döda…hur obehagliga bilder måste inte det vara??!?!?!?!! Det känns som tortyr när jag läser detta. Jag tycker det är plågsamt nog att se bilderna från Simsons död och då var jag ändå med hela vägen och vet att fick ett fint avslut.

SkrikandesFYYY för dessa människor!!

GråterGråter å din väns vägnar!

Ciiviic
0

OBS ! Texten nedanför kan bli äcklig !!!

Huvuden sågs inte, de var blod överallt… Så låg dom brevid varandra, med en säck breve och en spade. Sen ser man även skorna på han som gjorde dådet, + en bit av geväret. sjukt men sant…. Va den hemskaste bilden jag sett på länge. Vi trodde först inte de var sant.. Men sant var det..

Puma77
0

Hoppas de får sitt straff. För fy f*n säger jag bara. Deras största misstag efter att ha avlivat katterna kan ha varit att skicka det mms:et. Det är ju ett bildbevis i denna fråga.

//Pia

Dakrish
0

Fy f*n. Tur att han är kvitt henne i alla fall.

Blondieisbackagain
0

MEN FÖR F_N ÄR HON SJUKT lr SPARA BILDEN O SMS DE ÄR BEVIS..

Hoppas dom åker ditt för djurplågeri! 

Hur f_n kan man göra något så Sjukt dom är ta mig f_n inte Friska!

stackars katter Gråter

Simson
0

Jag hade tagit mobilen å gått till polisen på en gång!! Att medvetet plåga en annan människa på det sättet är sjukt!! Jag håller verkligen med Blondie på den punkten!!

Jag kommer att få mardrömmar om detta! Jag som inte klarar av sådant med katter som är anonyma. Här är det katter som är älskade!!

Mina katter är substitut för barn eftersom jag inga kommer att få. De skulle mörda mina barn medvetet om någon gjorde på detta sätt mot mig!!

Nä nu måste jag sluta läsa här…mitt hjärta klarar inte av sådan medvetna dåd…

Extra många stora cyberkramar till dig Ciiviic och din vän!! Tack och lov att han har dig som vän!! Önskar jag kunde göra mer för dig!

Imasy
0

om jag hade varit jägare, så skulle jag tycka det var bra skumt om någon ber mig knäppa ett kort på ett husdjur jag precis skjutit ihjäl.

men men, lika barn leka bäst heter det ju….

Jag tycker din vän ska gå till polisen på en gång. fast för hans egen skull så tycker jag att han ska inte säga något till henne att han har anmält henne eller jägaren, om han nu inte har gjort det. låt henne få ett brev på posten/inkallad till förhör istället. dessutom så tror jag att då kan inte hon vända dessa hot om polisanmälan tillbaka till din vän.

en annan sak som ev kan hända, är att polisen kan behöva beslagta hans telefon. en bekant till mig fick en massa hot på sin mobil ifrån sitt ex som dessutom misshandlat henne. då tog polisen telefonen av henne för att rensa den på bevismaterial. så ett tips kan ju vara att din vän inte skriver något dumt till skatan, även om hon förtjänar att gå samma öde till mötes som hans katter.

Ciiviic
0

Båda 2 är polisanmälda, han ska till polisen på måndag för vidare prat.. Och förklara mer vad som hänt och allt, ååh han har kvar kortet…

Imasy
0

ja, radera då för guds skull inte bilden, även om det är det man helst av allt vill!

vad hade polisen sagt då?

Ciiviic
0

Jag vet inte vad polisen har sagt, har försökt att nå honom här nu ett tag men lyckas inge bra.. MEN ska träffa han imorgon , samt på måndag

Erika91
0

Det är inte sant. Hur kan man vara så grym? Där ute var det en kille som så gärna ville ha tillbaka sina små älskade missar och det visste hon. Jag finner inte ord för hur dumt jag tycker att det är, samtidigt tycker jag synd om killen som ägde katterna.
Jag tror knappt det är sant. Det är bra att ni har polisanmält detta!

MariannE11
0

usch vad illa jag mår av att läsa detta….. jag blir stum, lamslagen, vrålarg och ledsen för din kompis skull…..å givetvis även katterna som inte fick komma till sin husse….. makalöst helt enkelt…. hoppas nu att det blir så mycket upprättelse som det kan bli….sådana här gånger så är jag för dödsstraff nästan…..

kram på dej Ciiviic… bra att just du finns för din kompis i hans svåra stund…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Jenna-Gun
0

Hur kan hatet bli så stort. De hade ju bott tillsammans och haft katterna i hop.

Man vegriper inte hur det kan bli så.

Man mår illa.

Jenna

anebit
0

Men jag förstår inte?    Varför måste hon straffa din kompis när hon har träffat en ny kille som det står i #2.   Det är väl  din kompis som blev utkastad som borde vara arg!

Usch!  FY  säger bara…. Hur FN kan man bara göra så? Jag mår oxå illa!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Pysslan
0

Så fruktansvärt onödigt och så obeskrivligt vidrigt! Vad i h-vete trodde hon att hon skulle tjäna på det här? Vad har katterna gjort henne?

Stackars din kompis och stackars, stackars katter.

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

[Tassy]
0

nej men fy f*n vad hemskt! Gråter

Winta
0

Nä va fy hemskt…..! Gråter vilken sådan känslokall typ som gör sånt för stackars försvarlösa djur! Lider med honom som förlorat sina fina två djurvänner…

Winta
0

Hur har det gått sen?….

Ciiviic
0

Jag har ej pratat något med honom, så jag vet tyvärr inte..

Debattia
0

Man hoppas ju och tror fast det kanske är naivt, att det inte finns såna hemska människor. Hur kan man bara göra något sånt här ,både mot djuren och killen ? Hemskt !Jag blir också förvånad ifall dom inte får för djurplågeri och att döda andras djur, bara det bör väl vara förbjudet ? Fruktansvärt och jag förstår din ilska, man känner sig säkert också helt maktlös i ett sånt här ögonblick.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Lena
0

Vilken fruktansvärd historia det här utvecklade sig till. Brudens agerande vittnar om att det inte står riktigt rätt till i hjärnkontoret där. Svårt också att förstå hennes motiv till denna bestaliska handling. Var var katterna när hon skickade MMS´et? Verkar ju underligt och makabert om någon fotograferar hos veterinären på det där sättet, eller - hemska tanke - hade katterna mött döden på annat sätt? Jägaren hon hotat med tidigare kanske? Bra att hon är polisanmäld i alla fall. Tyvärr får han ju inte tillbaka sina katter vad han än gör, men ett sådant här gräsligt agerande ska inte få gå spårlöst förbi. Jag lider verkligen med hussen. Han bör dock tacka sin stjärna för att han inte kommer att dela sitt liv med en sådan person framöver.

När man avlivar djur hos veterinären brukar man få skriva på en blankett ett slags intyg att man begärt avlivning. Vet dock inte om alla veterinärer gör vad de ska i det avseendet. Men det är viktigt för att veterinären ska ha ryggen fri. T.ex om matte/husse skulle ångra sig sedan djuret väl är avlivat och börjar skylla på veterinären.

En annan sak är att man inte kan slänga ut en inneboende hur som helst från ena dagen till den andra. Det är också något som han skulle kunna gå vidare med rent juridiskt.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Mizzi
0

Är hon psykopat eller något ??? hon verkar ju njuta av att skada och göra illa både människor och djur.

Men här måste ju båda åka dit, både den som gjorde det och subban själv.

Fyyy f*n 

han skulle skriva en insändare till tidningen där HON  bor så alla får veta vilken rutten människa hon är.

GRRRRrrrr……..

Hawknestgrove
0

Saknar ord…… Säger bara, trösta din vän och för Guds skull, låt bilderna vara kvar! Kolla upp imorgon, vad ni rent juridskt kan göra. Detta ska hon inte komma  med ostraffat. Kanske Aftonbladet?????

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Erika91
0

#65 Där sa du något.

Winta
0

Ok, ja men även så hoppas jag att det händer något om de tar denna fallet på allvar…

Hawknestgrove
0

Ja, hur som helst, så har en olaglig handling begåtts. Både av skytte och av tjejen. Mest tjejen. Skytten kan ju alltid säga, att han trodde att det var hennes katter. Men hon kan inte säga något.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Nadou
0

Vilken hemsk historia! Man blir ju illamående. Hade det varit mina katter kan jag inte ens beskriva hur jag skulle känna mig. Jag hoppas att hon får lida för det hon gjort!