Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 3246 ggr
Hawknestgrove
0

Dag 11 med Champix

I dag är jag inne på dag 11 med Champixtabletterna.Förra veckan märkte jag inget särskilt med rökningen, föutom att det inte smakade lika gott som förr. Men på dag 8 hände något! Alltså i fredags…… Tog min vanliga morroncigg efter frukosten. Bläh! Säger jag bara! Mådde pyton en halvtimme och tog inte min vanliga KÖRA-TILL-STAN-CIGG. Väl inne i stan mådde jag fortfarande lite småpyton, men när jag var klar med allt, så kände jag mig väldigt röksugen. Men jag hade varit förutseende. HAde köpt mig en sån där snygg dosa med tjejsnus och tog en. Den höll ända till kl 3.Då tog jag mig en halv cigg, smakade pyton. Så på lördagen tog jag inte ens nån tjejsnus och tre cigg. Så har det fortsatt och morgonens cigg i dag, fick mig att fortfarande må illa. Ingen längtan att röka alls. Den ABSOLUT sista dagen jag får röka är på torsdag. Sen är det inget mer. Men som jag kännner nu, så är det inget jag längtar efter. Enda nackdelen jag hittills känner av tabletterna, är att jag får springa på toa i ett. De är visst vattendrivande. MEn det är klart, så fort jag är det minsta röksugen, så tar jag ett glas mineralvatten med citron.

Det var min rapport från sluta röka. På lördag så åker 21 kr i spargrisen jag fick i födelsedagspresent. Mer än så kostade inte min rökning…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

maggan47
0

vad du är duktig, har start  paket champix hemma, men inte börjat med dom, fegis som jag är. vad är det för tjejsnus du köper, kram Maggan47

Alexej
0

Grattis!!!

Jag försökte sluta röka för några månader sedan. Trappade ner tills jag inte rökte på 2,5 dagar. Sedan dess röker jag ännu mer än innan. Knäpp psyke….

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

solweig
0

duktigt gunilla. jag skulle aldrig klara det. skulle bli hispigare än jag är nu.

Sidentass
0

Ska lägga detta på minnet med de tabletter du berättar om gunilla..jisses så strong o duktig du är!!

Själv har jag rökt på tok för mycket denna helgen som varit..men ni vet ju varför..än orkar jag inte ta itu med rökningen efter det som hände..mer än att jag försöker att hålla det nere..beröm till dej Gunilla!!!

Hawknestgrove
0

Ja jag kan verkligen rekommendera dem. Tjejsnuset jag köpte heter Vertigo, snygg plastask i vinrött. Så maggan, kör igång! JAg skall äta tabletterna i tre månader. Det enda jag märkte lite i humöret i går, var att jag kände för att slå nån på k**ten. Lite småarg, alltså. Nu är således klockan 13,30 och jag är fortfarande inte det minsta röksugen!

MEN KISSNÖDIG IGEN!

Sidan, att du rökt mycket i helgen, det kan jag förstå.

karins
0

Heja Gunilla! Kämpa på!

maggan47
0

hur går det Gunilla, du måste rapportera, och peppa mig kram Maggan47

Faxlin
0

Är det inte de här tabletterna som kostar så otroligt mycket?
Men hur som helst så är jag tok stolt över dig Gunilla.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

essut50
0

#7 Ska du sluta röka Maggan, jag kan köpa snus istället för cigg på söndag till dig..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

essut50
0

Grattis Gunilla, det går bra för dig förstår jag…

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

maggan47
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

får ju röka dom första 14 dagarna, så vi håller oss till cigFlörtMaggan47, har ju startpaketet hemma, och recept på resten, så måste väl,

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=745abe0c-eeab-423c-84fe-f1e19da2a756&Filename=rynkig kvinna.jpg)

Jenna-Gun
0

Ja du är duktig Gunilla.

Hawknestgrove
0

Nej de kostar nada på sätt och vis. De ingar alltså i högkostnadsskyddet. Det går utmärkt! Mår pyton när jag rökt första morronciggen, har tagit en till på tidig kväll,, men märker att jag klarar det lika bra med nikotinfri snus. Så detta kommer att gå bra! I dag är det näst sista dagen jag får röka. Så i morron är det ajöss. Klart att det suger, men inte så farligt och så mår man så läbbigt när man röker. Känslan kommer ca 5 min efter ciggen och sitter i ett par timmar. Häftig tant, MAggan!

Kollade det "egentliga priset" faktiskt inte så farligt. för de första 14 dagarna 348 kr, således billigare än vanliga cigg, om man ser det så. Nästa förpackning kostar 384 kr, men då rökar man  ju inte och som sagt, har man högkostnadsskydd och mediciner ändå, så märks det ju inte 

Tack för att ni peppar mig!

solweig
0

du klarar det, gunilla.men att maggan ev ska sluta, det har jag inte hört ett dugg om. det ska bli kul att se om hon klarar det.

Hawknestgrove
0

HAr hon bara gett sig f*n på det, så grejar hon det.

solweig
0

hon gör aldrig det. jag är säker på det.

Hawknestgrove
0

solweig, peppa henne ! OCh dig själv hrm…..

anebit
0

Hejja Gunilla!!!    Det här klarar du galant,    själv har jag bara feströkt i min ungdom…

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Sidentass
0

Du är strong Gunilla…har känt lite avsmak för detta med att ta till snus istället..men blev dock lite nyfiken på detta med tjejsnus som du berättar om..vad är det som skiljer det från vanligt snus?

Hawknestgrove
0

Snygg dosa och smakar bra!

Finns även en massa andra sorter i snygga dosor och prillorna är så små, så de inte synshttp://hittekatter.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=e268a214-1bfc-4332-af1e-c4a58d53a7b7&Filename=snus.jpg

Sidentass
0

#den ser ju klart trevligare ut än dom vanliga dosorna, mellan två onda ting så tror jag snuset är något bättre iallafall..ska ta o fråga efter det framöver här i vår..

Hawknestgrove
0

Ja och på baksidan så finns det en liten lucka där man kan lägga de begagnade om man inte vill skylta med att man slänger dem.

maggan47
0

Hur går det Gunilla, du måste höra av dig och berätta, nyfiken är jag Kram Maggan47

maggan47
0

Gunilla, var är du FlörtMaggan47

Jenna-Gun
0

Hon har datorledigt till söndag

maggan47
0

och nu är det söndag kväll, Gunilla, hoho Maggan47 som är sååå nyfiken  

Hawknestgrove
0

HEj! Ja, jag får säga, att allt har gått över förväntan. Efter 44 års rökande, så undrar jag, har jag rökt? Inget sug, körde de första två dagarna med en miniprilla om dagen av tjejsnus, sen köpte jag en dosa nikotinfritt snus, och sedan har jag bara kört med sockerfritt tugummi och mineralvatten. Av förklarliga skäl, så har jag ju inte gått upp i vikt, tappade två i helgen då jag var kass och det är ju bra. Så de tabletterna kan verkligen rekommenderas. Ok, man tämligen bullrig imagen, men det ska väl gå över.

JAg menAR, JAG trodde  inte ens till hundra på medicinen. Men som sagt, jag är helt rökfri sedan den 24:e april

Jenna-Gun
0

O vad jag avundas dej.

Måste nog ta mej i kragen jag oxå

Kanske ska börja nu, så jag är rökfri till min 60 årsdag i juni.Då kanske jag har chansen fira 70 oxå.

Tål att funderas på.

Hawknestgrove
0

Ja, Jenna, jag är helt överväldigad! JAg trodde inte ens, att det skulle funka! Men jag hade lång startsträcka. Som du vet, så betsämde jag mig förra hösten, när Siw dog bort från mig.

Ankah
0

Det är bara till att gratulera, Gunilla! Jättebra gjort!! Jag förstår att medicinen varit en hjälp, men det är ju du själv som haft motivationen att lägga av!

Hawknestgrove
0

Ja, det går över förväntan bra, med undantag av att magen är VÄLDIGT bråkig. Väntar telefon av astmasköterskan i eftermiddag, hur jag skall göra. För som det är nu, så har jag satt mig på svältkost, som man gör med djur med kass mage. Ingen konst, har absolut ingen matlust. Bara te. KAffelukt får  mig att må illa och bara åsynen av en cigarett på tvn. får mig också illamående. Så det är bra.

Dakrish
0

Om du kör på blåbärssoppa till dig själv, så köp sådandär för småbarn. Konserveringsmedlet i vissa vanliga blåbärssoppor är laxerande…

Gör en vätskeersättning också, samma som man gör för katter. Sempers vätskeersättning smakar apa…

Jag brukar hålla mig till makaroner och ost när jag är dålig i magen. Det ska egentligen inte funka, för man "bör" undvika mjölkprodukter, men eftersom ost gör att jag blir hård i magen på två röda så fungerar det bra.

Knäckebröd med lite smör/margarin doppat i té var vad mor gav oss som små. Godast i Lipton Yellow Label. 

Och krya på dig!

Hawknestgrove
0

Ja jag har kört med grönt te med honung nu. Hm… magen är alltså kass på det viset att….hmmm…. skämmigt det här……Generad gaser! Och då menar jag inte lite………

Dakrish
0

Det kan vara bubbelvattnet… jag får sådana gaser så fort jag dricker kolsyrat. :-P Uppskattas inte av min sambo i sovrummet, så han får ha sin läsk i fred (mestadels i alla fall) och jag dricker saft istället, vilket är både godare och nyttigare. ;)

catfoot
0

Jag kan bara gratulera Gunilla….Du har lyckats….Jipppiiiiiii från oss hos Catfoot..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Hm… fixar inte bubbelvatten heller längre. efter samtal med astmasköterskan, så skall jag skära ner kvällsdosen av Champix till hälften. JAg är bara så förvånad! Jag trodde inte ens på att jag kunde sluta röka. HAr rökt kontinueligt sedna jag var 13, alltså 44 år. Visserligen inte mycket de sista 10 åren, då vi har rökförbud inne, så det har varit ca 7-10 cigg om dagen. Men har inte ens en tanke på att röka! Va???? HAr jag rökt??????

Så ALLA behöver ju inte få mina biverkningar, jag är en sån, som får alla sällsynta biverkningar av alla mediciner, så jag var beredd på det.