FÅ man släppa in katterna?
tänkte höra fallom ni vet om man få släppa in katter i trapphusen?
det finns 1 katten rödvit katt hane som är ute nästan 24/7 visst han går in när han blir insläppt av sin familj för att äta drika han är ju kraftig som en katt ska va men ändå hur kan dom låta han va ute nu det snöar :( o är kallt ute!
stackarn jag släpper alltid in han när jag ser han ute på kvällarna.
ställer en skål med kallt vatten utan för dörren det är ju synd om han han bruka ju sova på bilarna på motorhuvet annars iaf på dagarna sola sig lite :)
han är id märkt o kastrerad..
men Jag släpper aldrig in han i lägenheten det är stort Nej..
Sist hade han maskar som kröp ur rumpan på han tro han är avmaskad för inga maskar ser jag på han iaf..
Han har en familj…
fast som låter katten springa vind för vågen lr nu det heter :P

Glömde skriva att han är i traphuset nu utan för våran dörr 

Måste va kallt
kan ju inte va elak o släppa ut han i detta vädret men folk här går ju upp vid 4-5 o börja gå ut genom portdörren då släpper dom ut han finns fler som släpper in han oxså en gubbe bruka släpp in han i en annan port :)

Men prata med ägarna då? :/
Min granne har med en katt som är ute mycket, och han får kraffsa på dörren när den vill in. (Bor i stan) så brukar mest ringa på bara, och säga att katten ville in…
Det kan ju bli problem med andra grannar om det inte gillar det. Där jag bor är katterna ibland i trapphuset men vi är få och alla kelar med grannens katter som inte är ute så där inte. Men som #2 skriver prata med ägarna eller om du inte "vågar" det lägg en trevlig lapp i deras brevinkast och händer inget fråga grannarna i trapphuset när du ser dem om det är ok att du tar in katten i trapphuset ibland när det är kallt ute. Skulle den kissa eller så, så får du nog städa det men det är ju inte så svårt.

Men jag vet bara vilken port dom bor på
inte lägenhets nr lr så…
jo självklart städar jag upp efter katten men han har aldrig kisst lr bajat i trapphuset :)
men jag släpper bara in han när det är kalt så..
Ja, ring på hos grannen eller pratar med de när du träffar de. Frågar om hur de vill ha det:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Stackars missen..förstår inte hur man som kattägare kan låta sin kisse springa ute vind för våg på detta vis..problemet kan ju också vara det om katten blir nödig i trapphuset o gör ifrån sig där..du vet inte var grannarna bor så att du kan prata med dom..?

ne jag vet bara vilken port lr jag är inte säker men att jag tro det är 2-3 portar ifrån oss han är ju id märkt kan försöka se om jag ser nr
när han är inne igen,
Om du kan se hans id nummer du ju kolla det via SSK hemsida

om inte katten bor i din port så tycker jag inte att den får komma in….hade varit annat om den bodde i samma om det var OK för övriga i huset… kommer vem som helst in eller är det portkod?… om det inte är portkod så kan du ju annars försöka luska ut var katten bor och höra efter med ägaren som då kan höra efter med övriga i huset om det är OK….
men visst är det lätt att falla för en bedjande kattblick….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

sätt upp en lapp i porten?

#10 ja just det..man kan ju sätta upp lappar i området o be ägaren höra av sig till dej..alternativt att lämna ett meddelande via en halsbandstub där ägaren uppmanas ringa dej..missen borde verkligen få ett betydligt bättre omhändertagande av sina ägare.

ne efter kl 21.00 så måste man öppna med nyckel för att kunna komma in…
katten använder inte halsband..
well dom andra ha väll inget emot de ingen som har klagat lr gjort illa katten han är rätt omtyckt bland folk..
men då vet jag då släpper jag inte in han någon mer
då få han va ute på kvällarna när det är is kallt ute :(

Har ju samma sits här. Jag visste också bara vilken trappuppgång katterna bodde i, men jag ringde på första bästa lägenhet där när ena katten var ute i riktigt ruskigt regnväder och så gärna ville in. Hon berättade var han bodde, men ingen av de gånger jag burit dit katter och ringt på har ägaren öppnat >.< Men efter besök av djurskyddsinspektören har hon bättrat sig lite åtminstone.
Det är i alla fall ett bra tips att ringa på och fråga någon som bor i det trapphuset. De vet säkert var han bor.

tanken på att de snöar rikitgt mkt nu oxså …
men asså jag har inte den bleckaste aning var han bor men va jag bruka se han så sitter han kanske 3 portar ibland o väntar
men ska försöka kolla hans id nr sist vi gjorde det så vart han arg -.-'
men jag skulle aldrig ringa djurinspektören alla människor gör fel mer l mindre dom kanske bättra sig om man sätter upp en lapp på portarna
kanske
Ja, att sätta upp en lapp i porten med en bild är ju jättebra. Skriv också på lappen, att du sett att katten haft mask. Om du kan, så ta en bild på kissen och ha med på lappen. För kylans skull, så kanske du kunde höra om du fick sätta en frigolitlåda på ett undanskymt ställe, där du vet om katten går. Såna finns att tigga till sig på fiskaffärer, tvätta ur fem i duschen, så luktar de inte.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Att sätta upp lappar i portarna tycker jag var en jättebra idé. Börja med det och se om det blir resultat av det.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

kan du inte ta in katten till dig ibland , så den får känna riktig värme

ne kan inte ta in den vill inte riskera att bilbo lr blondie få något smitsamt … lr något.
Den katten hade mask o allt man vet aldrig om han har de
men det är rätt så varmt i porten :) sen äre inte värsta värmen hos oss heler för den delen :P
han är jätte kelig :D ska försöka ta en bild på han så få ni se hur han ser ut xD ska ut vid 23 -24 om han är vid dörren vd porten.
Men jag behöver hjälp på hur jag ska skriva tänkte skriva o sätta upp på 3 av portarna..där jag tro att han bor ^^)
Ja och att låta kissen sittta i trrappen är nog egentligen inte så himla bra….. Tänk om den lille blir nödig.. Men det är klart, du skulle kunna ställa en låda ute i trappen hos dig… Det har ju ingen med att göra. Då har han åtminstone nånstans att göra sina behov, om det tränger på och ingen kan bli arg….

men det är bättre än att sita ute
men sen fattar jag oxså att alla kanskei nte uppskatar en katt som sitter i traphuset.
men jag släpper in han mellan 23-01 när jag föjer me syrran när hon ska röka.. o då springer han in o han vägra gå ut om du lyfter han så morrar han o det räker för mig :Dhhih
vi har bara 2 lådor som används Flitligt.
men jag behöver hjälp med hur jag ska skriva lappen.
Helt klart är det bättre. Men skaffa en till låda! Kostar jättelite på tex IKea. Skriva lappen är inte så svårt? Du tar en bild på kissen, och lägger den på lappen. Sen Skriver du bara lite, att den kissen sitter i din trapp varje natt och du undrar vem som äger denna goa katt….
Vad jag menar, är att skulle den lille bli nödig och behöva gå på lådan, så blir det tråkigt, om han händelsevis skulle kissa eller bajsa i trapphuset. Då kan folk bli elaka.

Hmm men att börja köppa saker o så ne det går inte
han har en familj that´s it dom få väll lära sig att släppa in kattern o inte låta den va ute vind för våg..
Jo jag tycker det annars så hade jag väll inte bet om hur jag ska skriva :P .. vi har inte en skrivare -.-'
..men därför skriver man id nr i stället..
men katten ha en familj men det som jag undrade vao m det va Olagligt att släppa in en katt i trapphuset har iaf fått svar på de.
//karin
Olagligt, nej. Men både du och lillkssen kan få problem, om något händer i trapphuset. Det var därför, jag tänkte att du kunde offrat kanske 50 kr på en låda. Ok, ingen skrivare, Då får du skriva för hand.
Beskriv katten och använd IDnumret och skriv för hand och fråga vem som äger denna fina kisse och säg at han är frusen… Hjälper inte det, så går det faktiskt att anmäla dem. Att låta sitt djur gå ute dygnet runt är inte bra djurvård.

Jaah ok jo det ä ju sant.
ska fixsa det i morgon o sätta upp 2 lappar.

finns det något utrymme under trappan där du kan lägga en filt och lite mat

Tycker inte att du ska börja ta hand om katten om den verkar få mat hemma. Katten har ju ett hem och därmed gare och det är deras ansvar att ta hand om sin katt. Så en lapp till dessa att de borde ta hand om katten är en bra början. Hjälper inte det är nästa steg att ringa djurinspektören.

Jag tar INTE hand om han släpper bara in han då o då i porten när det är SVIN kallt ute….
Men om du läser längre upp så ser du att JAG i nte vet var katten bor
utan tro att det är 2-3 bortar bort det är allt jag vet..
Har iaf kunnat läsa av hans id nr på Örat o det är me grön bly o han har bara 4 id Nr…har inte missat har kollat minst 3 gångero dom syns bra..
Kollade på skk ägarregistret o dr står det att han bor i Skärholmen…Men han finns i Farsta
Född 2001 så Lilla gubben är 8 år :)
Sen la ja märke till att han har svarta prickar på nosen..:/ någon osm vet va det kan va`?
Han är ej kastrerad står de
Han heter Prozak
Hans ägare står inte odm ha valt att inte vissa dock…
Nöj dej med att sätta upp lappar på portarna.
Jag är inte så duktig på att skriva jag heller. Men Gunilla kan säkert skriva ihop nått.
Jenna

Jo men jag skulle skriva hans id nr oxså då pasadej ag på att kolla upp de..:)
jo sätter väll upp i da få se men jag vet va ja ska skriva gunilla sa igår.
Svarta prickar? Kan vara smuts. Sitter det löst? Mår han bra? Jag kan Pma Dig ett litet utkast, så kan du bygga på det. Självfallet bör man lägga tyngspunkten på kastrerring. Men det ser du ju i rumpan om han har tompengpung…..
Rafsar ihop nåt nu, så får du se vad du tycker.

Oki nja vet inte han morrar om du tar tag i han så jag aktar mig :P
säkert bara smuts :) ja han mår bra
jo jag vet hehe :P hans tompengpung liknar blondies så jag antar at han är kastrerad 
Ok, då får du ta bort det som står i mitt Pm. Har slängt ihop en liten grej som du nyss fått…..

Satte upp 2 lapar i går gick ut för att se om dom va kvar..noop någon hade plockat bort dom….har ingen lust o skriva för hand igen..
katten är fortfarande ute på kvällarna fast såg han inte i går kväll.
Men han va inne för en stund sen men jag släppte ut han igen-.-'
Du kan maila in till SKS med de uppgifter du har också. De har ju uppgifter om ägaren, även om det inte syns…

Jag har ringt flera ggr till SKS när inte uppgifterna står med. Då har jag fått både adress och telenummer.
Folk vet nog inte om att man måste meddela SKS att adress och telenummer får stå med för det görs inte automatiskt.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

kan inte någon av er ringa??
ha glömt o skriva att det även finns en vit svart långpälsig katt ute oxså….
:(
dom båda vill in i trapphuset :( fan är skit kallt ute snö o allt…men saken är släååer jag in dom så bråkar dom o har sig o det går inte….
dom är is kalla båda 2 fast dom bråkar när dom är tillsamans dock så att vi håller odm på avstånd ute…..
den vita är riktigt kelig fan tycker så synd om dom 1 av dom få komma in ivärmen fast den andra kmr bli tvugen o va ute!
PMa mig deras id nummer ska jag ringa SKK till veckan och meddela dig adresser och så.

jag kollade den vitai backen :P o det är en hona ser ingen tom pengpung..
Den vita är lite smal har några konstiga bulor i huduet kännde jag…
Fast var den vita bor har jag ingen aning om…
fast jag kan inte kola på id nr då hon bits !!! bet mig i byxbenet o på jackan
fast kelig är hon…

jag har bara den röda kattens id nr ska pm det
tack så mkt.

jag tro jag har den svart vitas idnr oxså är inte hundra men dom bro i farsta står de
Semi/svartbruntigre och vit Norskskogskatt
Hane….ingen tjej som jag trode då men h*n har så mkt päls så man ser inte…
ooh han va orecis inne i ca 15min o fick värme men att kan inte stanna längre då en Gubbe under oss klagar på att dom kmr kissa inne
de går dom inte jag vakatar men att jag ork inte bråka o riskera att få problemas..d
Ta kontakt med ägaren av den andra katten! OCkså!! Fruktansvärt ansvarslöst att låta sina katter gå på det viset och förorsaka problem!
Tyvärr stämmer ej SKKs adress och namn på den korthåriga, Karin har ringt och kommer till någon annan, så där får vi hoppas på att hennes lappar ger någon kontakt.
Ja, men den andra kissen då!
Den fick hon inget svar hos under dagen men skulle försöka ikväll igen, så där får vi hoppas att det stämmer iallafall

Så här ser den röda katten ut :)
ska försöka fota den vita oxså när den väll dyker upp

Vilken fin kisse.
Hur kan man behandla den så .
Låta den gå vind för våg.
vilken underbar kisse !
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

HAN HAR MAAASK SÅG MASK KOMMA UT RUMPAN PÅ HAN!!!!!!!
HAN HAR INTE BLVIT AVMASKAD SEN FÖRRA GÅNGEN jag såg han med mask då hade han 2-3 maksar som kröp :(
stackarn gått i månader med mask…
Har du fått fatt i ägaren? Kissen borde då avmaskas.

ne det är ju den röda katten som ska ägas av någon vid namnet helen|a i skärholmen.+…hon borde ju ha märkt att katten har mask..det vissar ju bara hur mkt hon bry sig om katten…
just det, kanske sätta ett billigt halsband på honom med en liten plasttub och meddelande i. Sitter dina lappar kvar?

Noop hyresvärden ha satt upp lapar o ryckt bort mina….
har endas 1 kvar men jag Orkar värkligen inte skriva för hand skrviit 6 lapar för hand..
…
skulle va bra om man kunnde kopiera ett antal o sätta upp så fort någon ha ryckt ner.
PMa mig den texten du vill ha på lapparna, så skriver jag ut och postar dig några eller mailar om du har skrivare?

jag har ingen skrivare 

oki ska skriva av allt från lapen :)
PMa mig texten och din hemadress så skriver jag ut några och postar med snigelposten till dig

den röda katten ha fått ett jätte fint halsband nu ;) rösa gult grönt ;) hah han är jättesöt i den.
Härligt och rumpen ser bra ut ….menar ingen mask 

jaap:) ingen mask
men att han få inte komma in längre i trapphuset han kissade på våran dörrmata -.- men vi slängde den ^^ tack o lov så luktar det inget.
Det var ju bra att han har halsband.
Då vet ju alla att han har en ägare.
HAn var alltså inte kastrerad?

jo han är kastrerad.
men han vart säkert instängd i trapphuset finns andra som släpper in han -.-' han springer in fort som f_n o vägra gå ut så man orka inte släppa ut han han är envis :)
Stackare…. Då var han nödig……

jaa det va han:)
Inte en Liten pöl precis gjorde han -.-'
gissa vem som städade upp de joo jag
;)
Hmmm. ja inte kul med en sån ägare heller. Lille kisse, alla gör ju fel utom du i detta fallet. ÄGerna, som bara släpper ut och de som släpper in i trapphusen. Kan ju sluta med att någon blir elak mot kisse

Jaah då vare en till katt här ute som jag o syrran ha sett ute ofta o han skriiiiiiiiiiker så in helve… på natten då han sitter utanför portarna inte alltid men.
va på väg till tvättstugsan i dag o han va glad kom springande till mig :D
klappade han o uuuuurk kännde fästingar sen har har han Mask… såg en krypa på svansen
han är id märkt såg jag men ser ej nr jag vågar inte röra hans ansikte han har morrat åt mig :Dmen de kan jag förstå kmr en bi hand mot hans face :P
sen har han fääästingar här o där.
En kille äre ganska stor facktist hel svart.
han sprang även ute på kvällarna när de va snö kom ihåg att jag har slätt in han i någon port när de va svin kallt.
HAHA här kmr några MISSLYCKADE bildrp å han han vägrade va stilla

.jpg)
Inte bästa kvalitet precis men han är svart..

.jpg)
Han vägrade va stilla..-.-
.jpg)
ja lite svårt att se på grund av pappas gammla kamera :P

ser tyvärr bara ett rött kryss och inga bilder,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

konstigt jag ser bilderna -.-'
men sak samma :)
Jag ser dem
JAg ser dem också. Inte så lätt när objektet inte vill vara med på bild! Om du vet, vem ägaren är, så tycker jag att du kan säga till, att kissen är full med fästingar och fråga, varför han inte tar in kissen. Eller sätt en liten lapp om halsen, om du hellre känner för det.