Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1348 ggr
Dakrish
0

Vet ni vad....?

Ni vet min sambo? Som ville vänta med att skaffa katt? Ja, den grabben.

Nå, nu har vi tagit in Motor och det verkar verkligen som att Motor stannar. Och så säger min sambo apropå tomtar och troll, att han funderat på en katt till. Jag visar honom genast Saga, men det var inte riktigt vad han tänkt sig, utan han ville ha en röd hona.

Så vi har en tabbykille, och han tänkte som att när han nu haft en tabbyhona och en röd kille som ung, så kunde han tänka sig att ha motsatsen nu - tabbykille och röd hona.

Så jag kikar runt på KKS och hittar denna sötnosen:

Molly

Min sambo ville genast veta mer! Så nu har Molly en intresseanmälan (eller två, för jag råkade skicka två gånger).  Skrattande Ska ta reda på lite saker om henne, men om allt går bra så kommer Molly få bo hos oss.

Solveig
0

Precis så gick det för min kompis! Han tyckte inte att de behövde nån katt, men hon släpade med honom till ett katthem och vem riktade söta katten in sig på? Honom naturligtvis som smalt direkt. Efter nån dag tyckte han synd om Mirran som var ensam när de jobbade och så de åkte och tittade igen, och en annan sötnos kröp upp i hans knä och tindrade så hon fick följa med hem.Glad

Jenna-Gun
0

Så kul och så glad Molly blir som får en fästman och ett bra hem.

Grattis till valet.

Jenna:)

martdat
0

Önskar er lycka till! spännande med en ny familjemedlem,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Dakrish
0

Vi ska bara få reda på om Molly är skygg, om hon är hörande och hur gammal hon är. Om hon inte är alltför mycket äldre än Motor och jätteskygg, så flyttar hon hem till oss. :)

Sen vill min sambo få sätta ihop en sådandär jättestor klättermöbel för missarna. Jag har världens bästa sambo. ;)

GosChippen
0

**Är Molly röd, ser vit ut på bilden och är tingad? Eller läser jag helt fel???
**

Dakrish
0

Nej, det var lite det. Förlåt för att jag var otydlig. Han skulle ju prompt ha röd katt, och jag sa att här är en helvit en som finns i Kristianstad och han kom i princip rusande till datorn och ville veta allt om henne. :D

Puma77
0

Ja Molly är vit och var tingad. Men som jag kan läsa så kunde inte den nya ägaren ha henne då hon blev allergisk. Hoppas det blir bra och lycka till. Håller tummar och tassar här.

//Pia

Ankah
0

Molly - vilket bombnedslag! Helt kär i den kvinnliga bakdel hon ser ut att ha på bilden när hon leker…

Dakrish
0

Hon verkar jättesöt. Så nu väntar jag otåligt på att Lisbeth hör av sig. Skrattande

Dessutom såg jag just att jag kan få 11kg Everclean hemlevererat från Foderbilen för 270kr och eftersom jag inte har bil utan bussar, så är hemleverans guldvärt. Dessutom kostar 6kg EC hos min djuraffär ungefär 200kr. Så nu vet jag var jag ska köpa EC från om vi fortsätter med EC.

Dakrish
0

Och tänk er… vi som ständigt har svarta kläder… vit katt? Flört

Puma77
0

Ha ha Ankah, lite att grabba tag i *fniss*

//Pia

emjon
0

#9 Du måste ha helt fel priser på Everclean för det skall vara samma pris i alla djurbutiker.

Vi köper också Everclean och då betalar jag 199:- för 11kg samt har bonuskort så elfte förpackningen är gratis.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Dakrish
0

Jo, fick det rättat på andra forumet.

Tyvärr blir inte Molly vår. :( Kikat mer på vår ekonomi, och det håller inte riktigt just nu.

Så vi går tillbaka att söka en rödtabby hona.

Dakrish
0

Men förbaskat söt är Molly, och här får hon ju lite gratis reklam ;)

Hoho, någon som vill ha en vit katt?

martdat
0

#13 Är röda billigare att ha än vita? nä skämt o sido,är det förmedlingsavgifften så kan säkert kks vänta tills månadsskifftet,

Dakrish
0

Nej, de är inte billigare. :D Vi får försöka igenom om någon månad. Grejen är att jag kanske blir utan inkomst efter juni och min sambos inkomst räcker inte ens till våra räkningar, så då skulle vi stå där med två katter och ingen mat till varken oss eller dem… :(

När vi vet hur det blir med min inkomst, så får vi försöka igen med att leta katt. :)

martdat
0

#16 Låter klokt. hoppas på att det blir bättre för er snart.

Dakrish
0

Ja, hoppas jag också. :( Ska ta och ringa FK så att min ansökan faktiskt har kommit fram. ;)

Hawknestgrove
0

Ja, gumman, ta en sak i taget. Först så ska ju lille Motor ha sitt, med kastrering och allt vad det innebär. Gräver ju ett jättehål i plånboken, det vet jag själv, då jag har halvhyfsad sjukpension att gå på, plus att jag får hålla mig med bil. OCh dåligt samveta, att Motor blir ensam och har tråkigt, det ska du INTE ha. Du är ju med honom hela tiden! MEn har du kanske tänkt på, att till hösten, ställa upp som stödhem åt någon liten kisse? Du bör även tänka på, att kanske försäkra lille Motor, när han väl blivit IDmärkt. För man vet ju aldrig, om hans lilla magsjuka kan komma igen, och då blir det svindyrt….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Dakrish
0

Woho! Jag har plats 181 i telefonkön till FK! Skrikandes

Nä, inte dåligt samvete. Mest min sambo som sett hur bra det varit för mig att ha djur, det ligger en rutin i att ha katt och det är precis tillräckligt med rutin för att passa mig. :)

Jag ska på försäkringsmöte hos Folksam, då vi bara har en hemförsäkring och jag skulle vilja ha en liv- sjuk och djurförsäkring också. :)

Men det känns svinkul att jag har övertygat honom om att vi kan ha katt och att han själv kom med förslaget om en till. Det var verkligen guld värt.

Hawknestgrove
0

Ja, toppen. Men smyg dig på med Motor bara först. en kattförsäkring kostar ju runt 500 kr/år. OCh som sagt, fundera på det där med att vara stödhem! Det behövs så väl!

Dakrish
0

Hihi, mig som stödhem… Vet du hur många katter som skulle stanna då? ;) Nej, jag funderar på det.

Hawknestgrove
0

det räcker så bra med att en liten stackare får tak över huvudet! Du gör en jätteinsats bara med det!  Pm:ar dig

emjon
0

Nu är jag nog inte riktig med i svängarna här när ni funderar på en katt till när ni inte har ekonomi att själva klara av en katt. Det har ju också varit tal om att ni inte kunde behålla Motor så rätta mig om jag har fel.

Ville helst inte lägga mig i detta men har svårt att låta bli för jag vet ju själv hur fort omkostnaderna drar i väg och särskilt om katten blir sjuk. Gunillas förslag om stödhem kan väl vara jättebra för jag vet ju väl du månar om Motor.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Dakrish
0

Vi funderar på en katt till, men det var pengarna som strulade till det. Vi förhastade oss lite där, så när jag räknade så gick det inte. Så, vå får säga nej. Och givetvis tar vi inte på oss en katt till som skulle behöva byta hem sedan.

Det verkar som att Motor stannar, min sambo (som bestämmer hos oss) har inte sagt något definitivt, men eftersom han vill ha en katt till och bygga stooor klättermöbel, så är jag 98% säker på att Motor blir kvar hos oss.

Ekonomin ordnar sig nog så fort vi fått besked om huruvida jag få förlängd skolgång och aktivitetsstöd vid funktionshinder. Då ska vi se oss om en katt till.

Det är ju inte att HA katt (en frisk katt) som kostar pengar, utan de där "början" kostnaderna med klätterställning, mat, låda, sand, leksaker, vacination, kastrering… allt det man inte har hemma och vet-kostnaderna är det som drar iväg. Inte löpande kostnader som försäkring, mat och sand, för det är ju inte så dyrt egentligen. :)

Onikan
0

Det var gulligt av dig att tänka på Saga!!
Hoppas er ekonomi ordnar sig framöver så att ni kan skaffa en kompis åt Motor så småningom.

Hawknestgrove
0

Ja du tänker klokt. Alla de där små utgifterna verkar ju inte vara något, men när man plötsligt står där med dubbla små utgifter, då känns det, det vill jag lova….Det var därför, jag tänkte, att vill man vara om given av en liten ulltuss , så ska man ju ställa upp som jourhem. det enda du betalar, är ju extra mat och kattsand, vilket är en piss i Missisippi i sammanhanget. Vetvården står ju tex KKS för. ÄVen kastrering av stödkissen. Men bättre sällskap än du kan inte lille Motor ha. Som jag ser det, så knäcker du varenda kattkompis.