OT Trevlig helg!
Så här ser det ut när vi ska ropa in en katt! I detta fall Guusten
Har virkat ett av essuts hjärtan..ska i dag börja på det andra, samt några grodor. Här är det omsom sol och regn 14 gr. Ha nu en härlig helg alla!

Ja jag är kattvakt åt en bekant igen. hon är och hälsar på sin dotter i Norrköping. Ska snart till dem och kolla läget, får en rejäl omgång gos av den föredetta farliga katthemskatten som skrämde slag på alla.
Har gjort ett par Pussy Punkare också och ska fixa lite mat. Tänkte ha ris bearnaisesås och kyckling idag. Mmmm blir vrålhungrig bara jag tänker på det.
Gick upp halv sju imorse av att jag inte kunde sova fast jag var urtrött. Men så fort jag försökte dunkade det i huvudet och när jag väl gick upp så blev det mycket bättre. Efter 4 dagars huvudvärk hoppas jag den e på väg bort nu.
Får önska er en trevlig helg också och hoppas att vädret blir kanon hos alla.
//Pia
Puma: Mmmm… kyckling och bearnaisesås….
Huvudvärk? Du har inte Treo hemma? Hjälper något oerhört mot min migrän med aura..
Här fick jag knata upp vid sjutiden för att mata vrålhungrig katt, som vanligt. Sedan samlade jag ihop alla punkare och tog med mig dem i soffan, där jag nannade lite till. Precis som jag förutspått fick jag slänga iväg punkare lite då och då för att Motor ville riva lägenheten. Nåja, ett par gånger samlade jag in dem och sedan kom han upp på mitt bröst och ville gosa. Han har nyligen upptäckt att händer och kinder går att stryka mot, men det där med att stryka sig mot våra ben är fortfarande läskigt. Det ska vara kraftiga smekningar också. :D
Jag har tagit panodil men vill inte ta fler utan hoppas det var det sista. Sitter i ögonen och tog två tabletter kl 06.00. Men nu e jag vrålhungrig istället:)) Precis satt på vatten till riset så snart blir det en rejäl middag för 4 personer. Fast jag äter nog bara för tre tror jag.
Lilla motor e så söt så och han vet verkligen hur han ska sysselsätta er:))
//Pia
Hahaha, han är inte hälften så söt när han brottas med en tom pappkasse när du försöker sova. ;)
Nej, jag skojar, han är jättegullig. Lagt på sig ordentligt har han gjort - fast mer runt magen än muskler ser det ut som. ;) Vi får skaffa höööga klätterträd så han får klättra massor.
Dessutom har han upptäckt ett nytt sätt att få uppmärksamhet på:
Man tager en fjädervippa med pingla, väljer en sovande eller upptagen människa. Sedan släpas denna fjädervippa med pingla till människans fötter, där man övergår till att få den att ge ifrån sig så mycket ljud som möjligt. När sagda människa sätter sig upp för att plocka upp en så man ska sluta, lyfter man vippan så att pinnen pekar uppåt. Sedan ser man krävande ut. "Lek med mig!"
Ha ha, han e störtskön ju. fast kanske inte när man är trött, då känner man säkert samma sak som när mina två håller låda och man vill sova.
//Pia
Jätteskön bild på kissarna Karin
Trevlig helg allihopa.
Jenna
Vilken härlig bild på katterna Karin..Dom har tur som får vara ute när det är vår.
Gick upp vid 9-tiden imorse helt utvilat för en skull. Var hos mamma direkt efter jobbet igår morse, kom hem vid 14.30 tiden helt slut och trött. Gick och la mig vid 16-tiden vaknade vid 19-tiden drack kaffe och två mackor, men var mer trött så jag skulle bara vila en stund. Men jag vaknade vid 02.30 gick upp och tvättade av mig sen isäng igen.
Så jag har sovit i ca 15 timmar sammanlagd.
Nu vet jag att man inte ska åka bort efter man har jobbat natt. Man blir så trött och man går som man vore full..
Ha en bra helg alla…
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"