Visar magen!
Jag har tänk på en sak som Tiara ofta gör, hon visar sin mage mycket lixom poff ner o upp med magen. Är detta för att visa sig kelig lr är det för att visa sig undergiven? Hon ser ju inte rädd ut när hon gör det o jag/vi brukar gosa med magen. Och så tycker jag att hon är så himmla go med som idag och många gg så gör hon kullerbytta framför Sture detta med att strycka sig måt honom o sen ner med huvedet o runt ser så klumpit-gullit ut hon blir lite förvånad över kullerbyttan men är uppe strax efter med att stryka sig igen måt honom o delar ut pussar till varandra. Detta har jag bara sett henne göra med honom dels så är dom "bästisar" fast hon leker med alla andra så e det dom som är dom Bästa kompisarna. Lika klumpiga å Sture har lärt henne några saker som att tigga,dricka vatten när matte går är i tvättstugen o att det är jätte skojj att när hon durshar skrämma henne lite genom att hoppa måt dörren å peta oxå upp den så kanske om man har tur skätter hon lite vatten på oss.
Ha ha klumpigheten sitter i släkten kan jag tala om. Tudor ligger ofta och visar magen på klättermöbeln men när han kommer och gosar kastar han sig praktiskt omkull vid mig och så magen upp. Det är att de trivs, känner sig trygga m.m.
//Pia
Tristan en av bröderna från Hittekatten i Piteå har också det där beteendet att han lägger sig på magen och vill bli kliad där. Har för mig att jag läst någonstanns om att det är ett slags undergivet beteende, eller avväpnande rättare sagt. En katt som lägger sig på ryggen visar att den inte är det minsta hotfull. Honkatter som löper kan ävn göra på det viset har jag sett. Tristan blev accepterad med en gång av våra äldre katter. Annars brukar det ta några dagar, men här gick det på en minut.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Texas visar magen han med när han ligger på klättermöbeln, men han är så klumpig att han rullar över kanten och ramlar ner!
Här rullas det över till rygg när Motor ligger och tittar på vad vi gör. Det betyder ungefär "Hey, nu har du ignorerat mig! Klia mig på bröstet, människa!" Sen blundar han och njuuuuuuter när han blir kliad…
ja jag önskar jag kunde filma hennes roliga kullerbytta hon gör ser rätt kul ut :D visst är hon en klumpig lite konsitgt eftersom hon är ganska så liten minst av alla katterna här då har vi 2 små å 2 större varianter men hon blir någ inte mycket större. Men klantig som tusan ramlar ner från sängen,fönstret ja lite överallt har faktist inte ner mycket som tur e det e mera hon som dunsar ner. Hon har börjat sova vid mitt huvud nu med när jag vilar på dagen (får ofta ont i huvudet så jag vilar lite för att orka med resten av dagen) så kommer lilla tösen o ska ha gärna nosen mot mig o magen upp i vädret med kli givetvis. Hon gillade inte alls detta först eftersom hon är kastrerad så tyckte hon det var obehagligt men inte nu lägre.
Jag kan se henne framför mig *fniss*
Har aldrig varit med om en kattfamij som denna och de är så otroligt goa så det går inte att beskriva. Visst är de lite mindre också, ser stor skillnad på kroppsbyggnad på mina två. Tudde är så liten och söt. Fått lite hängmage, inte mycket men lite hi hi. Kom på honom för ett tag när jag hittade en halv köttbulle på golvet. Han hade snott en ur stekpannan (den var inte på) och sen ätit upp halva. Troligen hann han inte få i sig hela Tro att jag garva åt honom, den lilla skiten.
//Pia