Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutsatta-djur
Läst 2437 ggr
leevan
0

Dumpad kanin!!! Löst

I och för sig är detta ingen katt men jag tänkte bara berätta vad som hänt idag:

Imorse ringde en anställd från en närliggande djuraffär och talade om att en man kom in till dom och sa att "Det står en kaninbur med en kanin i ute på gångvägen med en lapp på där det står HEMLÖS".

Hur är människor funtade egentligen????

Jag åkte dit och hämtade upp kaninen så klart….

Men nu till min fråga finns det någon på detta forum som känner att h-n vill ha en svart/vit dvärgvädurskanin med bur? Hon finns i sthlm….

Engla
0

Stackars kanin. Prova att lägg ut samma inlägg på kanin i fokus.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

leevan
0

Tack!

Har gjort det nu!

Ledin
0

ja du det där är inte ovanlit. Det är så idiotiskt så det är inte sant, själv så fick jag upp med barnens hov en sköldpadda som nån idi dumpat i en å hur skulle den klara sig när kylan kommer? Undra när dom kommer med större djur där det står hemlös på tex häst,ko det tar väll inte så låg tid antar jag, finns ju folk till allt.

Erika91
0

Tyvärr finns det sådana människor som Ledin säger.

Jag hoppas att kaninen kommer att få ett hem!

Sidentass
0

Men tvi vale..vilket beteende..det är så man får spader för mindre…usch!!

leevan
0

Ja hon hade vare sig vatten eller mat i buren…nästan inge spån heller så det var ju jättekallt för henne!!!!

Ja vi håller på och försöker hitta ett hem till henne nu, hon är jättego!! Kelig och sällskaplig av sig, verkar inte ett dugg skraj heller….Jag har haft en tjej som hållit på med kaninuppfödning förrut här och tittat på henne och hon säger att kaninen är under året iallafall!!

Ankah
0

Men! Folk är ju himla knäppon alltså! Då har de ju inte haft henne så länge och sedan bara lämnat henne..! De borde få testa på det själva - att sitta i en bur och frysa och svälta…

Ledin
0

levvan vart bor kaninen stad? Har kanin å är det en hona går det bra eftersom jag har 2 honor och vill inte ha kaninungar då kör jag endast på ett kön så det e säkrast, har även en stor box mega boxen själv :) Men en kanin kan ju inte varaa så svårt å omplasera är den snäll så kan den funka bra till barn dock sak föräldrarna ta sitt ansvar och se till att barnet INTE tröttnar o skiter i kaninen.

12234
0

Det känns som om det uppdagas att det är fler människor än man tror som inte har någon hjärna alls! :(

BRA att du tog in den!

Kolla med Livlinan. (www.livlinan.be)

Denna kaninsida kanske: http://kaninfolk.forum24.se/

Tezza
0

Åå jag blir så förbannad på människor som inte tar hand om sina djur! För några dagar sen så var det en liknande händelse utanför djurskyddet i Bollnäs oxå, och 2 dagar senare dog kaninen:(

Hoppas allt löser sig för den här kaninen, och rosor till dig som tog hand om den!

Elcyion
0

Just sköldpaddor är det rätt mycket "sådan omsättning" på. De bär emd dem in i köpcentrum, och släpper dem på golvet till djuraffärer och smiter därifrån.

Snackade med en djuraffär som hade råkat ut för det på förmiddagen (vi var där på eftermiddagen). Någon hade släppt en rödörad sköldpadda på golvet och gått. En av de anställda hade samma sort hemma, och tog hem henom. Samma eftermiddag dog den.

Har för mig det finns en kaninkolloni någonstanns i Sthlm som skapades av att idioter släppte ut sina kaniner där när de hade tröttnat.

Helt förkastligt iaf! Skrikandes

Hoppas ni snart hittar ett bra hem till den!

Medarbetare på jack russel terrier

leevan
0

Tänkte tala om att den lilla tjejen fått ett nytt hem idag!!!!

Det verkar som hon är van vid hundar, jag har aldrig varit med om en kanin som är så kelig!!!!

Det blev ett bra slut på den här berättelsen iallafall!!!

Ankah
0

Vad gulligt och vilket underbart slut på den här historien!!!!

Erika91
0

Å vad skönt att höra!! :D

Senixus
0

Jippie Skönt att höra att ninis fick det bra tillslut Skrattande Tur att det finns folk som vill öppna sin dörr för de små liven Glad Och vilken oerhörd tur att de ringde dig. UrGulligt att du ställde upp för ninise Cool

Jenna-Gun
0

Jättebra att den fått ett hem.

Senixus
0

När jag var ca.13 så hörde vi av ungar på gården att alkisarna kastat dotterns kanin genom soppnedkastet. Gick självklart dit och kikade… nedrans människor… det var dessvärre ren sanning ungara sagt Gråter Så jag fick en ninis & min tolerans för dessa föräldrar lev lika med noll. En del folk använder då inte järan till det den ska anvädas till Skrikandes Tur i oturen… kaninen hade klarat sig oskadd Glad

torgerd
0

#11 Ja, det finns väl en kaninkoloni i Solna eller på vägen därifrån mot Bromma kanske det är. Heöt galet, går man förbi på kvällarna så kryllar det av kaniner. Ett tag tror jag det fanns en koloni mellan filerna på E4an också.

Komunnen har pratat länge om att skjuta av dem eller till och med förgifta dem med mat. Det är hemskt. Och allt detta från några få tamkaniner som någon/några släppte ut.

Anken
0

jag bor i sthlm och det finns en koloni med kaniner ungefär vid centralen, dom bor på en kulle mellan tågen och bilvägen men sålänge dom inte springer ut i vägen eller utgör en fara så tycker jag inte dom ska skjuta dom :(

det var några barn i en skola som hade byggt jättesöta hus till kaninerna men kommunen(?) tog bort dom. jag åker förbi där ibland och det ligger nästan alltid en stor hög med morätter/salladsblad och gurbitar på lite olika ställen på kullen.

Lena
0

Skönt att höra det löst sig för den lilla kaninen! Ledsamt med dessa kaninkolonier som uppstår för att folk dumpar tama kaniner. Har själv sett att det finns även i Göteborgsområdet. Det är inte bara katter som är utsatta….

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Ja, man slutar aldrig förvånas. Här släpper de vattensköldpaddor som har blivit för stora i Strömsvattnet….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....