Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutsatta-djur
Läst 1805 ggr
Solini
0

En katt

Det är en kisse som varit och strykit här utanför mig ett tag nu. Den har inget halsband eller öronmärkning. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Den är mycket snäll och gosig, och det verkar inte heller vara en vanlig bondkatt.

Tänkte att man kanske kunde ta bild på den och sätta på affären här i närheten och säga vart den håller hus ungefär. Vågar inte ta upp den hit, för då kanske min tjej kisse går och blir gravid, inte så passande.

eller finns det något annat man kan göra? Någonstans som tar hand om sånt här i luleå området?

Katten finns kring örnäset i luleå, sköldpadds fläckig (och randing) , korthårig.

Är bara rädd att den ska bli överkörd. Rätt mycket trafik här

/Tore

Medarbetare på Flugfiske.Ifokus

SamanthaJones
0

Hur ser katten ut?

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Om du kan sätt ett billigt halsband på den med en liten kapsel innehållandes meddelande från dig där du ber ägaren kontakta då du undrar ifall den är hemlös eller nåt i den stilen

Solini
0

Lite randig, fläckig. Svarta fläckar, och lite grön-bruna fläckar. Ser ut att vara kanske 1-2 år. Svårt att beskriva, men ska försöka ta en bild

/Tore

Solini
0

#2 haha, du menar som en brevduva? hehe. Mja kanske skulle funka

flaskpost

/Tore

Hawknestgrove
0

Ta den till polis och kolla om den är chippad. OCh gör som du säger, jättebra att sätta upp lappar. Sätt även ett halsband (ta gärna vanlig resår, där du tejpar fast en liten lapp om kissen och ditt telefonnummer) Fråga vem som äger denna trevliga kisse. Är han okatstrerad? Och din tjejkatt går inte på ppiller?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

cat_mondy4u2
0

Att sätta upp en bild på katten i närliggande livsmedelsaffären eller annan typ av affärsverksamhet är ett mycket bra tips, men man kan även försöka annonsera i någon dagstidning. Säkerligen borde det finnas en föreningen även i Luleå, där du bor. Gå in på webbsajten; www.djurensratt.se och sök vidare efter information. Säkerligen blir just denna katten glad och tacksam över att någon människa vill hjälpa just honom!!!!

Solini
0

Ja jag ska ta en bild på kissen och sätta upp på affären imorgon. Men hur vet jag att den är kastrerad ? hehe. Ne min kisse har inga p-piller för tillfället

/Tore

Hawknestgrove
0

Tom peng pung……Alltså tji kulor

Senixus
0

Ja du har fått 3 bra råd. Polisen & Sätta upp meddelande på affären inärheten & Halsband med kapsel. Sista gjorde jag för några år sedan med 2 katter som strök vid min altan. Idag bor en av dem hos min mor sedan strax därefter. Den andre hade ägare så det löste sig till det bästa :-D Polisen hade inte fått in ågot om någon av missarna. Jag ringde även närliggande katthem & Djurens vänner i stan. Så dessa tipps är ju en ide. Om du ej kan ha katten så testa detta i ca: 1 vecka sedan kontaktar du katthemmet i stan & låter dem hemmta kissen :-)

Solini
0

var ner o skulle ta en bild på den, men hittade inte igen. Hoppas på det bästa. Kommer han tillbaka igen så kommer jag ta bild och sätta på affärn

/Tore

Solini
0

Det har löst sig nu. Min grannes syrra  har tagit hand om den och polisen är kontaktad!

/Tore

Jenna-Gun
0

Jättebra

Hawknestgrove
0

Åh, så bra. Då slipper han ha det osäkert! Du vet fortfarande inte om han är kastrerad?

Solini
0

#13. Nja, kollade aldrig. Haha du verkar vara intresserad av det där =)

/Tore

essut50
0

En liten fråga bara, varför är din katt inte kastrerad?

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hawknestgrove
0

Ja, vi som hänger mycket här inne , är ju för att alla huskatter och även raskater, som inte ska gå i avel, ska kastreras,

Sidentass
0

#11 Så skönt att höra att missen är omhändertagen..blev så hemskt orolig när jag läste om trafiken..

SofiaJ
0

Anmäl att katten är upphittad på www.kattinorr.se kanske finns där en efterlysning på kissen.  Något katthem finns tyvärr inte i norrrbotten idag.

Solini
0

#15 Hanen är det, inte honan. Vi bor högst upp i ett radhus så dom är aldrig ute. Men vi ska ändå kastrera henne snart så hon slipper löpningen. En pengafråga just nu bara

Jo jag tror att kissen hittat hem nu faktiskt. Dom som tog hand om honom satte upp lappar osv.

/Tore

essut50
0

#19 Bra att ni ska kastrera honan, hon kan smita ut och då är det kört.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

sandra1977
0

om kissen är sköldpadsfärgad så ä det en hona,det finns nämligen inga hanar med den täckningen.skönt att nån kunde förbarma sig över kissen..det finns ju tyvärr redan alldeles  för många hemlösa stackare.

Jenna-Gun
0

Är det en hona kan hon ju vara dräktig nu om hon varit ute.