OT Godmorgon!
När jag vaknade hade jag två katter i min säng, en på varje sida om mig. Jätte mysigt.
Idag regnar det här i Kungsör och det är mulet. Men det gör inget, ska till Stockholm om ett par timmar och åka på kryssningen till Mariehamn. Kul att komma ut ett tag och göra nått annat än att vara hemma eller jobba. Min "gubbe" kommer hem från Kristianstad idag så vi går om varandra så katterna behöver bara vara hemma ensamma i 3 timmar.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Godmorgon!
Blev väckt 05.20 av huliganen som springer runt och jamar/klöser på allt tills han får blötmat även fast där är en skål torrfoder. Jag gick upp, gav honom mat, och somnade om i soffan. Varför han prompt ska försöka ta sig in i det rum han inte får vara i varje morgon fattar jag inte. Så lite billig var Motor i morse.
Dessutom är han lös i magen igen, stackaren. :( Det pendlar verkligen varje gång han är på lådan.
Jag ska "roa" mig med att storstäda idag, samt försöka skriva och skicka in en uppgift till skolan. Tvättstuga också. Woho! :(
God morgon har varit uppe tidigt och tagit in tvätten som jag glömde i går kväll. Katterna sover fortfarande. Dom har slagits i natt tror jag. Måste undersöka puckot igen för att se om hon har några skador. Jag blir galen på att dom slåss. Sarah åker med Essut idag så jag blir hemma med mamma.
Godmorgon på er. Jag väntar på min brors sambo och barnen då vi sa gå en bingopromenad på campingen. Vädret är ca 13 grader och molnigt. Katterna busar en del nu men igår så var det några ungdomar som skulle ha lite kul. De klättrade upp så de nådde mitt fönster ca. 2.5 m upp för att slå på det och skrämma dem när de låg på klättermöbeln och tittade ut.
//Pia

Godmorgon allihop! Fyller 50+ i dag. Det firar jag icke! Kanske skämmer jag bort mig själv lite extra med en köbetårta
#4 Grattis på födelsedagen…
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
#4 Grattis på födelsedagen
Godmorgon.
Idag får ni hålla tummarna, det kommer en familj och ska titta på Bandits små idag:)) Och ska tinga 2 om de faller för några:)
Grattis Karin:D

grattis,ha en bra dag,hoppas du får massor av paket
Grattis till er allihopa som fyller år, sak ut och åka och väntar på blivande mattar! Dakrish, här är det tvärtom. Flickornas mjukmat står framme, men den duger inte. Det ska vara torra kulor från Hill´s. Tre gånger om natten. Ska vi byta?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Grattis Karin.
//Pia

#10 Tre gånger om natten? Nej, jag står nog över.
Fast sen när jag ställer fram blötmaten så typ äter han en liiiten bit, lämnar resten och går och äter lite torrfoder. Sen äter han upp resten av maten två timmar senare. Skumma katt.
Jag ska börja ge honom en större portion blötfoder blandat med lite torrfoder på kvällen, lämna torrfoder ute och ge liiite blötfoder på morgonen. Då kanske han håller sig till 8. Peppar peppar.

Åh tack för alla Grattis
Har precis tuggat i mig lite köbetårta
Ja Dakrish, 5 minuter varje natt nån gång mellan kl 3 och 4, så är Arne till salu för 1 kr tassen.
#15 Du får ha en säck torrfoder intill sängen, som du kan skopa upp lite av. :D Jag har börjat ställa i ordning med en försluten plastlåda i kylen varje natt, så behöver jag bara ta av locket på morgonen innan jag somnar om på soffan.
Fast varför han ska prompt försöka ta sig in i samma rum (en dörr som alltid är stängd) varje morgon fattar jag inte. Har börjat spruta lite vatten på honom när han är där och jamar som en tok + hoppar mot dörren som om den skulle ge vika.
Och så var 2 kattungar bokade till ett superbra hem:D Barnen valde båda den bruntabbyvita honan, och pappan föll för lille ende grabben:)
Gratttis Naquita!
Dakrish, har nästan börjat tänka så, att ha Arnes skål vid sängen. Han får ju sin exakt uppmätta dos varje dag, inte p g a snålhet, utan för att jag ska veta, att han verkligen får i sig det hans ska. Han är liksom inte den hungriga typen…..

Grattis Karin :-)

Tack Morgan! Känner mig som 25 men bor i en kropp som är över 50. Fast ibland beter jag mig som 14 
karin, 14? Här är en som beter sig som 4 ibland……

Ja Gunilla det är väl roligt att få va barnslig ibland
grattis karin. hoppas du har haft en fin dag.

Tack Maggan och Solweig
"Härmed säger jag upp mej som vuxen!
-Jag har bestämt mej för att jag bara vill ta det ansvar som passar en åtta-åring..
-Jag vill gå på Mcdonalds o tro att det är en trestjärnig restaurang.
-Jag vill tro att godis är bättre än pengar eftesom man kan äta det.
-Jag vill springa barfota i grönt gräs..smutsa ner byxorna, ligga under ett stort träd o se hur grenarna rör sig i vinden..ha en saftkiosk tillsammans med mina vänner en varm sommardag.
-Jag vill ha regnställ och gummistövlar o plaska i pölarna.
-Jag vill att mamma gör goda mackor med varm choklad.
-Jag vill tillbaka till den tid då..livet var enkelt, när allt man kunde var multiplikationstabellen..färgerna och barnsånger, och ingenting bekymrade mej..för jag visste att jag inte visste, o brydde mej inte om, allt jag visste var att vara lycklig för att jag inte kände till de bekymmer jag skulle bekymra mej för.
-Jag vill tro att världen är rättvis och att alla är snälla.
-Jag vill tro att allt är möjligt.
-Jag vill ha möjligheten att bli överväldigad över de små sakerna igen.
-Jag vill leva enkelt igen.
-Jag vill inte att min dag ska bestå av datatrassel, berg av pappersarbete och dåliga nyheter.
-Jag vill inte tänka på att lönen ska räcka en hel månad, jag vill slippa tandläkarräkningar, skvaller och att mista människor jag tycker om..
-Jag vill tro på betydelsen av en kram, ett vänligt ord, sann rättvisa, fred drömmar..jag vill göra snöänglar igen.
Så här är mina kreditkort, nycklar, mina räkningar och min pensionsförsäkring.
Härmed drar jag mej tillbaka som vuxen.
Vill du diskutera detta med mej får du fånga mej först!
Kul!!
Vi ses i sandlådan!
Om jag får leka med dina grejer får du leka med mina!
Ha ha Gunilla, du får leka med mina leksaker.
//Pia
haha. det var klockrent.
Ja visst är den underbar…….Den har en allvarlig underton också…..
Den här är ocå kul
Vi Tjejer är fulla hela veckan:
MÅNDAG-ONSDAG är vi praktfulla.
TORSDAG är vi förväntansfulla.
FREDAG är vi beautyfulla.
LÖRDAG är vi skitfulla och
SÖNDAG är vi förhoppningvis ångerfulla.
HAHAHAHAHA!!!!!! Toppen!!!!!!
Mm med den bantningskuren som vi ska ta så nog f*n kommer den stämma.
//Pia
Ja i synnerhet om vi tar en dunk vin i stället för en flaska….. Men va f*n, summan av lasterna är ju konstant säger de. JAg har varit utan cigg i tre dagar nu. Får väl börja dricka i stället… "Hick" Skojar bara……
Det är lika illa det, som röka

#26 Den var härlig Gunilla!
Ja helt klart är det lika illa. Nä, faktiskt, med de här tabletterna, så är det väldig sällan jag känner något röksug alls. Faktum är, att jag har tagit nikotinfritt snus i stället och det har funkat lika bra. Två små prillor i dag. Det är allt Nikotinfria alltså! Trodde aldrig, att det skulle vara så enkelt!