OT - Måste få gnälla lite..
Suckar djupt…
Gnäll 1: Förra veckan fick jag reda på att det ska om-organiseras på jobbet och att jag är en av fyra barnskötare som ska omplaceras.
Gnäll 2: Mina hundar är inte riktigt på god fot med varann för tillfället och jag fick ge besked att jag inte kunde ta emot en liten katt från KKS.
Gnäll 3: Jag har inte råd att reparera min bil, som fick några 2:or på besiktningen, och som fr o m imorgon har körförbud. Jag får helt enkelt ställa av den tills jag fått råd att fixa den.
Gnäll 4: Det sista av vårt hö är superdåligt och jag måste, pengatorka till trots (lön först på fredag), fixa nytt hö då det inte kommer att räcka veckan ut.
Gnäll 5: I eftermiddags ringde yngsta dottern hem från stallet och berättade att ena hankatten, som kom dit sist (vi kallar honom Snörvel för att han var väldigt illa däran när han kom förra senvintern, kattsnuva bl a, vi trodde han skulle dö), hade ett grått öga, hon trodde inte att han såg med det. Nu ikväll har mellandottern och jag varit ute för att släppa in hästar och då slogs de två hankatterna! Snörvel försvarade sig nog bara men han hade blivit attackerad av Vildis som är just vad han heter. Vild, fast han sedan han flyttade in för några år sen (3 tror jag) kommit på fördelen med att vara stallkatt. Så nu känner jag att jag måste hjälpa Snörvel med ögat, och gärna en kastrering så fort som möjligt så att han får vara ifred för Vildis. Hanarna har inte dragit riktigt jämt men Snörvel har alltid gett sig och gått när Vildis surat så de har aldrig slagits förr, vad jag vet. De bor tillsammans med en "naturligt" steril honkatt men jag antar att det kan vara för att det är parningstid som känslorna svallar. Är lite rädd att stallägaren ska få ögonen på att Snörvel är skadad nu och plocka fram geväret. Kan jag få hjälp härifrån med någon insamling, kanske, eller tips om var jag kan söka någon form av bidrag för detta? Jag kan betala tillbaka så småningom men har inget att lägga ut just nu. Ögat har ju högsta prioritet men om jag kan få honom kastrerad, hur stor är risken att han ändå har problem med Vildis sen?
Ibland känns livet lite motigt och just en sån svacka är jag inne i just nu, känns det som… :S
Men det kändes ganska bra att få ösa ur sig lite, jag tackar för visat intresse, och imorgon är det, som bekant, en ny dag!
Nu ska jag äta lite risotto, som är min absoluta favorit, och förhoppningsvis bli på lite bättre humör!
Det går att söka pengar i olika fonder för kastrering av hittekatter/vildkatter (som jag nog skulle klassa dina som). Det kan du säkert på tips om senare. Ögat kan det vara värre med. Att få fondpengar för (menar jag). Det som är med fondpengar, är att man själv måste lägga ut först för att sedan få tillbaka. Antar att de behöver kvittona från veterinären för sin redovisning.
Förstår att din dag/vecka har varit usel. Har sådana jag med, och de SUGER fett! *håller tummarna för bättre tider*
Medarbetare på jack russel terrier
Det är väl typiskt att allt dåligt/tråkigt ska komma i samlad trupp på det där viset.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jag hade tur som fick ut lite fondpengar i veckan. Annars hade jag haft en likadan månad som du beskriver. Men nu hoppas jag att alla fel ska gå att åtgärda med de pengarna. Men snacka om att Melvin har kostat pengar! Han har kostat mer hos veterinären, än vad min andra katt + min greyhound har kostat där (totalt).
Medarbetare på jack russel terrier
Ögat kommer jag att ringa om i imorgon! Har en mycket trevlig veterinär som skriver ut räkning till mig! Henne har jag varit hos förr (de senaste 20 åren med hundar, katter och kaniner) så jag vet hur hon gör och hon vet hur jag gör! 
Ja, såna veckor kan man klara sig utan! Hoppas nu att det blir vackert väder imorgon och att jag får en humörtopp!
Här kan du letar efter fonder:
http://www.stiftelser.lst.se/StiftWeb/Search.aspx
http://billyhittekatt.se/menu.htm
Blå stjärna kan ge lån med avbetalning.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

usch så jobbigt alltihopa…verkar som att allt ofta händer på en gång..*kramar om dej*..
Ja, lycka till! Huskatten på MSn har också en liten fond! OCh som sagt, du kan ju alltid starta en insamlingstråd här, det ger alltid något!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Usch vilken jobbig sitts du sitter i. Jag vet precis hur det är. Men vi har ju Billyfonden också. Det finns några fonder du kan söka ut. Nackdelen är väl att man måste ha pengar att ligga ute med. Men kanske någon av dem kan ta att de får fakturan skickad till sig istället. Jag vet inte som sådant går, men det kan vara värt att kolla upp.
Kramar om
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
prova Chickas minnesfond.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Nu står Snörvel på medicinering för snuvan, 7 dagarskur pasta som funkar bra att få i honom via maten. När kuren är slut, och han blivit frisk, ska han direkt vaccineras, kastreras och få flytta hem till mig. Ögat ser han inte med men det är inte infekterat utan ser bra ut så det gjordes inget åt det.
Eftersom jag planerar att ta hem honom så fixar jag ekonomin själv utan fonder, de kan behövas av någon annan som har akuta problem. Min ena dotter är också inblandad i detta så hon hjälper till med pengar för hans vård.
Veckan blev bättre efterhand men just när jag skrev kände jag mig fullständigt under isen… Tack alla för uppmuntran och stöd!! =)
kommer sol efter regn, ibland kan det räcka att skriva av sig kram Maggan47
Puttar upp!!!!! Lycka till med lille Snörvel!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....