Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 2092 ggr
Mizzi
0

TEDDY ÄR UTE !!!!! =))))

Fickludd var helt fantastisk, hon bände upp hela fadderullan sedan motade jag med en gåstav tills han kom fram där hon stod och kunde få tag på honom.

Han var naturligtvis rädd men nu sitter han under soffan i vardagsrummet och inte i någon vägg Flört

Har täppt till hålet med brödboxen och tjocka böcker tills dom kommer och täpper till i morgon.

EN STOR ELOGE TILL FICKLUDD !!!! Som kom hit och hjälpte mig.

PS. Fickludd pm:a din adress så jag kan sända en liten  present som tack för hjälpen.

//Mizzi

[sofia-85]
0

Åhh va skönt att höra :)

Hawknestgrove
0

Åh, sån underbar historia! Haha, alltså, dagens ros till fickludd!!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Mizzi
0

Självklart så kommer jag ha stänkt till köket också så han inte kan komma in förens dom täppt igen hålet.

Glömde skriva det Flört

Simson
0

HÄRLIGT!!!! Heja fickludd!! Du har helt "fel" namn!! Flört

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=3a910979-3029-4787-924f-339c866c0962&Filename=Rosor nära.jpg)

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Hawknestgrove
0

Heh Simson gjort egen rostråd!

Mizzi
0

Ja hon borde kalla sig " Cat saving super woman" FlörtCool

Mizzi
0

Jag är helt euforisk nu, fatta att Mount Everest har ramlat av från mina axlar hehehe.

emjon
0

Jippi vad underbart!!!!!!!!!!!!

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

essut50
0

Åh vilken underbar tjej..Tur att det finns såna.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Puma77
0

Jösses så härligt. Vilken lättnad och vilken underbar människa som fixa det åt dig och Teddy.

//Pia

anebit
0

Men så underbart och vilken härlig tjej denna fickludd är som åkte och hjälpte dig Mizzi.  Förstår att det känns skönt, nu kan du sova lugnt i natt……..

Jag som trodde att fickludd va en karl och tänkte att du kanske fick ett helt annat napp också…     Flört

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Mizzi
0

# 11  Hahaha man får inte gapa efter för mycket, katträddning och ny karl på en och samma dag det vore nått hehehe    FlörtSkrattande

Dakrish
0

Ja, det hade varit något. Kattälskare båda två - kan ni tänka er hur många katter som bott i det huset?

martdat
0

Skönt! nu kan du få sova om nätterna ijen!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

GosChippen
0

Jag har följt detta "drama" och är glad att det fick ett lyckligt slut! (vem behöver böcker, när man kan läsa HÄR!)

Hur länge satt han förresten därinne??????

Glad

Mizzi
0

Han har suttit sedan i Fredags, han har varit ute några gånger men jag hann inte få tag på han.

Nu är min katt så lycklig att han springer runt som en galning och spelar allan för Teddy Skrattande

Och Teddy hunger tog överhanden över rädslan ett tag för han kröp fram från soffan och åt lite nyss, trotts att jag och dottern inte sitter så långt ifrån.

Och Mizzi far runt som en skottspole av glädje hehehe Glad

Imasy
0

Åh, vilket härlig slut det blev :)

Hawknestgrove
0

ja helt underbart. Hoppas bara, att du får bortskrubbat lukten från skåpet. Men tiden tar det nog till slut, ska du se!

Mizzi
0

Jag har tvättat med klorin några gånger, ska köra igenom en gång till med något som doftar bättre.

Sedan får skåpen vädra ur innan jag ställer tillbaka allt.

Erika91
0

Underbart slut :)
Tack till fickludd! :)

annebeate
0

Underbart Mizzi! Nu kan du äntligen pusta ut. Ett helt hav av rosor till fickludd, vilken handlingskraftig tjej.

Krama Teddy från mig, den lille busungen.

Mizzi
0

# 21 Ja det går går inte att beskriva hur skönt det är.

Jag ska krama han från dig Flört men nu ska han få ta igen sig under soffan efter dagens händelser.

Skulle behöva städa här, ser ut som en handgranat exploderat i lägenheten .

Har vakat katt på nätterna , sovit halva dagarna och inte fått något gjort.

Har inte vågat heller eftersom jag inte vågat föra för mycket väsen var rädd att skrämma Teddy så han aldrig skulle komma ut.

Men det får jag ta i morgon, vill inte jaga upp han mer i dag så jag får ta städningen i morgon.Flört

knoxvilles
0

Jippi va skönt att Teddy kom fram , tur att det finns folk som kan komma å hjälpa till /Bamse kram i från mej till er båda /Eva

MariannE11
0

underbart…… kan tänka mej hur lycklig du är…. fy sjutton för att behöva vara så orolig i så många dagar…. en rejäl rosodling dessutom till fickludd……

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Jenna-Gun
0

Men oj vilken rysare. Så skönt att det gick bra.

Jenna;)

Ankah
0

Välkommen ut, lille Teddy! Världen är inte riktigt lika farlig som den kan verka. Puss från mig och från brorsan Björn som nu vågar sig på en himla massa!

Mizzi
0

# 26 Härlig läsning att han vågar mer då finns det hopp, var han lika skygg som Teddy ??

Ankah
0

Nej, det tror jag inte, hos Eva ska han ha varit ganska gosig, och det märks nu när han vågar mer att han gillar att gosa. Första veckan vägrade han dock att komma fram, jag tvingade honom ett par gånger och blev ordentligt misshandlad. Nu får han göra som han vill och för en vecka sedan ungefär, efter nästan en månad här, kom han självmant och sökte kontakt. Men jag tror att Teddy kan ta bra mycket längre tid än så. En sak är jag dock ganska säker på - Eva har inte varit dum mot honom. Att han är skygg är nog för att han är ovan vid att människor är närgångna. Jag hoppas verkligen att han tar sitt mod till fånga snart och kommer fram och pratar lite!

Hawknestgrove
0

underbar upplösning! Tvätta skåpen med vad som helst, men inte Klorin! Eller något medel som innehåller ammoniak. Båda dessa medel är ju faktiskt, om man känner efter, kissluktande och loclar till mer. Det är därför man ska tvätta kattlådor med dessa produkter. Tjatar än en gång om Dettol, som gör att kissar håller sig ifrån dessa platser och dessutom luktar väldigt fräscht! Decinficerande dessutom! Finns oftast bara på förlåt namnet, sk Halabutiker, eller vad ni föredrar att kalla det. (Kärt barn har många namn) jag handlar ofta i dem…..Tanterna i rent hus tipsdade också om en bra grej. Citronhalvor, eller en skål med brännvin och vaniljstänger i.

Dakrish
0

#29 Eller så kan man använda bakpulver. "Bakpulvermolekylerna" neutraliserar dofter, det är därför jag har en liten burk stående i kylen. Byter en gång i månaden och skakar den lite då, så luktar det aldrig illa.

Bakpulver går att avända som sköljmedel för kläder som brukar lukta illa efter tvätt också.

Jag brukar blanda en gegga av säg ½dl bakpulver och ungefär 1tsk hett vatten och bre ut där det behövs. Upprepade bort-torkningar är nästan ett måste, då det blir kvar lite "gryn".

Dettol är bäst. Har en bekant som brukar bada i Dettol. Den finns i turkbutiker, precis som Gunilla säger.

Jenna-Gun
0

Bakpulver går bra att använda som silverputs oxå.

Mizzi
0

Skit också vi har ingen "turk eller halabutik" här hehe

Jo jag vet det där med klorin men det var det enda jag hade hemma och det är ju inne i överskåpen så dit kommer dom ju inte in .

Har skurat efter flera gånger med diskmedel med tallbarrsdoft och så har jag ställt in ett snapsglas i skåpet med doftolja så nu luktar det gott igen Flört

Mizzi
0

Ja det är inget tvivel om att Mizzi och Teddy är kompisar, nu är han faktiskt framme och går runt och kelar med Mizzi FörvånadRäcka ut tungan

Mizzi är på lekhumör och vill busa, men Teddy är kelen så han går efter och stryker sig mot Mizzi , dom är för festliga.

Men så fort jag eller tösen pratar med han eller tiitar på han går han under soffan igen Oskyldig

Men jag fattar endå inte att han ens vågar sig fram trotts vad han varit med om i dag, hihih nu känns allt sådär jättebra igen Glad

Hawknestgrove
0

Där ser man!!!!! Bakpulver… Ska prova i min soffa, som fortfarnade luktar lite hund…..Trots alla möjliga recondmedel…..

annebeate
0

Så glad man blir när man läser om Teddy och Mizzi. Måste kännas härligt att se efter dessa omtumlande dagar Glad

Lena
0

Blir jätteglad när jag sent omsider nu läser denna tråd om att Teddy är ute igen. Så skönt att det ordnade sig till slut och rysaren fick sig ett lyckligt slut! :) Tänk vad katter kan hitta på!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Ja och vilken underbar räddare i nöden!

emjon
0

Det är ju jättebra att katterna gillar varandra och att Teddy hittar trygghet tillsammans med Mizzi för det hjälper till väldigt mycket.

Det dröjer nog inte länge förrän ni har två kelprickar att pyssla om på nära håll.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

maggan47
0

Äntligen, vilken spännande läsning Maggan47

Sidentass
0

underbart…vad gott det är med rara hjälpsamma människor, du är en klippa fickludd:_)

Mizzi
0

Nu är hålet igentäppt så nu kan han inte "gå in i väggen igen" Flört

Han var framme nästan hela kvällen/natten i går, och han är som ett klistermärke på Mizzi hihih dom ser ut som siamesiska tvillingar när dom går över golven Räcka ut tungan.

På dagarna håller han sig undan men på kvällarna när lugnet lägger sig så kommer han fram.

Vi kunde till slut både titta och prata med han utan att han gick undan, så på något sätt tror jag endå han tycker det är skönt att vara framme ur väggen.

Men han är väldigt mager stackarn, och han åt som en varg i går sen blev det diarre på lådan som följd med en inte alldeles ljuvlig doft som spred sig kan jag tala om  hehehe,  men det är ju inte konstigt så som han åt efter att ha varit utan mat i två dygn.

Fick mitt nya bankkort i dag också , nu har jag varit ute och köpt hem godsaker, så nu ska han gödas upp så han får lite hull.

Hälsningar // Marita ,Mizzi & Teddy  Glad

Hawknestgrove
0

Haha, katten som gått in i väggen….. Ja den kommer vi int glömma!

Mizzi
0

Hahaha nä det är illa med sverige när tom. djuren blir utbrända Flört

Mizzi
0

Nu vågar han sig till och med fram några korta stunder på dagarna också.

Men han är dålig på att gå på lådan, han hade rivit ner mitt badlaken som hängde på tork i mitt sovrum och både kissat och bajsat i det Fundersam

Det är som om han undviker köksoch hallregionen där lådan står på toa i hallen.

Kanske har för hämska min nen av väggen ännu.

Hawknestgrove
0

Stackars lille gubbe!

annebeate
0

Lille söte Teddy, det var säkert en hemsk upplevelse för honom. Eftersom han nu också kommer fram en stund på dagarna så borde det vara tecken på att rädslan alltmer börjar ge vika.

Faxlin
0

Underbar upplösning på detta hemska scenario. Så glad att det löst sig.

Rosor till er som inte gav upp utan fortsatte att jobba med att få fram honom.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

Hur går det?

Mizzi
0

Han är framme och leker med Mizzi just nu, han blir tuffare och tuffare för var dag som går Skrattande, vi är fortfarande lite läskiga för honom men bara vi sitter still så går det bra.

Nu hoppas jag bara någon med kamera kan ta lite foton på dom så jag kan lägga upp lite bilder här Flört

Hawknestgrove
0

Kul hoppas han blir lite bättre på lådan också…..

Mizzi
0

I går kväll/natt när dom lekte så gick dom ut i hallen, då stängde jag om dom så dom har sovit där i natt.

Har gjort ordning sovplatser i hallen, så har dom lådan på toan och maten i köket.

Så i natt har han gått på lådan Skrattande

Sedan öppnar jag på morgonen igen så dom kan gå hur dom vill och detta verkar funka bra, för då går han på lådan i alla fall Flört

Det funkar bra med köket också, jag trodde till en början han undvek det efter att ha varit i väggen.

Men jag tror jag hade fel för det är inga problem nu.

Ankah
0

Jag tror att det är jättebra!!!! Vad skönt att det funkar! Hans toaproblem är nog blyghet, det är nog därför han kissat på sig, lille stackar'n.

Hawknestgrove
0

Underbart att höra!

Mizzi
0

# 52 Det tror jag också, men i och med att han blir tuffare och kommer fram mer så vågar han sig in på lådan.

Mizzi
0

Jaha då var det uppdaterar dags, inte så mycket nytt att skriva om förutom att han bajsat i min säng 2 ggr Räcka ut tungan.

Fast alla dörrar står på vid gavel in till toan , jag tror jag får begränsa hans utrymme till hallen och köket ett tag även på dagtid och se om det funkar bättre då.

Hawknestgrove
0

Japp, tydligen…..Märkligt det där med att göra nr 2 i en säng…. Nån som vet hur det kan komma sig? För det har ju inte med att göra att det gör ont och de kopplar lådan med smärta…..men sätt som sagt begränsingar och kanske ge honom en låda till.

annebeate
0

Teddy, skärpning! Du är ju egentligen en smart kille!Glad

Ankah
0

Om han fortfarande är lite fegis så tror jag att det kan bero på att han inte vill gå långa sträckor i "öppen terräng". Om du snävar av hans område lite så att han känner sig hemma lite fortare så löser det sig nog. Och lite Feliway brukar ju också kunna öka trevnaden på nya, fruktansvärda platser!

Skrattande

Mizzi
0

Tror också det beror på att han är för skygg än, och inte vågar gå "utanför sitt territorium"

Men han är snabb den lilla rackaren, vet inte hur jag ska lura ut han i hallen, hehe ja tror han känner på sig att jag vill ha dit han och då blir det svårare Flört Räcka ut tungan