Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1797 ggr
Therese87
0

God morgon Måndag!

God morgon! Har vart vaken sen 6-tiden, gett katterna mat och gjort iordning lilla Vendela. Solen skinr redan ute och jag kan ana att det blir en lika fin dag som det var igår (dvs klarblå himmel och jätte varmt och fint!)

Som sagt, godmorgon!!

siberlina
0

godmorgon .idag  blir det nog  en skön dag

solweig
0

jag ska följa med maggan till vet. dom ska göra ultraljud på lilla beata. hoppas att dom inte hittar något på hennes hjärta.

Alexej
0

Hej Therese, hoppas att lilla Vendela mår bra:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Therese87
0

#2 jag håller tummarna för att det går bra för Beata. Har mamma pratat med dig när ni ska komma ner hit?

Therese87
0

#3 hon mår alldeles utmärkt, växer så det knakar! :)

solweig
0

#4. nej hon har inte hört av sig till mig. ska prata med henne i dag.du ska veta vilka knäppa katter vi har. morfar gick upp före mig o gav katterna mat. en halv timme eter så gick jag upp. då satt katterna på parad i köket o vänta på mat. men dom hade ju nyss fått mat.dom verkar kunna äta hur mycke som helst.

Therese87
0

#6 matvrak med andra ord!!

GosChippen
0

Godmorgon!

helenaroth
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon till er alla från ett soligt men kyligt Öland.

Dakrish
0

Och ett godmorgon från Skåne! Här är inte ett moln på himlen, varmt ute och precis sådant väder som gör att jag vill gå ut på gården med Motor och leka i gräset.

Lite gnäll så här på morgonkvisten (skippa detta om du inte vill läsa gnäll): Grannen väckte oss kl 06.00 genom att röka på balkongen så vi fick massor av rök i sovrummet. Motor vaknade och ville prompt ha mat, så det fick han och jag gick tillbaka och la mig. En och en halv timme senare var det bara att gå upp, för då kom han och talade om att han minsann bajsat och lådan behövde rengöras. Mr Poopypants, indeed.

Så jag gick upp och insåg att sedan Motor flyttade in så är vårt hem ett kaos. Eller ja, jag har varit för lat för att damma och dammsuga varje dag, så det är dammigt som tusan här. Så bara att sopa golvet (nej, borsten ska INTE attackeras, Motor!), damma igenom lägenheten och röja undan småprylarna som vandrat från sina platser. Jag hatar vår dammsugare, men ska nog plocka fram den en sväng senare.

Dags att diska också, tror jag…

Inge-elsie
0

God morgon har gett katterna frukost som dom inte vill ha. Mamma låg och väntade på att jag skulle gå upp och ge henne frukost. Magnus kom hem vid 3-tiden inatt från London så han ligger och snarkar. Skall ta en promenad med katterna om en stund, om puckot behagar att lämna garderoben. Skruttan sitter redan vid dörren och vill ut. Det är soligt och varmt och allergin frodas.

SamanthaJones
0

God Morgon!

Idag är det soligt och varmt här i linköping och jag gör mig iordning för körskolan o en 40 min lektion i hur man tar sig upp på motorvägen (säkert jätte svårt, eller inte) Men kul är det iaf :)

Sen blir det att leta katt, leta katt o ringa corren för att övertala dem göra en fin liten jag söker efter min kisse annons :)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

karins
0

Godmorgon! I dag iväg och handla kattmat. Soligt och varmt i Blekinge oxåCool

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=4e76eb17-7785-4d1a-bc26-31f518e9d70c&Filename=Aprilvår 002.JPG)

essut50
0

Godmorgon..

Har nyss kommit hem från jobbet, så nu är jag ledig i 9 dagar..Hurra. Ska åka till Flen imorgon och hälsa på min kompis som har både hund och katter.

Solen skiner och det är varmt ute, jag ska vänta på posten sen ska jag sova i några timmar.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Crisse
0

Godmorgon på er alla trevliga människor.

Solen strålar i Malmö och man känner sig riktigt pigg, det är en sån dag jag känner för att gå på kattjakt men har tyvärr ingen fälla hemma och ingen som kan köra.

Alla katterna ser ut att må bra idag och den brittiske som jag fick tillbaka han fortsätter att kissa på golven och jag som städade igår.

Imasy
0

idag hade jag tänkt röja upp på balkongen, och planera lite :)

essut50
0

Nu har posten kommit, fick mina punkbollar som jag vann igen på Tradera. Tack Pia, dom var verkligen läckra. Rosa och lila…

Milou gillade dom.

Tyvärr börjar min mobilkamera ändra färger när man knäpper med den. Det blåa ska vara lila…Gråter

Så nu ska jag gå och sova .

Dakrish
0

Såhär snor man mattes vänsterarm så hon inte kan jobba:

ser ni vd stor han blivit?

Puma77
0

Det var så lite så Essut. Milou ser verkligen ut som han lagt beslag på punkarn;) Pälsgarnet är det som jag fick av dig:))

//Pia

solweig
0

var hos maggan. vi satt ute o fikade. ljuvligt väder. nu ska jag iväg med äldsta barnbarnet o köpa gardiner till hans lägenhet. therese, går det bra på fredag?

Hawknestgrove
0

Haha, sån fin lite kisse Motor är! Ja vuxit rejält…..Kör du igång med snabeldraken, när du känner för det!

Essut, du får hålla koll på posten imorron med……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Puma77
0

Fick brev idag Gunilla men harinte visat det för dem än. ska göra det vid ett bra tillfälle.annar har det jobbats och när jag kom hem blev det mys i soffan med Thindra. Vaknade justGenerad Thindra kan inte riktigt än släppa mig så hon kröp upp i knät och ligger där just nu. Har lite svårt att se tagenterna då jag även har laptopen i knät.

//Pia

Hawknestgrove
0

Ja, vi är nog många hantverkare här inne, som är nyfikna på hur det fungerar! Då slipper vi köpa kattmynta, många av oss, då den är väldigt lättodlad på friland. Sen får ju jag så mycket, så jag kan dela med mig.

Puma77
0

Är det fler än jag och morgan som provat?

//Pia

karins
0

Ja jag har det i mina leksaker jag tillverkar, mina katter är tokiga i det, helst My.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

#23 är det nån speciellt kattmynta du sått? Tänkte jag ska kasta ner lite sånt vid stugan

Hawknestgrove
0

Nej, det är den helt vanliga kantnepetan! Växer som ogräs! JAg får klippa ner dem på Pyssas grav två ggr/år, så det kommer nya blommor! Aha, då verkar den funka hos fler alltså!

GRATIS ÄR GOTT!!!!!

karins
0

Ja jag har min kantnepeta stående i en spann i källaren. Måste komma på ett sätt att inhängna den så jag kan plantera den ute.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

aha då ska jag leta sån, tackar.

Therese87
0

#20 det går så bra så mormor!!

essut50
0

#19 Det är alltid kul att få hemmagjorda leksaker till katterna.

#21 Jag som ska bort hela dan imorgon.Gråter Vill ju vänta på posten ju…

Hawknestgrove
0

Karin,leta rätt på en bit kycklingnät, som är 50 cm högt och ställ runt den. Då får den vara ifred. Har så här på Pyssas grav, så inga katter rullar sig i den.

karins
0

Kycklingnät undrar om de har det på  ÖB,?

Hawknestgrove
0

Oja, KArin de har tom snyggt grönt! I alla fall på ÖB i Uddevalla!

karins
0

Va bra då ska jag kolla därGlad

Jenna-Gun
0

God kväll

Har varit till stan Åkte 8.00 (12 mil )

10.00 var vi på RK Kupan med 6 kartonger kläder o grejer som blev över från mammas lägenhet,

10.30 hos mäölaren som ska sälja mammas lägenhet

11.00 var vi på möte med personalen på demensboendet för mamma.

Så var vi på Jysk o ett byggvaruhus.

Så13.45 var jag till ögonläkarn för kontroll.

Efter det åt vi på en salladsbar.

Så 15.00 körde vi hemåt.

Jösses så skönt det var att komma hem till kissarna.

Är nu i det närmaste kaputt.

Så det blir nog en tidig kväll.

Men solen har lyst från en klarblå himmel o det var varmt o skönt.

Jenna    

Imasy
0

Här har vi röjt på balkonen bla och planterat idag, och jag är så slut att jag håller på att gå i bitar.

Sen så vart jag helt plötsligt barnledig, då alexander hade pappa-längtan, och hade en sån tur att micke var på andra sidan gatan typ, så han var förbi och hämtade honom och så gick de.

så nu kan jag bara ta det lugnt och lata mig resten av kvällen, ska snart mysa ner mig i fåtöljen med katterna och glo på tv.

Sovmorgon blir det imorgon också, då micke lämnar på dagis. det här var nåt jag egentligen behöver efter en dag som denna ;)