OT Tråkig Onsdag
Idag har jag jättetråkigt. Sambon skriver på den andra datorn och Motor sooooover. Kollat alla sidor jag hänger på, läst allt… så nu får ni underhålla mig!
Vad gör ni ikväll? Vad är det roligaste som hänt idag?
Hmm något bra har faktiskt hänt mig idag. Vi fick ett lån så att vi kan köpa ny bil och sälja den andra, dyrdriftiga bilen :) Så det har hänt mig:) Och just nu ser ja på Men in trees det kanske du borde se :)

titta på rent hus på tv
Scannar gamla foton.
Det är inte alls kul.
Jag skulle slö-tittat på TV - men! Vi har inga tv-kanaler. Inte tittat på TV på flera år…
Hockeykväll. Annars har jag städat hela dagen på jobbet och sitter nu men virknålen framför tv:n och gör punkbollar.
//Pia
Gah! Motor hoppar ständigt ner från min sambo, går upp till mig, gosar, pruttar massor, går tillbaka till min sambo och somnar.
Betrayer I say!

Pysslat lite i trädgården i kväll, flyttat en liten vinbärsbuske och satt dit ett litet träd istället. Vinbären grävde jag ner utanför trädgården till förmån för andra vinbärsälskare som kommer förbi och vill nalla lite. Härlig kväll att vara ute och greja.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Heja motor;)
//Pia
Hmm idag har jag städat lite igen :) å tagit undan en massa vinterjackor skor o sånt dom som ska tvättas har ag tvättat o dom som barnen har växtur till nästa år ska till lettland till ett barnhem rensat lite leksaker som oxå ska dit. Detta gör jag varje år allt som är okey å helt åker dit, köper även på loppisar lite bra stickade sockar till stackars barnen. Nu har ju sonen blivit stor så det blir mest flickleksaker hoppas andra skänker pojksaker. även en cyckel får resa dit (känner församling som åker dit med en stor lastbil å delar ut sakerna där med vet jag om att dom kommer fram) Ja har allså inte hänt så mycket, har vart ute å kört min ena ponny å dottern red den andre.
^^ är du hajj på trädgård kattassen? Jag har ju några gammla vinbärsbuskar antar att dom e skruttiga å ger lite bär med iaf jag har tänkt flytta dom eftersom dom står så dumt å det e skugga där dom är nu. Men när man flyttar en buske sak man väll inte lägga gödning utan vänta och kan jag kapa ner hela busken i höst för att se om den blir bättre nästa år lr nästkommande år? Vi har flyttat till detta hus i höstas (från en jätte trädgår till en liten) å här ser ut inget har gjorts mycket mossa höga syrener ja mycket jobb men kul för det gillar jag. Massor med stenar å bara ett land där det har fått herja fritt med ogräs detta land vet jag inte om det ska få vara kvar lr om ajg ska flytta alla blommor till där jag har lagt stenar för att göra det lite grönare där.
Det roligaste som hänt i dag är att Vislanda Teddy kommit ut från skåpet och att Mizzi kan andas ut.

3-2 till Modo
(från en Djurgårdare…)
Edit Hv71 
Har varit i källaren med Pontus stora bur och den extra buren som vi hade här hemma i lägenheten. Så nu har vi tagit upp Milous nya fina bur som hon ska ha imorgon när vi åker till Eskilstuna..
Annars så har jag varit ute och köpt glass av Glassbilen, var så sugen på glass som bara den.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
modo??? Vad ser du för match Morgan?
//Pia
Djurgården ftw!
Jag gillar att sjunga denna till Glassbilsmelodin: "Vi lurar små barn, vi lurar små barn, på deras veckopeng!"
Och om någon kommer ihåg signatur melodin till bröderna Cartwright så kan man sjunga denna: "Här kommer, här kommer, här kommer bröderna Ca-artwright! Först kommer Adam, sen kommer Joel, sen kommer tjocke Hoss! Sen kom Ben, sköt en sten, mitt i rumpan på Herr Gren!"
Den brukade pappa sjunga. :D

#9 Nja, Ledin jag är nog inte jättefena i "trädgårdsbranschen". Jag har alltid haft en liten trädgård men är ingen expert. Jag brukar pröva mig fram och ibland blir det bra ibland mindre bra.
Jag vet inte om busken överlever flytten men det kändes bättre än att slänga den direkt. Den ger fortfarande mycket bär och är "på stam". Kul när barnen var lite mindre och de gillade att gå och plocka.
Tror nog att du kan pröva att flytta buskarna men avvakta gödslingen. Se till att lägga på lite ny jord så blir det lite näring på så vis i alla fall.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Woho mål av LHC (Ha ha kanske ska ta fram min gamla DIF halsduk)
//Pia
Tittat på Rent hus……Gaaaahhhh så äckligt!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

essut du trängde dej väl inte framför de stackars små barnen?
jag har haft en "såndär dag".. jag fasar just för onsdagar då min äldsta dotter har sitt problemämne den dagen o brukar ringa mej för att få tröst…. men idag så ringde hon inte förrän vid 11… visserligen så satt hon inte i skolan men jag hoppas hon tog åt sej av de råden jag gav… mammor vet ju alltid bäst?…
min andra dotter har haft en svacka sedan i måndags… förra veckan mådde hon bättre än hon gjort på 3 år…vet inte varför hon varit så nere… kan tillägga att hon har asperger om någon undrar… men vi har ändå hankat oss fram rätt bra idag… jag har städat… varit ute med hunden på långprommis i skogen… så underbart när bara han o jag är ute i stora vida världen… sen när dottern åkte till pappa så var jag ute o sprang…. å sen har jag slappat i badet (jo då jag är nog en fisk eftersom jag badar så ofta) med ett glas vin o en bra bok: "Flickan under jorden"… nu är ansiktsmask lagd o strax ska jag ringa äldsta dottern för att se om hon KAN lyssna på sin mamma någon gång… har hon misskött sej tror jag hon får stanna på skolorten ett par hundra år till…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
#18 Jag har också Asperger. :) Om du vill, så kan du PM:a mig med frågor. Brukar, enligt folk, vara bra på att förklara mig.

min dotter har med aspergers, bla,,, tydligen vanligare än man tror
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Gunilla; ja, fy sjutton, vilket snusk! Kommentaren när de skulle ljuskontrollera köket och hon frågar "Men är det urin, dreggel eller sperma?"…där gick det nog över gränsen för mig, måste jag säga…
#18 Det var inga barn där, jag var först och sen kom en tant till.
Visst är det skönt att gå ut i skogen ibland, synd att man inte har en hund.
Tränar du för Tjejmilen igen?
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Asperger har ungefär 1 på 200 (om jag inte minns fel), men bara 1 av fem Aspergare är flickor. I alla fall som diagnosen ser ut idag, det har börjat komma fram forskning om att tjejers specialintressen oftare ligger åt det sociala hållet och att det därför inte märks lika mycket på flickor.
För oss blev omställningen med katt faktiskt mycket större än jag trodde (vi är två med AS), rutiner och sömn och liknande liksom bara rubbades. Vår kommunikation lika så. Men nu börjar vi hitta ett nytt liv med katt och det går sakta frammåt.
Tur att jag är lite flexibel i att sova, så att jag kunde ta bajs-vakten den där natten, då sambon fick sova ut. Han har haft svårast att sova med katt i sängen, så nu tyr sig Motor mest till mig när vi sover (men på dagen duger jag inte!).

Har oxå tittat på rent hus..gha vad äckligt. Nu har jag laddat diskmaskinen. Annars en ganska tråkig deppig dag, då inget är särskilt roligt..
Så fint du beskriver, Dakrish! Ska ta och Googla lite på det! Så man vet lite mer!
Har sett en deckare på tv, och sagt hej då till Magnus som stack till London. Kommer hem söndag kväll. Fick en utskällning av mamma för att jag inte städade hennes garderob och bytte ut vinterkläder mot sommarkläder. Hon fick göra det själv. Jag hade annat att göra. Hoppas min säng är ledig i kväll, katterna brukar ta den före mig så det blir trångt. Nu håller katterna på att flytta saker i vardagsrummet, så dom är snart ute i hallen.
Skall nog sova snart klockan ringer tidigt i morgon.

Satt igår kvälll o tittade på hockeyn, lhc - hv..men det slutade ju med en skräll för lch..trist! Är väl inte speciellt hockeyintresserad men det brukar ju bli något av en folkfest på stan när laget vinner..o då är det kul att vara med lite:-)
Idag blir till att röra ihop en rabarberpaj..en blir det att ta cykeln o åka o köpa kattsand!
Jag håller med dig Siden. Skulle vara lite kul om LHC vann egentligen, de är ju lite outsiders. Min bästis är ju från Linköping så visst vore det kul.
Idag måste jag åka och handla dasspapper, det är på sista versen och sen vadd och kattmynta igen. Åker väl och hlsar på pappa på sjukhuset. Han ska byta ut sin pacemaker i eftermiddag och han undrade om jag jobbade så jag kanske kunde titta upp till han. Men idag var jag ju ledig men ska ändå ner på stan så då kan jag ju titta in.
Utöver det blir det vilodag.
//Pia
Puma, gillar dina egna katter kattmynta? Då kan jag skicka dig lite av min "hemodlade" som är kantnepeta så får du se om katter är förtjusta i det med! Morgan fick en liten påse, och han fick städa hela köket.. Men jag vill gärna ha mer bevis, innan jag fyller sakerna som ska vara till försäljning med det och då kan de som vill gärna få av mig! Växer ju som skam på Pyssas grav!
Jag får ha sakerna ifred i stort sett när jag håller på men Thindra gnider sig mot påsen med kattmynta och tudor är intresserad mellanåt. Så visst, skicka lite så kan vi se vad de säger. De visar intresse över det men själva leksakerna har de så mycket av så helt lyriska är de ju inte. Förutom Tudor som gör långhåriga möss av det virkade garnet. Han slicka och slicka så de vlir norska skogsmöss;)
//Pia
Ja sakerna får jag också ha ifred, Arne brukar komma och stoppa ner trynet i kattmyntepåsen och riktigt snorta…..