Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattberättelser
Läst 946 ggr
anebit
0

Upphittad efter 2½ år.

En riktig solskenshistoria om Birk som varit försvunnen i 2½år..
Det visar hur viktigt det är att aldrig ge upp…

http://www.kattsajten.se/cat/PageHolder.aspx?id=27014

Numera lämnar Birk inte gärna mattes sida.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Jenna-Gun
0

Härligt med solskenshistorier.

Ciiviic
0

Härligt ;) .. Underbart att läsa :)

Alexej
0

Läste nåt liknande där en katt hittades efter 2 år:

http://www.helagotland.se/ga/artikel.aspx?articleid=3473917

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sidentass
0

Men vilken underbar historia…så glad man blir½! Detta innebär ju ett nytt hopp för andra som saknar sina missar..

Hawknestgrove
0

Hm… står inget om att katten var märkt och så börjar jag reta mig på hur slarvigt man använder uttrycket, som egentligen inte finns…. SKOGSKATT….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Zhara
0

#5 Äsch, Skogkatt eller Skogskatt… är det så viktigt egentligen?Alla kallar ju rosakvartsen för rosenkvarts t ex… Det gör varken katten eller stenen sämre :)

Då reagerar jag mer på följande myt: "Sedan den dagen blev Birk och Pernilla oskiljaktiga vänner. Fast Birk trivdes bäst utomhus, han var ju skogskatt…"

Hawknestgrove
0

Jo det ÄR viktigt! För numera så slänger sig alla okunniga så fort de ser en långhårig katt, med uttrycket skogSkatt. Som alltså inte finns. Dessutom , så hör och häpna, så de allra mest äkta, är de med 5 tår….. HAr ni hört något så dumt? Rasen heter Norsk SKOGkatt och inget annat. OCh oavsett hårlag, så är alla katter utan stamtavla huskatter.

Erika91
0

Härlig solskenshistoria!

Hawknestgrove
0

JA, det är ju egentligen det allar viktigaste

Onikan
0

Vilken glädje hon måste känt!!

Jag pratade idag faktiskt med en man vars katt varit bortsprungen i 27 månader när den plötsligt kom hem igen!! Otroligt.

anebit
0

Innan jag hamnade på iFokus så trodde jag oxå att det hette skogskatt men jag trodde iaf inte att det var en katt som ville vara i skogen…..  men som sagt var det viktigaste är ju att det är en solskenshistoria om en katt som kommit hem efter 2½ år….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna