Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 615 ggr
Hawknestgrove
0

Murphys Law......

Lagen om alltings naturliga jävlighet…..

20080409 Vaknade och tittade ut genom sovrumsfönstret. Det snöade lovvikkavantar. Tände i kaminen, gjorde morgontoalett och satte in katternas viltrisotto i micron, då de var så hungriga så de nästan svalt ihjäl. Arma djur…..Fixade min frukost, dvs värmde en kopp kaffe i micron och rostade två brödskivor. Allt frid och fröjd, rökte en cigg på trappan och tittade på snön och konstaterade att jag hade pyspunka på höger framdäck. Kul. Nåja, vi hade ”aberunk” hemma. Tänkte ta mig en kopp kaffe till, men se det ville inte min gamla trotjänare sedan 15 år tillbaka gå med på. Micron, alltså. Stendöd. Dead, tot, muerte. Detta går icke, sa Rasken. Väckte Janne, och sa att nu får vi åka till Nordby eller stan och köpa en ny. Han ojade sig hur hans skulle få sin blåbärssoppa, men herregud… du får väl koka vatten i vattenkokaren då….

Eftersom den gamla micron behagade dö denna vecka och inte förra, så kostade micron 200 kr mer än förra veckan. Ok, iväg i snövädret i Jannes skumpiga Pickup till Nordby, in på Rusta och ut med en ny micro i vagnen. Fort som attan hem, längtade ju efter min kopp kaffe….

Svor över kort sladd, men efter mycket svärande och skrikande, så fick jag i den i kontakten. Upp med bruksanvisningen, ställde klockan på micron och ställde in min efterlängtade kaffekopp. Denna dag intet liv……Stendöd den med. Sånt gör en glad……

Suckade uppgivet, så är det med mig alltid….Ringde till kundtjänsten, där de sa till mig, att du får väl komma in och byta då…..

Inte så kul att åka 4 mil igen, Janne vägrade, han hade slagit sig ner i soffan och slagit rot. Så då blev det till att fixa smygpunkan, sätta värmefläkten i motorrummet, då lilla Saaben vägrar starta i fuktigt väder och åka iväg, ilsken som en veps.

Nåja, jag fick en ny, jag vägrade lämna butiken utan att kolla att mikron funkade och efter mycket tjat fick jag till slut en hundring i kompensation för resan. Kom hem för en halvtimme sedan, äntligen fick jag mitt uppvärmda kaffe….(13.00)

Så därför har jag varit sen med att skicka ut några grattismeddelanden till er, som vunnit på Tradera! Imasy, igår var det din otursdag, i dag var det min……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Imasy
0

haha, precis vad jag tänkte gunilla, men du han tänka det före mig såg jag sen :)

Men nya micron, går den bra nu då? Vet hur uteblivet morgonkaffe kan förstra en hel dag ;)

Ankah
0

Jag hade gått och lagt mig, dragit täcket över huvudet och inte kommit ut förrän någon annan fixat micron. (Inte riktigt gjord för att bo ensam…)

martdat
0

Utan kaffe på morgonen kan inte jag fungera! Jag hade inte klarat av att handla nån micro utan kaffe, jag får appsinensbesvär! Kaffekokare funkar det med,,, Flörto det har jag två extra i reserv om huvudbryggarn skulle ge upp,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ciiviic
0

- ler - Gunilla, hoppas dagen för övrigt vart bra :)

Puma77
0

Ha ha ja visa dagar så kommer den ena olyckan efter den andra mnsann. Hoppas den slutar bättre än den började. fast att du haft ullt upp så spelar det ju inte så stor roll för alla härinne för iFokus verkar ha haft en likadan skitdag som du haft. Inget verkar ha funkat.

//Pia

MariannE11
0

vilken dålig start på dagen… hoppas det är bättre nu iaf…ska kika på min mail sen o truddilutta tillbaka om mina vunna auktioner….Glad

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Hawknestgrove
0

Ja, den nya funkar fint. JAg är en sån, som inte har något emot att dricka gårdagens kaffe på morgonen. Vi hade främmat i går kväll, så det fanns kvar i termosen. Men i eftermiddags, så fick jag iväg alla grattisbrev i allafall!

elza
0

Stackars dig.. din var värre än min .. hihihi

Hawknestgrove
0

Hehe, ingen som studsat till på det bohuslänska uttrycket  "aberunk"? Elle undrar vad det är?

karins
0

Vilken dagFörvånad Jo jag undrar vad aberunk är för nått?

Hawknestgrove
0

HAha…. JAg höll på att skratta på mig, när jag fick veta… Jo abe är apa, det andra är vad det är. Så de kallar således  sån där spray man lagar punteringar med för apr*nk….MAn sprutar in skum i däcket och det tätar….Skrattande

karins
0

To de att de eSkrattande

Faxlin
0

Usch vilken dag. Jag är inte avis på dig. Men skönt när det ordnar sig till sisst. Att stå utan kaffe, det är nog bland det värsta som finns.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

Ja, jag kune ju brygga nytt, men jag SKULLE promt ha just den koppen. Men nu funkar allt perfekt…..

Hawknestgrove
0

Ja, jag kune ju brygga nytt, men jag SKULLE promt ha just den koppen. Men nu funkar allt perfekt…..

OCh i dag bytte jag tändstift i min bil. Trångt och jäkligt att komma åt.  Fixade den nästan själv, fick ta hjälp att få dit kablarna ordentligt. Den ende fertile individen i huset började muttra något om "Huds Moar nästa"…….

Sidentass
0

Men du milde vilken dag…inte för att jag vet vad bilkörning handlar om..men en sak vet jag..utan kaffe skulle jag aldrig kunna sätta mej framför ratten..man är inte kontaktbar innan man fått det första koffeinet…

*snöade lovikavantar* jisses..vilket skojigt uttryck!!:-)

Nu får vi hoppas att morgondagen blir gynnsammare för er!!

Jenna-Gun
0

Här snöar det lovikavantar just nu.

Så lessssssssssssss på

snööööööööö