Mask?
Undrar om ni har några råd angående medicin mot mask. Har avmaskat herrn här flera gånger, men trots det fanns det idag mask i det han spytt upp. Det är inte så att han spyr ofta, så missuppfatta mig inte. Han spydde upp hårboll idag och däri fanns mask. Jag förstår inte. Har testat två sorter och den sista jag testat sa veterinären var den bästa och att den tog bort alla maskar även i larvstadiet. Det jag testat är Flubenol pasta och Axilur (det veterinären rekommenderade). Det är över 1 månad sedan senaste kuren så det är inte maskar som inte hunnit dö än. Vad ska jag göra?

Maskarna kanske har blivit resistenta?
Avmaskade du kissen ett par gånger i rad med mellanrum? Avmaskar man en gång tar den kuren inte alltid äggen utan bara maskarna och ofta behövs en vända till.

Testa Drontal det borde hjälpa

Ja, Axilur och Drontal komplemmenterar varandra rätt bra, om jag inte minns fel.
Om han går ute och jagar mycket så kan han ju ha blivit infekterad igen.
Han är innekatt så det är därför jag tycker det är konstigt.
#2 - Ska testa med det.
Ja, Drontal är enkelt att ge plus att det bara är en gång man ger.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Det är troligen spolmask som kissen har. Banthmith pasta är enligt mina erfarenheter det mest effektiva när det är spolmask. Det är avsett just för spolmask. Man får ge det två gånger med 14 dagars mellanrum för att få bort larverna.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#7 - Ok, jag ska testa den sorten. Tack för tips!