Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 613 ggr
SamanthaJones
0

Vet idag.

Idag bar det av flera meter till veterinären Per Ödman för att kolla Nisse och Kalle från Vislanda.

De hade mask o öronskabb och fick medel mot det, tror det hette Advocate eller något liknande som ska droppas i nacken.
Sen blev det ett chipp och vaccinering på killarna och de var jätte duktiga och satt lungt o fint när det stack till! Nisse kelade tom med lampan man lyser i öronen med! Han charmade Per totalt!

I övrigt var de jätte fina i hull och humör och päls :)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

MariannE11
0

vad bra om man bortser från mask o öronskabb……bra gjort!

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

martdat
0

skönt att det gick bra för killarna. Skrattandeadvocate,, hm, nått nymodernitet?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

SamanthaJones
0

Ja något medel är det iaf och det luktar JÄTTE gott! hihi

Det ska droppas i nacken engång idag och sen engång till om tre veckor och sen ska jag droppa ett medel jag fick med i öronen som sköljer bort allt dött.  :)

Vänligen

Sofia

Hawknestgrove
0

Nej, det har väl funnits i ca två år om jag inte minns fel. SpotOn preparat. Receptbelagt. JA just det, De var redan kastrerade, va?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

SamanthaJones
0

Ja de är avsnoppade ;)

Vänligen

Sofia

Hawknestgrove
0

Hehe, inte som min blå kisse då, som jag har aukton på härinne? Vill bara tillägga, att det var ett jämrans pyssel att få DIT kulorna på honom!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Lena
0

Advocate har vi använt på våra skyggisar. man fick ge det två gånger för att det skulle ge full effekt. Vad bra att ni varit till veterinären med dem! Mask och öronskabb brukar de flesta hittekatter ha. Som tur är går det att behandla med gott resultat.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

SamanthaJones
0

#6 Haha, nej den kisse har rediga balls ;) charmig är den iaf o det blir nog ett bud ifrån mig med :) thihi

#7 Jo, jag har så att jag skulle kunna dränka havla liköpings kattbestånd så tar det inte första får jag göra om det :)

Vänligen

Sofia