hittade Svea
Jag kom nyss skuttandes med kryckorna och massa att bära från bussen.. Vart nere på stan och köpt massa gott till katterna samt lite annat tjaffs.. Går i min egna lilla värld pressar mig fram… Värker i knät och har allmänt ont… Så hör jag ett jamandes från dungen breve.. Första tanken va… Snälla säg att den har halsband ! Eftersom de spinger en del hemlösa här :( .. Så ser jag ett litet huvud stick fram och jag ler.. Ser ju ut som Svea.. ååh ser ett halsband.. Så fortsätter traska… Åååh katten följer efter jamar igen….
DET VA SVEA !!!!!
släpper allt och Svea springer fram ! där står jag helt förtvivlad över att min älskade lilla Pälskling va ute :O . på nått höger fick jag med allt in … ååh väl inne är ytterdörren låst och alla fönster stängda… Vi har vart väldigt noga med de där sen sista händelsen ! ..
Ringer upp Fredde, åh han fattar ingeting. Vi har inte fått nån lapp om att dom ska in i våran lägenhet. Ringer upp min vän som har extra nykel, men hon hade inte heller vart här… Så vem i helskottan har släppt ut min katt :O ?????????? som tur är så är hon oskadd och dom andra är inne ! ska man inte våga lämna sitt hem längre ????
Kan hon inte ha smitit ut när du gick.

Vad underbart att kunna se hennes väna ansikte. Vilken lättnad,. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

#1 - Nä för jag åkte samtidigt som F imorse… ååh hon låg uppe på bokhyllan när vi åkte….
#2 - aaah men var mest en chok.. men skönt att veta att hon känner igen en :) .. ååh kommer fram :) .. tänk om jag inte sett henne…
Ja det var skönt att hon kom fram så du fått hem henne.
Kram Jenna

Aaah :) .. Absolut..
men undrar fortfarande vem som släppt ut henne ?
Kan värden varit in.
I såfall måste du ju forska i det.
Så får det ju inte gå till.
Även om man bor privat eller så.

Aaah .. Dom svarar inte på kontoret.. får jag reda på att dom vart in utan tillåtelse ska dom få höra ! .. Ååh hade dom vart in och Svea smittit kunde dom ha ringt… Puckon ! ..

Vilken tur du fick hem henne igen. Men jag tycker du ska kontakta hyresvärden, för så här får de inte göra. Någon har helt klart varit in och släppt ut henne.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

lol äre inget April skämt du kör med nu va ;)
Man vill nog inte skämta om sånt, tror jag
Fruktansvärt! Det kunde har blivit en förlorad katt!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Vad bra att hon kom till dig :-)

ne det är sant men man vet aldrig. nu när det är 1 April :)

#9 - Nää skulle aldrig skämta om min pälskling… hade gått sönder om hon var borta !!!
#8 - Aaah.. Jag ska göra det.. Försökt att ringa… Väntar på att grannen ska komma hem igen så jag kan fråga han..
#11 - mmm … hon är ju mitt allt snuffsan
#12 - Aaah känns underbart att hon kom fram…
tror inte man skämtar om sånt.
Men jösses, snacka om att mycket rör sig i huvudet när man är med om ngt sånt. Kommer ihåg när Thindra var ca 14 v och jag inte kunde hitta henne. Jag hörde henne men hon fanns inte. Till slut öppnade jag dörren och sär sitter hon i trappuppgången (tack o lov) och tittar förvånat på mig. Hon hade dock smitit ut utan jag hade sett henne när jag kom hem och hade varit och handlat.
Men att inte ha någon aning om hur katten kommit ut är ju lite skrämmande. Tur att hon kom fram till dig.
//Pia

#16 - Aah de vill jag lova… Aaah förstår din panik….
Jo det är ju det, vem vet vilka som springer i denna lgh… En del av mig hoppas det är hyresvärden så man vet…… JA :) . Nu har hon sovit sen hon kom in …

15# De va DÄRFÖR JAG FRÅGADE!!
14# jaah oki :( men bra att du fick in henne iaf
Men om inga fönster lr så va öppna så smet hon väll ut när du gick ut utan att du såg kanske..
Ja ge dem en avhyvling ifall de har varit inne utan lov. För du har väl inte bett dem att gå in för något? För då hade du väl stängt in kissen i ett rum för säkerhets skull. Annars, så kan de just vara så, att Svea har passat på att smita samtidigt med er. Ett ögonblicks verk. Kolla fönster och sånt noga och skaffa såna där barnsäkra fönsterspärrar. Kostar ca en 50lapp, lätta att montera. Då kan du vädra utan att vara orolig. För du vet väl, vem som har tillgång till din lägenhet? Ett tips till, skaffa ett nio eller sjutillhållarlås, som bara du och din sambo har nyckel till. Då kan ingen ta sig in utan att ni är hemma. Oavsett katt eller inte, obehagligt när folk i sådana fall går och snokar i ens hem.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
om hyresvärde har varit inne utan din tillåtelse så kan du anmälla dom. är det ingen annan som har någon nyckel hem till er?
Hyresvärd får inte gå in utan att meddelat minst 2 dagar innan skriftligt.

#18 - Nä för hon låg på bokhyllan …
#19 - Nää då hade jag vetat att de kanske skulle vart dom som råkat släppa ut henne + att jag alltid stänger in mina katter och låser dörren in ditt för att dom inte ska snoka på dom.. Har hört att en av snubbarna som jobbar för dom inte tycker om katter, vi har spärr på våra fönster, + att vi såg henne ligga på bokhyllan innan vi gick.. japp jag vet vilka som har nykeln till min lägenhet…
#20 - den som har nykel kom förbi hos mig efter att jag ringt henne och kolla hur de va med Svea, hon har inte vart här.. Hon skulle aldrig släppa ut Sveisen..
#21 - Nä vet.. ska ringa imorgon igen .. Dom vägrar svara..
Ja ge dig inte. Oavsett om det gäller katten eller inte, så är det faktiskt hemfridsbrott, om ingen b rottslig misstanke finns och då ska de ha husrannsakningsorder. Hm…. tycker du ska polisanmäla på studs……Faktiskt

Joo men lär ta reda på om de är dom eller inte.. Annars ska jag ringa hon som bodde här innan mig och kolla så vi fick alla nyklar !!! .. Visst vi har bott här i över 1 år.. Men de har hänt mkt konstigt på 1 år.. Sen så får vi se..
När jag flyttar sen så ska jag se till att jag har en massa lås :P Så ingen kan ta sig in och nät på dom flesta fönster
Spelar ingen roll Ciivic. Anmäl och när du får tag i jönsarna i morgon, så kan du säga, att du har anmält. För du har ju aningar och vet, vilka som kan ha varit inne? Då är det gjort. Du vet ju inte, vad de har snokat runt i för övrigt. Kolla det!

Man kan väl inte anmäla nån om man inte är säker på att de är den peronen ? eller hur man nu säger ..
ge dig inte.det är ju otäckt om främmande folk kan komma in i ens lägenhet.

#27 - Nää jag kommer inte ge mig…. Så nu vill jag ha en lgh ännu fortare..
Ja, du kan anmäla för hemfridsbrott och kolla verkligen om inte något är borta från lägenheten. Tala även om, vilka du misstänker har gått in till dig. Då får de påhälsning. HAHAHAHA! Säg som det är, att du vet att någon gått in, för att någon har släppt ut din katt. Ge dig inte! Bli förb****d! Men i lugna ordalag….

Nje vad hemskt! Vilken tur att Svea kom till dig! Mne vad hemskt att någon varit inne i din lägenhet!

#29 - Aaah jag ska kolla upp det där, ska åka iväg ditt imorgon med Fredde.. han va inte så glad när han kom hem från jobbet nu.
#30 - Aah vi ska be om nytt lås och grejjer… Sen nu äre bestämt att vi låser in katterna i v-rummet när vi är borta..

Polisanmäl via e-post och skicka kopia till hyresvärden. Sedan begär du låsbyte, för det har du rätt till.
Vår hyresv'ärd byter alltid lås, när någon flyttar, så han har ett antal lås som cirkulerar i samtliga 7 hus. Eftersom många gör nycjklar själv och inte lämnar dem när de flyttar, så gör han så för säkerhets skull.
Vi har inga huvudnycklar, så de kan inte gå in utan tillstånd. Jag har lämnat en nyckel till en av mina grannar, så kan hon öppna för fastighetsskötaren, om det skulle vara så att jag inte är hemma.

usch förstår att tankarna maler i ditt huvud hur din lilla sötnos kom ut.. kommer ihåg när puma hoppade ut genom fönstret när jag haft henne bara nån dag.. så rädd jag var tills jag hittade henne igen jag hörde henne men kunde inte hitta henne.. o hon var ju hemlös innan så jag var ju inte säker på att hon skulle vilja komma till mig..men det gjorde hon tak o lov..
ge dig inte fortsätt ring hyresvärden..så får de inte göra.. min hyresvärd e medveten om att jag har katter så han e alltid försiktig när han går in i min lgh ..