Keyla vecka två
I dag är det exakt en vecka sedan vi hämtade denna sjuka katt och i dag mår hon så mycket bättre ett av såren har läkt helt , medans två andra kämpar på,
Hon vägde ca1700 g fredag kväll och i dag väger hon 2583 g helt otroligt,
tyvärr har jag fått veta att denna katten har varit i karlshamn sedan i sommras då hennes matte har flyttat i från henne,hon är troligen en sommarkatt, Så någon ägare kommer inte komma fram,vilket jag är glad för,
I veckan som kommer kommer hon få ett ärende nummer och alla bidragen som kommit in från er underbara människor kommer att skrivas där,De pengar som blir över om det händer kommer att gå till keylas kastrering och öronmärkning,
jag kommer fortsätta skriva i denna tråden då den andre blivit så lång, hoppas ni forstätter följa våran kamp med Keyla.

Frånflyttad,, stackarn… skönt att höra att hon gått upp så pass i vikt.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Åh va fin hon är, vad bra att det går framåt för Keyla.
Man blir så ledsen när man hör att hennes matte har lämnat henne kvar.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Ja vi kan knappt fatta det , sköt att veta att hon kommer stanna här hos oss till hon är en liten floffig dam

jag kan inte i min vildaste fantasi fatta hur man skulle kunna lämna sina djur,
Jag kan knappt åka till dottern i stockholm utan att få panik, och då tvingar jag någon att bo här

Nu kommer mamma för dagliga tvätten berättar mera sedan kram
Näe det fattar inte jag heller. Bara lämna kissen och flytta, skakar på huvudet.
Kan knappt åka 12 mil till stan.
Så det blir inte ofta.
Härligt att höra att hon gått på sig! kram

Ja det var fan exakt,, hua

Mama säger att katten mår mycket bättre och att såren har blivt så mycket bättre.
Min kompis var här i dag och hon såg en stor skilnad sedan i fredags förra veckan,
kommer en kvälls rapport senare .
Helt otroligt Vilken viktuppgång! Lilla damen, så klart vi stöttar för fulla muggar! På tisdag, så ska ni få se kissen, som kommer att gå till Keyla, helt och hållet. ÄVen där följer en liten myntamus med som bonus! JA, flytta från sin kisse…. Tänker på Bamse, han var ju också ifrånflyttad. Men han hade turen, att komma till ett ställe, där han fick mat i överflöd i alla fall!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Gunilla
ååå vad roligt det ska bli att se din katt på tisdag,,,,,
fast jag kommer köpa den hihiihhhhi
fatta ca 800 gr på 7 dagar tydet på att hon verkligen svält

Kvällens rengöring fungerade kanon. hon är mycket piggar från att tro att hon inte klara sig, till att faktiskt känna att hon kommer klara sig.
Tack alla som stöttat oss i denna jobbiga stund,
Massa kramar till er alla
Att man bara så där kan lämna sin lilla katt åt sitt öde är för mig fullständigt ofattbart och upprörande. Vilken tur att Keyla kom till er som så kärleksfullt sköter henne.
Hoppas att många skänker ett bidrag till Keylas veterinärkostnader.

Många har verkligen skänkt, men mera de har skrivit och peppat mig , då det varit ganska jobbigt att ha sådan skjuk katt, men nukänns det underbart att jag kämpat så mycket med henne,, måste ju säga att min mamma har kört hit två gånger om dagen för att hjälpa mig , och de har en bra bit att köra en stor kram till henne som gör detta , bara för att rädda katter är något jag lever för, (hon är inte änns så förtjust i katter änns men för mig och katten kör hon varje dag )
Puss mamma
Det är så underbart att höra att hon börjar må bättre, vet ju själv hur det sliter i hjärtat innan de har kommit över den första osäkerheten om de ska bli friska eller inte.
Underbart jobbat. Har tyvärr inga fina bilder att skicka men en stor rosbukett till dig.
Lisa
åh vad glad man blir av att hon har ökat så mycket i vikt och att ett står har läkt helt hoppas att dom andra läker som dom ska oxå. Det värmer i hjärtat att hon har blivit så pigg som hon lyckas bli på så kort tid :) ge tösen en puss från mig
Gläds så att läsa hur Keyla blir allt bättre.
#15 Ett stort tack till din mamma som troget varje dag hjäper till för att få Keyla frisk.

Ja Mamma är trogen så i dag passade jag på att få henne tapetsera med.. onödigt att åka hem mellan tvättarna..
hehehe
Keyla blir bara bättre och bättre.
¨å roligt att se henne nu m hon jamar och piper när hon ser matburken
Vad roligt det är att läsa om Keylas framsteg! Underbart helt enkelt att såren börjar läka och att hon går upp så bra i vikt! :) Stackars kisse som blivit övergiven! Hur kan människor vara så grymma?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
vilken underbar nattläsning om att Keyla är piggare kram Maggan47

Det övergår mitt förstånd hur man kan överge sina familjemedlemmar..sådant borde vara straffbart! Blir varm inombords när jag läser om hur kisse blivit så fint omhändertagen och att hon gör framsteg.!!
Hur är läget idag då?
putt

Hej alla
Det går väldigt bra med keyla, hon äter oss snart ur huset hihihih,
Förlåt att jag inte skrivit i dag ,men mamma och jag målar och donar, man får ju passa på när föräldrarna ändå är här så myckt..
Lovar ta nya bilder på henne i kväll,
SDagen vikt 2659 g.. Ehiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii så bra

Underbar läsning fast hemskt förståss att den stackars lilla kissen fått lida så innan hon kom till er.
Ni gör ett fint jobb och jag blir aldeles varm i hjärtat när jag läser om hennes framsteg.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Åh, så bra att höra och såren läker fint?
Lilla gumman, vad mycket piggare hon ser ut! 

Ja hon är piggare , men hennes ena sår tycker jag bråkar i dag så det får bli veterinären i morgon , kan vara jag som mesar , men jag är en stor mes. på det såret i nacken det stora just nu kan jag plocka bort hår , vilket betyder att huden är skaded, vilket vi vet , men jag vill nog ändå kolla det extra så hon slipper onödig smärta om det inte behövs, jag berättar mera i morgon
Kram MIa

Såret ser bättre ut i dag , men vi åker till vet i morgon för att kolla henne ändå .. även om vi är noga kan vi missa något . men hennes vikt i dag är 2851 så hon har verkligen piggat på sig
Wow, sån trevlig läsning!
Hurra vad bra! Det är så underbart att läsa om lilla kissen o Ni är bäst som tar så bra hand om henne!
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

Tack startade en bildtråd med henne kommer skicka in bilder där så ni kan följa henne