Bravo kattfoder
Hej alla kattvänner!
Jag undrar över om det är någon som har någon erfarenhet av Bravos produkter? Länk http://www.bravodjurfoder.se/

Jag tror aldrig att jag har hört talas om det. 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Gör inte bravo endast färskfoder för hundar? Jag hade det till min hund ett tag…
Nu såg jag att de gör kattfoder också, fast torrbitar.
Här kommer innehållförteckningen:
Innehåll: Animaliska produkter från kyckling och nöt, Olika sorters fisk, Majs, Äggviteämnen,
Animaliskt och vegetabiliskt fett, Jäst samt Mineraler och Vitaminer
Näringsvärde
Tillsatta vitaminer/kg
Protein
30,00 %
A
20,000 IE
Folsyra
4 mg
Fett
10,00 %
D 3
2,000 IE
Niacin
80 mg
NFE
36,50 %
E
100 IE
Pantotensyra
40 mg
Fibrer
2,50 %
B1
10 mg
Kolin
600 mg
Mineraler
11,00 %
B2
14 mg
Järn (sulfat)
150 mg
Kalcium
1,50 %
B6
6 mg
Zink (sulfat)
110 mg
Fosfor
1,10 %
B12
5 mcg
Mangan (sulfat)
60 mg
Natrium
0,70 %
H Biotin
50 mcg
Koppar (sulfat)
22 mg
Magnesium
0,20 %
K3
6 mg
Kobolt (sulfat)
3 mg
Vatten
10,00 %
Taurin
500 mg
Jod
1,5 mg
Energi: 1540 KJ/100 gr - Smältbar energi: 1372 KJ/100 gr
Kattungar behöver ca 30-50 gr/dag, blanda gärna med ljummet vatten.
Går även att servera torrt.
Vuxna katter behöver ca 70-90 gr/dag, serveras med fördel torrt.
OBS! Se alltid till att katten har tillgång till friskt vatten
Själv tycker jag att det är lite för lite fet i det.
Jag var inte direkt förtjust i torrfodret varken till katterna eller hundarna. Däremot ger vi färskfodret till våra hundar sedan många år tillbaka. Vi gav det först ett bra tag men gjorde sedan ett uppehåll och nu ger vi det igen efter att ha märkt försämring speciellt i deras pälsar men även magen.
Helt klart mår våra hundar mycket bättre av färskfodret som de för övrigt älskar.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

har aldrig hört talas om de fodret..tycker det är en hel djungel med fodersorter..
aldrig sett lr hört talas om det fodret. Jag är ett stort fan till torfoder tvärt om måt emjon :) det e väll en smaksak vad man gillar att ge sitt djur jag tycker att blötmat e förmycket vatten å sen luktar det så äklit :/ har köpt burkamt för att ge en katt som inte alls gillar torrisar så jag fick krypa till korset å köpa ett par burkar. Våra katter gillar R C fodret mycket o bra i päls å bra bajs oxå. Jag vet inte nu hur mycket fett det är i det fodret vi ge nu… det ska inte vara så mycket eftersom jag råka ta fel tog för innekatter å våra går ut lite jaja blir den för utekatter nästa gång.
#6 Jag kanske uttryckte mig oklart det är inte alls så att jag föredrar blötfoder i burk utan de jag menade var just Bravos färskfoder till hundarna. För övrigt ger jag våra katter mest torrfoder både Hill's och RC eftersom vi har flera katter med olika behov.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Färskfoder till hundar består av råkött, vom, och andra produkter. Det är alltså inte tillagat på något sätt. Som råa hamburgare. Man ger dem som de är.
Burkfoder till hundar och katter är kött och annat som är behandlat på något sätt.
Burkfoder och färskfoder är alltså inte samma saker 
I Bravos torrfoder till katter är som jag sade för lite fett, enligt mig, men jag är inte någon expert på foder. Vi ger våra katter Royal Canin Sensible och i den finns det 22% fett och 33% protein, mot 10% och 30% i Bravo.

Jag vet många som är nöjda med Bravos färskfoder till sina hundar. Kattfodret vet jag dock inget om. Själv ger jag mina missar mjau blötmat å Orijen torrfoder.
Detta torrfoder innehåller dubbelt så mycket magnesium som den rekommenderade övre gränsen (som är 0,1%). Det ser inte heller ut att vara pH-reglerat. Vad innebär det i praktiken? Jo, risken för struvitstensbildning ökar.