MAMMAN INFÅNGAD!!=))
Nu mina damer och herrar, typ efter försök 518 drygt 7 månader efter att vi fångat in hennes kattungar HAR HON GÅTT IN I FÄLLAN!!!!!! Mamman till stödisarna som är/var hos ÅsaF:)
högdräktig dessutom
Som vi har kämpat, jag MelindaS och Anniie i dessa 7 månader. Jag och melinda har cyklat var, varannan dag, Anniee har när hon kunnat kört 6 mil fram och tillbaka för att hjälpa oss ta ned droptrapen. Till slut gick hon in ikväll, högdräktig och vrålhungrig, i lilla fällan.
SLUTET GOTT ALLTING GOTT!!!
Vi kan inte fatta att hon verkligen gått in, att de kalla nätterna ute är över. Att vi kan sova lugnt inatt utan att behöva oroa oss för om ytteliggare sjuka kattungar ska födas därute.
Hej vilka är ni?
Jag är tjock, ska ha inom de närmsta dagarna!
Åh grattis, så vacker hon e.
//Pia
Det här är en fortsättning av en annan tråd:
http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=1784e093-697c-40e7-91d2-2f6f7a621008 
Kattmamman
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hon är ju JÄTTESNYGG!
Otroligt skönt att ni aldrig gav upp!
Allt gått nu för lilla mamman och hennes babisar:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
ja här är ett bevis på att ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid

Grattulerar till den fina fångsten!! Har ni någonstanns att placera henne nu då?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Nej, Melinda har tagit henne tillfälligt men stödhem behövs till henne och ungarna när de är cirka 2 veckor.
GRATTIS! TACK FÖR ATT NI KÄMPADE PÅ OCH INTE GAV UPP!
Grattis för infågningen va på tiden att du fick in henne :)

HURRA! Äntligen är hon inne i säkerhet och får den vård som hon så väl behöver…..
Som Naquita skriver "Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid"………………..
GRATTIS, GRATTIS, SUPERGRATTIS!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
grattis, grattis. trägen vinner.
Jättesnygg stolt katt, stort Grattis! Så skönt ni fick tag ihenne innan ungarna hann födas ute.
Grattis. äntligen är mamman inne. Hoppas ni hittar ett jourhem till henne oxå..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Vad fin hon är :D
Medarbetare på jack russel terrier
Jag är nu efter några timmar fortfarande glatt chockad och lycklig. Hon satt verkligen i fällan när vi kom dit. Hade inte trott det. Man är ju van nu efter alla dessa månader att komma dit och ingen katt sitter i fällan. Ni skulle sett min och Emmas min när vi kom dit. Men men men men hon sitter ju i fällan!!!! Vi har gått på moln hela kvällen nu. Mammakatt sitter på min toalett nu och tittar förundrat på en när man är där inne. Hoppas vi kan hitta ett hem till också. Då är min lycka total.
Nu ska vi alla här hemma vila och sova efter en mycket omtumlande kväll.
Kramar Melinda
Men vilken god nyhet så här sent en söndag kväll. Det var höjden av lycka att det gick vägen till slut. Vilket bra jobb ni gjort! Man ska aldrig ge upp som sagt! Skam den som ger sig och allt det där.
Nu får vi försöka hitta ett passande namn åt den svårfångade lilla mamman också. :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Det var som sjutton!!!!!
Bra kämpat!
Hoppas inte det tar lika lång tid att fånga min Maja ;) men det är inspirerande att höra om er långa kamp! ÄNTLIGEN!!!
Är så glad för er och kattens skull.
Hon valde nog att låta sig fångas nu, hon orkade kanske inte mer.
#19 Hoppas du får in Maja snart. Tänker på dig. Ge aldrig upp. Det går, ingenting är omöjligt. Vi trodde att mammakatt inte levde längre då det gick lång tid utan att vi såg henne nu i vintras. Men envisa som bara den är vi och vägrade ge upp. Vi ville inte och kunde inte släppa den lilla kattmamma ur vårt hjärta och ge upp försök till infångande. Hon har bara suttit och tittat på fällorna vi haft. Och vi har nog provat alla möjliga sorter. Men nu tror jag hon ville bli infångad. Det känns så. Den katten är smart och speciell.
Stort tack till Annii som hjälpt oss så mycket!!!
Kramar Melinda

Denna katt skulle faktiskt heta ("sign"e"). Alltså klockrent Signe där sign är tecken på ödet/tecken och N.t tillkommer. Välkommen in Signe

Å äntligen är hon inne, tur att hon nu slipper föda denna kull av kattungar ute. Ni har kämpat tappert!
Jag tror också att hon VALDE att gå in. Hon visste ju vad fällorna var till, hon hade ju sett sina ungar fångas i den, alla skator osv. MEN just igår kväll, när Melinda riggade fällan innan hon cyklade och mötte mig, satt hon vid kartongerna och tittade på Melinda, gick inte iväg ens när Melinda fixade o donade med fällan o maten. Hon bara tittade. Vi trodde som sagt hon hade dött eller försvunnit, vi såg henne inte över hela vintern, men vi gav oss inte. Nu har vi sett henne nästan varje gång, och magen har ju varit misstänktsam stor. Att den skulle vara så stor som den är trodde vi inte..den e större än hela henne=/
Så ja, jag tror att hon valde att gå in igår kväll. Hon orkade inte mer, hungrig, sjuk, högdräktig. Hon ville inte föda yterliggare en sjuk kull utomhus. Jag förstår henne.
På bilden ser ni hennes "hem" där hon har fött ungar år efter år efter år….Nu är det slut på det!!

HÄRLIGT!!! Med envishet kommer man långt! Även om det kan ta ett tag!!
HURRA för er!!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Blir så varm om hjärtat när jag tänker på att hon får föda som hon borde fått alla andra gångerna.
Vilken kämpe hon varit som orkat detta slit förut.
Kram på er för att ni fångade henne till en varm o skön tillvaro.
Att magen är stor kan ju bero både på ungarna o mask
Jenna
vilken misär hon fött sina ungar i förut, äntligen får hon föda inne, denna stakars mamma, och Signe är ett jättefint namn tänk på det vid dopet, och dubbelkramar till er alla inblandade
Maggan47

Underbart är det! Jag blev hur glad som helst när Emma ringde. Härom kvällen var hon runt droptrapen men inte i den, så hon är ju riktigt lurig den där tjejen… Skönt för henne att hon är inne till slut iallafall
Bra jobbat!

Eftersom jag har varit internetlös en tid..och är fortfarande har jag inte sett den här tråden förrän nu…men vill ifrån en kommun-dator gratulera så jättemycket till infångadet!!!
-Kanonbra jobbat..o man blir glad ända in i själen när man får ta del av sådana här nyheter!
Sitter här och funderar bara, kan man avmaska en dräktig hona? Eller väntar man tills de små är födda?
Suveränt jobbat, skam den som ger sig :-)
Inatt och idag har det varit jättedåligt väder. Det snöar rejält och blåser just nu. Tillfälliget att mammakatt gick in i fällan igår eller visste hon bara detta?
Rapporterar lite över hur allt går här hemma. Mammakatt är väldigt sliten det märks. Hon sitter så sött och bara tittar på en när man är hos henne. Man undrar vad hon har varit med om i hennes liv. Troligtvis ofantligt mycket. Det syns liksom i hennes blick och hennes slitna utseende. Nosen kal, pälsen ful, mager med en tjock bebismage. Ser man henne kan man inte annat än bara ta henne i sitt hjärta alltså. Natten har gått bra. Hon har ännu inte vågat äta eller gå på toa. Verkar inte ha rört sig en millimeter sedan hon kom in. Sitter blickstilla. Men hon tittar så otroligt vänligt på en när man är inne hos en. Hon förmedlar ett budskap att hon liksom vill man ska vara där men samtidigt är hon lite rädd. Rädd och sviken har hon blivit en gång i tiden så nu är hon rädd att lita på människor igen. Men hon verkar så gärna vilja det.
Kramar Melinda

Tack och lov att hon får hjälp nu. Hoppas det går bra med henne och kattungarna.
Ja, jag håller med dig melinda. Den blicken hon ger en, rädd men tillgiven, hon har en gång blivit sviken av sin vän, det syns. Hon sökte mycket ögonkontakt och blinkade sakta med sina små söta ögon. Ville inte att vi skulle gå, men var för rädd för att lita på oss.
det är värsta snöstormen här idag, hon visste nog om detta. Äntligen valde hon oss före allt annat.

Grattis. Bra jobbat.

Grattis, super bra jobbat
Måste bara berätta! När jag nyss sträckte fram handen lite försiktigt mot Mammakatt sträckte hon lite på nosen och ville nosa lite på min hand. Men sedan så vågade hon det inte riktigt. Men jag blev glad för jag såg verkligen vad hon ville göra!!! Så det kommer att komma en dag snart. =)
Kramar Melinda
#35 underbart:D hur e de med magen idag, har hon lugnat ner sig med andningen?
Här ser ni HUR TJOCK HON ÄR
Och snuvig är hon också:(

Ja där finns bebbar!! hoppas att det är vanlig förkylning
#37 Hon är jättefin mamman! Ja vilken tur att hon lät sig fångas in nu lagom till snöovädret.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Andningen är lugnare. Nu har hon börjat äta också! =) Hon har dock ännu inte fått kläm på var hon ska kissa och bajsa än.
Kramar
#38 det är dessvärre kattsnuva hon har. Hennes kattungar var väldigt sjuka när de fångades in i somras, här är en bild på minstingen(den enda som fått permanent hem ännu) som vet. fick klippa upp ena ögat på för att klibbet satt så hårt, hon blev fort tam mot mig. lilla sötisen.
Det är därför vi kämpat så med att få in henne innan ny kull föds. Vi ville inte fånga in fler sjuka kattungar:(

Lilla "Laila" söker fortfarande nytt hem!
Lille aggressive Sparta får stanna som stallkatt hos ÅsaF, han visar tydligt att han inte vill ha med oss människor att göra. Aldrig träffat en så aggressiv och osäker katt som honom.
Den äldre kullen var 4 från början, men 2 hade hittats döda i sandlådan utav små skolbarn:(
"41 vad vidrigt om de sista som dödades av småskolbarn. Togs detta upp med den förmodade skolan? Vart är världen på väg om små barn saknar spärrar för sånna hemskheter.
#42 nej nej barnen dödade dom inte, dom hittade dom. Däremot vet vi inte vad som dödade dom, troligtvis kombination kattsnuva och svält/kyla. Men det var skumt att båda låg i sandlådan
Oj så man kan läsa galet. Fortfarande ledsamt men bra att barnen inte tappat allt sans.
Ja, Hur många har du kvar då, Åsa, som bbehöver hem förutom Sparta?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#45 hon har bara ena paddan kvar förutom Sparta.
Åh, då får vi försöka putta för den! Åsa har ju verkligen ställt upp, trots sina bevär!
Idag åt mammakatt nästan en torrfoderbit ur handen på mig. Hon nosade på mitt finger men vågade inte riktigt ta biten. Men det kommer snart. =) Hon är helt fantastiskt duktig!
Ingen som vet någon som kan ta hand om denna speciella och fina katt som har ett hjärta av guld? Rn riktig kämpe som varit med om mycket. Hon söker stödhem eller allra helst permanent hem.
Kramar Melinda
Puttar upp för lila mammakatt!
Ännu har inga bebbar kommit, o inget stödhem heller:(
Puttar upp för ett stödhem!

Ohh, hur har jag kunnat missa denna tråd? Det straffar sig att inte vara aktiv här inne.
Jag gråter av lycka över att bebisarnas mamma äntligen har kommit in.
Ni är värd miljoner rosor för erat jobb och att ni inte gav upp.
#45: Som Naquita säger har jag Sparta och ena paddan här hemma. Jag väntar på att det ska bli maj så jag kan ta dem till Uppsala för kastrering. Sedan kommer Sparta få flytta till stallet. Som Naquita säger, han vill verkligen inte veta av oss människor. Den padda som är kvar, har blivit lite bättre sedan syrran flyttade. Lite synd att Laila flyttade samtidigt som var den katt som visade att vi inte var farliga. Men så är det. :-)
Det mest tragiska i det här nu är att jag inte törs vara med katterna mer än en gång i veckan för jag orkar inte åka till sjukhuset och andas syrgas och bricanyl oftare än så. För ett besök inne i rummet där katterna är gör mig jättesjuk. Jag reagerar på dem i hela huset, men det är mest när jag går in och håller på med dem. Varför växer de så fort? Hade de varit mindre hade jag kunnat fortsatt gosa med dem utan att bli dödssjuk. Det här är otroligt jobbigt då jag verkligen känner att jag är en människa som också sviker de små. Dock börjar sonen i vars rum de bor få dem att komma fram när han sitter och spelar på sin dator. Så det har blivit en del förändringar sedan den andra paddan åkte.
Saknar dem i alla fall. Lilla Layla saknas hårt av barnen här hemma och de är inte så glada över mammas astma och allergi just nu.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Då hoppas vi verkligen, att ett nytt hem dykjer upp för lilla söta paddan! Och Åsa, du är underbar, som låter lilla elak Sparta få bo kvar hos dig! Han kommer att trivas bra hos dig!
Åh Åsa visst ä det underbara nyheter. Detta var ett PERFEKT avslut på året 2007 för mig! Även i min koloni är det nästan bara hanar kvar, det känns så oerhört skönt att kunna slappna av lite iaf. Tills alla dräktiga honor och ungar poppar upp i varenda buske

#53: Ja för hennes skull hoppas jag verkligen på ett kärleksfullt hem. Jag är övertygad om att hon kommer bli en helt underbar knäkatt bara hon hamnar hos någon som kan hålla på med henne utan att få andnöd. Nu är hon skild från sin syster vilket är bra. Dessa två trissade varandra till att morra och bete sig. Nu är det slut morrat. Så det har hjälpt.
Sparta är inte elak, han funkar jättebra med andra katter. Han bara hatar människor. :-)
Det är bara att inse att vissa katter går inte att rädda till ett liv inne på soffan. Han hör till dem. Jag ser fram emot att få honom kastrerad. Sedan får han flytta upp till stallet där han får bo inne i minst en månad för att lära sig att maten serveras där. Efter det kommer han få komma och gå precis som han vill. Väljer han att bosätta sig i skogen och skita i oss så får han faktiskt göra det. Men jag kommer alltid att ha mat åt honom så han vet vart det finns om han vill ha det.
hmm, en halv historia bok blev det här som egentligen skulle bli två rader max :-)
#54: Förstår så väl eran lycka. Om vi bara kunde få igenom detta med kastreringen och id.märningen då skulle inte vår och sommar bli lika jobbiga för er som jobbar med detta.
Audiatur et altera pars

Ja alla ungar som poppar upp,,, väntar med bävan på sommarn,, det blir väll bara att fixa fångstburar och börga om på nytt i husgrunden,,,, kvinnan som äger mamman till kattungarna vi räddade lär väl inte skött sina p piller i år heller,,,
Hehe, ÅSa, jag har en liten gosekatt här, som är riktigt elak! Det är lilla PipisEbba. Styggare kisse får man leta efter. Hon slår stackars Arne i ansiktet med klorna, ibland så hårt så hon fastnar! Han säger ingenting…..Sen terrrar hon Esther ibland när Esther ska på dass. Leker alltid med klorna ute. Men världens goaste kisse i sängen på natten, faktiskt den enda katt, som sover hos oss hela natten. Så det är därför jag kallar henne riktigt elak, på ett rart vis. Arma Arne, konstant full av små rivmärken på nosen.

haha, ja att sova ihop med Sparta, det är något som inget lugnande i världen skulle lyckas åstadkomma. Så Sparta är inte gulligt elak. Han hatar människor.
Audiatur et altera pars
Lille gubben. Då kommer han nog bli glad att få bo i ditt stall.

Ja det är det eller avlivning tyvärr. Så det blir stallet för honom :-)
Audiatur et altera pars
Hehe. HAn är ju en supertuff katt, enligt vad du beskrev. Hur tusan ska ni få honom i bur till vet? OCh hur få in honom i en klämbur? Här är det svetshandskar som gäller, vad jag föstår…….Eller såna där charkuteristhandskar av metall, som man inte kan skära igenom……

Jadu hur vi ska få honom till veterinären, det blir en annan fråga. Jag kommer väl se ut som ett slaktavfall efter det misstänker jag.
Han hugger med lätthet igenom dubbla lager av vinterhandskar och dubbla lager av vinter arbetshandskar. Så går man in med den munderingen får man hål i händerna av honom. Så ja, det blir intressant men vad gör man inte för de små liven. Helt klart kommer han flyttas direkt efter kastreringen till stallet för att vi ska undvika att behöva bråka med honom fler gånger. Både för hans skull och våran. Så han får bo i fikarummet i början. För som sagt var, jag vill att han känner sig hemma där och att man kan hålla koll på kastrerings såret så det läker innan man släpper honom fri.
Audiatur et altera pars
Hehe, ge honom Plegasil….Jag skämtar, alltså, men preparera maten med nåt lugnande den dagen……

Ja jag tänkte jag ska prata med min veterinär innei Gävle nu när jag ska dit och kastrera illrarna och höra vad han har för tips. Han är duktig och kan säkert hjälpa mig att komma på en lösning.
Dock kommer jag vara tvungen att önska mig pengar när jag fyller så jag har råd att kastrera honom i maj. För jag ska även in med Sockan då och så Findus. Av dessa är det enbart Sockan som verkligen är min. Findus räddade jag från att slås ihjäl och Sparta ja det är ju Sparta det :-)
Så Sockan visste jag om. Men de andra två grabbarna var inte inplanerade. Men Findus är en rädd misse och jag tror det blir lättare att hitta hem åt honom om han är kastrerad, id märkt och vacinerad.
Audiatur et altera pars
Glömm inte bomma igen ventilen som katterna rymde igenom förut

Den är igenbommad redan. Jag lär mig av misstagen. 
Audiatur et altera pars
Gumman, då får du tigga här! Lite kan vi nog hjälpa till med. Sparta är ju KKS katt, så där är det väl KKS som får stå för kastreringen, eller hur blir det?
#6 eftersom Sparta är/blir permanentkatt står Åsa för de kostnaderna, likaväl som en kattungeköpare står för kastrering när kattungen blir gammal nog.
Då får vi hjälpa ÅSa, när det blir så dags. Vi har ju alla varit så engagerade i detta, så nog kan många av oss klämma fram en liten peng
om allt går som det ska har Pricken ett stödhem när ungarna är 2 veckor gamla:D
Så bra!!!!!
#67 Självklart hjälper vi Åsa med pengar så Sparta kan bli kastrerad.. Säg till bara.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Ja Åsa säj till

Naw, ni är jättegulliga. Men jag ska försöka fixa det själv. Jag kanske kan försöka sälja något eller så.
Audiatur et altera pars
Är så roligt hon fått ett stödhem lilla Pricken! Jag är så glad! =)
Lycka till med Sparta Åsa! Hoppas han kommer trivas i ert stall.
Kramar Melinda

Tackar Melinda. Hoppas att han ska bli lycklig då han får slippa oss människor i den mån han själv vill.
Audiatur et altera pars
#76 Ja hoppas han blir lycklig med att kunna leva ute i skogen lite och komma och gå som han vill och få lite mat och vindskydd i stallet. Undrar vad som hänt honom som gjort honom så rädd för människor. Stackars Sparta. Det bästa livet för honom verkar verkligen vara som stallkatt hos dig Åsa. Tror det är så han vill ha det. Jag håller tummarna för att han kommer trivas med det.
Mammakatt Pricken är världens nyfiknaste. Nu ikväll när jag duschade så kom hon krypande och skulle kika in. Och så tittar hon nyfiket med sina gudomligt vackra ögon. Så himla söt är hon! Nyfikenheten tar snart överhand över rädslan känns det som. Sa till henne att hon var smart som gick in i fällan så hon får sova gott inne inatt när det är snöstorm.
Kramar

Naw, vad skönt att hon är nyfiken. Det underlättar så när de är det. Jag har skvallrat för bebisarna att mamma kommit in och de tog det hela med ro :-)
Här är både jag och barnen så glada för att hon var en smart kicka och kom in till dig innan det vart riktigt illa för henne och det var dags att föda.
Kram
Audiatur et altera pars
#76 Det blir säkert kanonbra för Sparta att få bli stallkatt. Vissa katter blir aldrig sällskapskatter utan lever bättre när de får ha oss tvåbeningar på lite distans men ändå det de behöver i form av tak över huvudet och mat för dagen.
//Lena