Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettannonsdiskussioner
Läst 3901 ggr
Naquita
0

Peewee säljes?

Är det någon som har en bättre begagnad Peewee att skänka/sälja billigt till en urfattig kattvän? Jag har 7 katter här hemma som inte tycker den Peewee de redan fått räcker, och de ÄLSKAR den som redan finns här! Tyvärr har matte en räkning på 3000 att betala för sin älskade hunds vet.vårdLedsen och har inte råd med att köpa ytterliggare en Peewee ännu.

Men hallå, EN peewee till ALLA oss?? Ja, den kattlådan på övervåningen med vanlig kattsand duger inte längre fattar du väl!!!

[sofia-85]
0

Jag hade gärna gett dig en om ja hade någon :(

Jag har kommit i kontakt med en person som äger ett företag som gör pee wee lådor. Han kunde kanske tänka sig att skänka några. Då ska du få en Naquita!

Naquita
0

#1 super isf ju:D

Hawknestgrove
0

Eller gör en själv av två likadana plastbaljor själv! Inte så svårt! Dessutom, så kostar två plastbaljor inte så mycket.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ledin
0

kan man ha 2 plastbaljor på varan å göra en egen Gunilla ? bra tips, då min gillar peewee oxå å en till skulle inte skada är så trött på kattsand som far omkring överallt pga en liten katt som ska gräva sig genom lådan o golvet :)

Ciiviic
0

emma - är de en sån du fick av mig? eller en annan modell??

Naquita
0

#5 det är en sådan ja. Katterna fullkomligt älskar den:)))))

Ciiviic
0

#6 - ska kolla om vi har nån mera ligger . känns som att källaren är full av skit , men fredde får kolla när han kommer hem, annars kan de säkert lösas på annat sätt, tur att dom tycker dom den, känns skönt att veta att visa saker uppskattas av våra 4 benta

Hawknestgrove
0

Ledin, ja det går alldeles utmärkt. Köp två likadan plastbaljor av valfri sort. Gör sen en massa hål i den ena med borrmaskin hål 6mm. Se till att du har lådan som du borrar i stående mot exempelvis en bräda, annars så spräcker du lätt lådan. Borra, borra massa hål, så det blir som ett såll. Sedan tar du exempelvis en sån där plastskärbräda, de kostar inte mycket heller, och skär små bitar som du använder som distans mellan lådorna.Enklast är om du har tillgång till en sticksåg, elektrisk. Lägg distans i varje hörn och en i mitten. Du väljer själv hur högt du vill ha det, bara det blir lika. Varför jag föreslår just plastskärbräda, är för att det är tvättbart som allt annat i lådan. Sen häller du bara pelletsen i den övre lådan. Klart!

Hawknestgrove
0

För att förtydliga mig, den övre lådan är den med hål i, alltså……

Naquita
0

#8 ah, de hade ju varit super=) Men frakten lär väl bli rätt dyrFot i munnnen

Hawknestgrove
0

HEh, du köper väl allt själv på typ IKEA…..

Naquita
0

#11 om man ändå haft ikea i närheten. vill haaa. e 12-13 mil till närmsta ikeabutikLedsen

Hawknestgrove
0

Ja, men vilken diskbalja som helst! något lågprisvaruhus har du väl i närheten….Eller ICa maxi eller nåt! Diskbaljor brukar ju inte kosta så mycket, en 20 spänn eller nåt….

Ciiviic
0

Naquita - Mjo, men om det är så, så kan väl frakten kanske bli billigare från Ullared :). Eller va vet jag, sånt där löser sig :)

Ledin
0

Bra tips där blir till att åka till ÖB dom ahr ju bra å olika storlekar ska borra som 17 :D  tar svängen förbi å köper pellets med så är ju allt klart sen.

Naquita
0

Förstår inte hur ni menar, hur passar de i varandra då?=/

Puma77
0

Antar att de är stapelbara. Som hinkar t.ex som man kan ställa i varann för att spara plats.

Gunilla, du kan inte fixa en bild eller bra beskrivning så det går att se.

//Pia

Hawknestgrove
0

Naquita, tar man två exakt likadana bunkar, så är de oftast stapelbara. Det ser du när du köper dem…Skrattande Puma, du tänker rätt, det är så jag menar. HAr tyvärr ingen bild, men om du tänker, att du gör den översta lådan som ett såll med massa hål. Den undre lådan låter du vara som den är utan någon påverkan. Sedan måste man ju ha något som höjer upp den övre lådan, så att det förbrukade får plats, det är där distansklossarna kommer in. Man kan ju ta vad som helst, men ur hygienisk och ekonomisk synpunkt, så är ju såna där plastskärbrädor bäst att såga ut små klossar av. De skall ligga löst i den undre lådan. Du kanske får lägga tre, fyra såna bitar på höjd, för att få upp den övre lådan. NAturligtvis kan man ta annat också, bara det är lika högt. Du behöver en distans i varje hörn, plus en i mitten annars blir det häng. De ska du bara lägga ut, så du kan tvätta dem, samtidigt som du tvättar ur den undre lådan. Skär ut små bitar på 3x3 cm, det blev lagom för mig. de där plastskärbrädorna är ju så billiga. MAn kan naturligtvis köpa såna där dörrstoppar i gummi också, men de är ju ganska dyra. HAde jag haft min kvar, så hade jag kunnat fota, men eftersom sambon protesterade, så har jag inget kvar.

Lena
0

Naquita det här är lite OT i den här tråden, men jag blev så nyfiken på den vita kissen på bilden. Den är ju så himla vacker. Kan du inte berätta lite om den?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[sofia-85]
0

Jätte vacker var den… nyfiken ja med :)

Imasy
0

innan ja skaffade en riktig peewee låda hällde jag ner pelletsen i en vanlig kattlåda. det fungerade, men det blev ju lite pyssel att sila ut kiss spånet varje dag, men som sagt, det fungerade ;) hur desperat är du? :P

Ledin
0

Ikea plastbackar borde ju funka bra med ni som gillar åka till dit. Dom är ju stapelbara o finns i måga färger.

Puma77
0

jysk har ju och öb brukar ibland ha erbjudande. Ka man inte sågu av tjocka platsrör också som distans. Lätt att tvätta av oc de är ju ihåliga så det tar ju ingen plats.

//Pia

Naquita
0

Det är en kisse som bara är på mellanlandning här:) Ägaren dog och en person ska hämta katten till permanent hem , men hade inte möjlighet ännu.

Hawknestgrove
0

Visst kan man det, Puma! Tänker bara på priset, såna där vvs rör är ofta dyra, man får inte heller köpa i kapad längd, men har man såna liggandes, så är de ännu enklare och bättre! Sen bör man inte ha större än 2tums rörbitar. MAO låt fantasin flöda! Lock till sprayburkar, vad som helst i plast, bara man får ihop 5 st likadana!

UlrikaD
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det finns ju något som heter Furba-låda som jag har till illrarna. Den ser ut att funka exakt så som Pee-wee lådan. Den kostar 129 kr på Hornbach bl.a. De har den på flera ställen. Så här ser den ut iallafall.

Hawknestgrove
0

Jättefin1 OCh inte dyr heller! KLart, frakten kommer till….