22 katter deadline efter påsk!
KATTERNA HAR FÅTT RESPIT TILL PÅSK, SNÄLLA KAN NÅGON RÄDDA DE 6 KVARVARANDE??
/ändrat datum/Emma- Medarbetare HittekatterIfokus
I Vislanda småland finns 22 katter som behöver hem innan 15 mars sen blir de omhändertagna och troligtvis avlivade, helst permanenta hem naturligt vis men KKS står bakom om någon vill vara stödhem kontaktpersoner där är Birgitta, birgitta@kks.nu och Emma emma@kks.nu
Ägaren är beredd att köra långt för att rädda sina älsklingar så om någon känner att de är villiga och har möljighet så behöver inte avstånd betyda allt, stödhem till tre verkar vara ordnat,
Pma mig för nr till ägaren om ni vill, 14 av katterna är vaccinerade, vacinationskort finns, flera är även kastrerade, osäker på antalet, ålder mellan 1 år och ca 7 år, alla jag såg 21 st såg jag var fina i päls och ögon, kunde dock inte kolla alla öron, var helt ok i hullet och verkade friska och fina, nyfikna.
Alla följande är kastrerade och vacinerade,,
- Lisa svartvit tjej född Maj 2001 *LÖST*
- Tina grårandig tjej med vita tassar född 5/6 2002 *SÅLD*
- Pelle kille vit och svart född 5/6 2002
- Nisse kille svart med vita tassar född juni 2003
- Linus kille svart mycket vitt född Juni 2003*LÖST*
- Björne stor kille Bruntigre född 15/10 2003 *I JOURHEM*
- Emma tjej bruntigre med vitt född 15/10 2003 *LÖST*
- Maja tjej svart med vita tassar född 15/10 2003
- Findus kille grårandig och svart kille född 1/2 2004 *LÖST*
- Kajsa liten svart med vita tassar tjej född 8/3 2004 skulle trivas som innekatt och bli ompysslad i ett lungt hem där hon får smaka sin favoriträtt köttbullar, *LÖST*
- Kalle kille svartvit född augusti 2004
- Cicci Okastrerad tjej men vacinerad född 1/2 2004 svart med vita tassar önskar ha möjlighet att gå ut, *Till JOURHEM*
- Bombay kille född November 2004*SÅLD*
- Månsen (Måns) kille bruntigre med vitt född 2005 *LÖST*
- August kille svart med ljusare runda ringar på magen är lite rädd av sig född Augusti 2005 *LÖST*
- Teddy kille mycket vitt, bruna stora fläckar född Juli 2006 RÄDD!! *PÅ G TILL JOURHEM*
- Namnlös hane svart med vit strimma i pannan född vår 2007 *LÖST*
- Namnlös tjej svart med vita tassar född vår 2007 go men lite blyg ..fött två kattungar 20/3 2008 *TILL JOURHEM*
13.-18. är varken är kastrerade elr vacinerade.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Den här killen blev jag verkligen frälst i ,Monsen en okastrerad hane född 05. Han var nyfiken på oss och höll koll vad vi gjorde hela tiden,

Lisa tjej född 01 kastrerad, finns fler katter med liknande teckning,

Jag fixade bilden martdat. Kan lägga in dom i inlägget framöver om du har fler.
/ Jossan

#3 Tack, vet inte vad jag gör fel, mina bilder blir pyggmesmå, min vänninna har bättre bilder i sin kamera, ska få dem senare,
Martdat, tar Du kort med mobilen?
Isf så får Du gå in under kamera, sedan inställningar och välja bildstorlek. Där kan Du välja om Du vill ha stor, medium eller liten bildstorlek.
MVH
Anna

Gråtass skymtar, långhår, har troligtvis stödhem ordnat född 04 kastrerad. gämte skymtas Bombay en helsvart hane född nov 04 okastrerad,

#5 Har en billig variant av digitalkamera, tvivelaktig kvalite,, bättre bilder kommer, men jag kunde inte hia mig,
#7 Okej :) Då väntar vi… 

Ojdå det var kort tid för så många katter. Vad är historien till detta måntro? Vad säger ägaren och vilket ansvar tar h*n på sig? Vad är anledningen till omhändertagande och ev. avlivning?
Vanvårdshem eller bara att ägaren tröttnat?
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=f4574216-6bba-4bc1-a607-cc8b910a1e3b
Det har gått överstyr, hon har fått djurförbud, ärendet ligger hoss länsstyrelsen, ägaren älskar sina katter, men de är ju för många,,,
http://www.smp.se/nyheter/alvesta/kvinna-forbjuds-att-ha-katter(485789).gm
http://www.smp.se/nyheter/alvesta/jag-vill-inte-att-katterna-ska-avlivas(312302).gm

puttar upp för missarna..tycke det är mycket obehagligt med deadlines av det här slaget:-(

Här är Linus , kille född ca 02, kastrerad, väldigt lik Matboll, anar en släktskap,,

Pelle vill helst kunna gå ut, född 02 kastrerad kille,

Teddy okastrerad hane född 06, Han är inte sååå glad åt fotograferna som stökar runt och flyttar soffor,,

Björne är många kilo att krama!!Kastrerad hane född 03.
Han är alltså en stooor pojk, kunde nog gå ner ett par kilo,

Blandat kompott, flera svart med vitt kissar, ungkatter och bruntigre ett par stycken,,, ska lungna mig med kort nu,,

Det är ju så många katter som måste placeras ut och kort om tid. Det hade säkert underlättat om någon tidning gjorde något reportage om att katterna söker nya ägare. Eller är det redan gjort?
söta katter *puttar upp*

#17 Det är genom tidningen jag fick reda på detta, Vi sa till henne i går att hon ska be dem om hjälp ijen och det verkar det som att hon ska göra,
Jag har precis lagt på luren till Länsstyrelsen och han var trevlig, Jag berättade att jag och kks och min vänninna hjälper henne och att vi hoppas på att få ned kattantalet, Sa att jag sett med egna ögon att de är friska och mår väl bortsett från att de är för många, Det som händer den 15 mars är att de kollar upp vad som hänt, datumet är meningen att katterna ska vara borta, men det lät som att tidsfristen kan förlängas om det går på rätt håll, och han kunde inte säga riktigt vad de gör annars, han var trevlig och höll med mig att friska katter inte bör avlivas så det var ett positivt samtal, Dock har jag dålig erfarenhet vad de gör med liknande ärenden här, kommunen har tvångsavlivat en kattunge redan för att den var dålig i magen!!

Jag hoppas att det kommer att ordna sig för katterna!
Puttar upp!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Vet att de flessta här har knökafullt med katter, tänkte messt om nya medlemmar som inte har lika fullt kikar in,,,
Har fått ut anons på Blocket nu med tre fina bilder, kunde tyvärr inte sätta ett bra pris då det är för många katter,, så snälla ni som skickar till blocket anonser, hoppa över att maila mig för jag vet redan att priset är för lågt, men vågar inte spela om katternas liv med tanke på tiden , Eva är tacksam för hjälpen i allafall och kommer in i morgon med en katt som ska bo hoss min vänninna sålänge,
MArtdat, det där med pengar är ofta inte huvudsaken. Jag tror att det är på magkänslan man får gå…..
jag såg att det fanns på blocket va det även kattungar ute där som finns hos denna kvinna? Det är ju synd att dom är skygga har hon inte pysslat med som så mycket? lr dom kanske fick spader när ni kom o tog kort på dom :P Ja jag tror att Gunnila H har rätt att man får gå på magkänslan inte bara pengar frågan. Jag håller givet viss tummarna för katterna men vi har inte plast idagsläget för en till vi har redan 2 stödkissar och har skaffat 2 ganska så nyligen en kks katt o en annan katt som skulle sluta olycklit för annars. Så våra katter skulle få shocken om det kom in ytligare nya katter tyvärr. Men håller tummarna för kissarna :) *Puttar upp*

#24 skrev ungkatter och vuxna i anonsen, under kronoberg. de yngsta är runt året. De är inte sååå skygga tydligen men de är bara vana vid henne, Matboll var ju väldigt skygg första tiden efter hon fick hem men det gick fort över och Eva sa att hon var jättegosig där så det är nog så att de är sociala vid henne men inte vana vid nya människor, mina hemma gömmer sig med när det klampar in folk som lyffter möbler och så,, men givetvis finns det ju för lite tid till så många . men de är inga jätteskyggisar heller, den de avlivade var bland de yngsta, Eva berättade att den råkat äta av vuxenmaten i stället för kattungematen så hon trodde det var därför den var lös,,, förskräckligt i så fall,,,
Förskräckligt för kattungen om den fick dö för att den var lös i magen.Hatar när myndighetspersoner statuerar sådan här exempel med de svagaste som kattungen.Känns väl som om man riktigt får lära sej att vara urdjävlig mot katter.

Puttar om nån nattmänniska utan för mångakatter förvirrat sig hit, 

Ja minst sagt förskräckligt att katten fått avlivas bara för att den var lös i magen! :(

Ja det går inge vidare med min räddningsauktion,, inte ett napp efter anonsen,,, har kollat köpesanonser i dag men alla villl ju ha kattungar,, har inte hört något om stödhemmet som ev skulle ta 2 heller så det känns lite hopplöst jusst nu,

Vad tråkigt. Men jag håller tummarna att någon rätt som det är dyker upp!
Suck ingen som nappar attans. Jag har det väldigt krisit här eftersom vi har 2 nykommna här hemme nu… Å molly är lite skygg inte måt mig o dom andra riktig liten kelig sak men hon gömmer sig för katterna antar jag stackars lilla katt. Känne lite tråkigt å sen har hon bitit oss rätt hårt detta har inte hänt innan enligt förra ägaren så jag tro att det häger på osäkerheten. Hon kelar o rätt som det är så biter hon i handen skithårt :S ajj så man litar inte 100 på den kissen idag iaf. Annars så kunde ju man tagit den där Pelle för han var ju supersöt ska klura lite men tror det e kört tyvärr allså.

#31 Tack för tanken, vet som sagt att de flessta har fullt, tänker messt att OM det kommer nya medlemmar,,, ja pelle han e söt, själv är jag kär i Monsen,
men mina kissar har precis förlåtit mig sen matboll var här,,Jag pratar katt med alla jag träffar.. frågade min bror i dag när han ringde med om han visste nån,, då blev jag ännu mer ledsen, där han jobbar i en ladugård har de 20 herrelösa katter med snuva de flessta, så de måsste skjutas av,,,

Inte brorsans lagård då, utan han är "dräng",
ja det händer inte mycket här, Tänkte lägga ut en ny anons framåt helgen,
Putt!

Har varit och kollat den katten som bor hoss min kompis nu, Vi har badat henne(jag vet , tidigt men det behövdes) Hon var jättesnäll, vi redde ut lite tovor då hon är LH, dessvärre hade hon lite öronskabb, men vi tvättade med matolja sen ska min kompis te apoteket i dag och handla droppar, men hon var jättegosig och riktigt njöt av sin skönhetsbehandling efter en stund, troligtvis blir det permanent hem,
Jättebra! Solen lyser ikapp med såna trådar idag

#36 Ja man får vara glad för det lilla!
fasst det är ju 22 kvar, ville berätta så de som läser ser att de inte är så skygga som man kan tro
Då puttar vi vidare…….

Puttar för missarna!

Härligt att höra om katten :)
putt….
putt…..
Puttar jag med
Monsen är ju bara för fiiin! Blev störtförtjust i den katten! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Yes! håll tummarna nu, jag fick ett mailsvar från blocket (hade narturligtvis glömt skriva lånad mail) Så svarade att jag bara hjälpt och att han ska ringa, men att det vore super, en kille med tre rum och köp som var intresserad av två, vore ju bra,
JA, vi håller så klart tummarna att det är bra!

De två långhåriga har åkt till stödhem nu,

Härligt! Till den killen som kontaktade dig via blocketannonsen?

#48, nepp, de åkte te skåne, ystad tror jag
mitt ena stödhem har hämtat 2 katter där idag. åkt ändra från skåne dit.
De berättade även att det var en katt som höll på att föda när de var där.

#50 Läste precis mail om det, har du en aning om hur många ungar det var när du åkte?, Eva sa inget till mig om det när jag ringde för att kolla om nån har hört av sig om anonsena,, jag är gråtfärdig här,, mår verkligen skit,,, känns så omöjligt detta,,, 
#51 tänk inte så. jag förstår att det känns jättejobbigt och visst är det eländigt, men glöm inte bort att du faktiskt också redan gjort nytta! varje katt som räddas är ett liv och om man ska orka hålla på med detta så måste vi tänka mer på dem vi räddar än på dem vi inte räddar, annars blir vi knäppa och då gör vi ändå ingen nytta. hoppas du förstår hur jag menar… kram och tänk nu på de som har det bra en stund!!!

#52 Tack, Försöker tänka så men just nu blev jag lesen, det kom ju inte som någon choch, fattar ju att risken att nån var gravid fanns, men nu är det verkligen födda bebisar,,,
#53 det verkar ju allt som oftast dyka upp stödhem till små kattungar, det ska nog ordna sig det med ska du se. kram och sov gott!
Martdat
Håller med tussilago varje räddad katt är en gåva. Du hade ju varit i kontakt med en handläggare på Länsstyrelsen. Håll kontakten med honom och informera om att aktionen fortfarande är i full gång med att rädda katterna och ytterligare tid behövs. I sådant läge borde det gå att få mera tid. Det kan ju inte finnas något egetintresse hos länsstyrelens handläggare att avliva katterna. Även bland dem finns det säkert kattälskare.
Finns det utlagt någon tråd med bilder på katterna på www.katter.nu?

#55 Jo tidsfristen kunde ju ev förlängas sa han men då måsste ju det ha gått framår den 15 e, som det är nu att 3 katter åkt men en kull fötts så är ju risken att antalet är mer än när vi börgade,, hm ska iväg i dag men min vänninna ska kolla upp hur många det blev. jag är positivare i dag, ny dag, nya möjligheter!
Du tänker helt rätt martdat. När det gäller kattungarna borde dessa vara mycket lättare att placera ut
Tack för ditt engagemang martdat! Hoppas det finns läsare här på tråden som kan hjälpa till att ta emot de stackars avlivningshotade katterna eller sprider budskapet så att någon i deras umgängeskrets kan hjälpa till. Inte skall fullt friska katter behöva dö. Om jag själv hade haft möjlighet hade jag hjälpt till. Har själv tre avlivningshotade katter som jag tagit hand om i sista stund och kan pga allergi inte ta fler.
Alla ni som är inne på tråden, sprid budskapet om katterna så kanske alla kan räddas!
Det var en svart/vit hona som födde. Två ungar hade fötts. Miina två stödhem som var där igår och hämtade varsin katt, trodde inte ungarna skulle klara sig i den miljön, med okastrerade hankatter etc. samt så var ungarna kalla.

Har uppdaterat Blocketanonsen nu,,,,,,,,,,,,,

Martdat du gör ett jättebra jobb!
#58 Fy :/

Förhoppningsvis åker mamma med bäbisar och ev en till okastrerad hona till stödhem typ i morgon,änglar finns.
så har jag tänk rätt nu så finns det sen tre okastrerade hanar kvar men inga okastrerade honor, 14 kastrerade blandat kön.
Kan inte stödhemmet ta kattmamman och kattungarna så kan dem komma hit annars. Jag har nu pratat med min älskade Glenn och han gick med på det.

#62 Låter ju bra! tror det bli som jag skrev men vill inget säga säkert förens katterna är på plats, Det är ingen annan av kissarna ni är sugna på att hjälpa?flera av de svartvita jag inte fick nån bra bild på är ca året så de är ganska unga de med,
nu när jag tittar i mina papper så var det nog fler okastrerade hanar, har nog rört ihop det med vaccineringar,,,är nog fler svartvita unghanar som inte kastrerats,,, hm , ursäkta men det är många kissar att hålla ordning på,,
egentligen skulle jag ta emot dom, men en vän till mig (nästan släkting:P) erbjöd sig, hon bor själv i en lägenhet. Hon tar emot mamman o ungarna + en till okastrerade hona imorgon:D Bilder kommer när jag varit där;)

#64 Och där har vi vår ängel! Ja det viktiga är att de räddas! ska bli roligt med bilder på bäbbarna!

#55 Nä inte lagt ut där,, hm kanske skulle göra det.
dessa katter verkar inte uppfylla kriteriena för akuta katter, de är ju inte hemlösa och de är privatkatter .
Tyvärr kan vi bara ta mamman med kattungarna. Vi har redan tre egna kissar och fyra stödkatter (mamman med tre sju-åtta månaders ungar). Vi vill inte ta in mer vuxna katter just nu, tills KKS hittar nya hem åt dem jag som jag haft i över fyra månader nu. Men en mamma med ungar går bra :-)
#67 hm, ni kan inte ta in fler vuxna, men ni kan ta in en mamma med ungar? hur går de ihop? bara nyfiken:)
#68 Jag menar att det är lättare att hitta ett hem till kattungar än till vuxna katter. Tar vi in fler äldre katter så kan det hända att också dem kommer stanna här i flera månader/år. Vi kan inte ha så många katter på en gång i flera månader, då vi är beroende av hjälp av andra när vi ibland åker iväg.
men mamman är ju vuxen och kommer stanna hos er längre hon med? Jag ville bara förstå hur du menade.
Måste man verkligen förklara sina val här??? Jag trodde att det var upp till var och en att bestämma vem man vill och kan hjälpa, men tydligen inte… Det var tråkigt.
Men Naquita
Om nu kattungarna inte kommer till Dig så kan Du kanske ta några av Källarkatterna i Kalmar? Då borde Du nog ha plats för dem då, eller tänker jag fel???
#71 men snälla du, jag frågade bara dig vad du menade. Du måste förstå att man reagear lite när du skrev som du gjorde. jag är nyfiken av mig, och frågar man inte får man inget veta, eller hur?
Om du läst i tråden om källarkatterna så HAR jag erbjudit två plats hos mig, men om du missat det så kan jag informera dig om att jag har en hjärtsjuk kille som inte klarar av hur många andra katter som helst. Någon mer du vill tjabba om?

#72 & #74 Första ronden slut, respektive går till sin tilldelade ringhörna och häller upp kattmat till katterna. Puss på er med 

Jag är mycket tacksam mot Naguitas bekant som hjälper både den lilla familjen och den andra tjejen,Cissi heter hon, denna söndagen har varit en bra dag, fyra katter räddade då med ungarna inräknat, så 17 vuxna kvar, det går framåt!
Ok, nu puttar vi upp för katterna, så de kommer in!
Jag har som Sajtvärd varit inne i tråden och rensat bort det som inte hade med de utsatta katterna att göra. Tyvärr blev det ett sidospår som tog bort uppmärksamheten från själva ämnet. Då tiden är knapp finns det inte tid för sidodiskussioner i den här tråden, ber er istället att starta nya trådar om ni vill diskutera saker runt omkring det hela.
Mvh Lena - Sajtvärd för Hittekatter i Fokus.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Bra att honan med ungar och en till okastrerad hona får komma in!
Synd tervmatte att du inte kan ta in en annan katt men jag respekterar dina val, man ska ju inte ta in katter om man inte har lust. Detta är inget dumt menat mot dig.

Och jag håller naturligtvist alla tummar för dem andra katterna!

putelliputt…
Nu har mamman med ungar o en annan hona landat hos min halvsläkting. Jag ska(om jag hinner) fota dom idag och kolla kön, samt vikt osv. Även känna igenom den andra honan så den ej är dräktig. men det hoppas jag inte:) Så kanske får ni se lite bäbisfoton ikväll;)
Martdat, alla katterna som är på bild här, är de kvar hos Eva?

Alla utom den grå långhår som skymtar bakom soffan Gråtass finns kvar, den åkte till skåne, försöker få tag på Eva under dagen,hon är nog på g hem nu, skönt att höra att kissarna har anlänt!
Hinner inte hälsa på Malin som hon heter idag, utan det blir på Onsdag. men alla mår bra:)
Jättebra! Är det några kvar då?
#94 ja 17 stycken.
Söta kisar! Bombay var ju hur bamsegosigt söt som helst. =) Vilket jobb ni gör Martdat m fl. Stor eloge till er! Ni kämpar tappert. Jag har fullt här med katter här hemma tyvärr. Men jag ska försöka höra runt om det inte finns någon som kan vara stödhem eller så. Jag känner några som funderar på det men vet ännu inte om de kan. Ska bearbeta dem lite. =)
Kramar Melinda

Yes! nu har kissarna kommit upp på KKS hemsida!
BRAVO! Nu håller jag tummarna allt vad jag orkar för att samtliga katter skall bli placerade. Martdat m fl, ni är underbara som kämpar så för kissarna skall räddas.
Oj, kan ni inte få lite längre tidsfrist?

#99 Länsstyrelsen sa att det eventuellt kunde förlängas,de kollar upp den 15 mars vad som hänt, så har det gått framåt vilket det gör ser jag en god chans till det, sen ska ju kvinnan överklaga oxå till länsrätten och under tiden det behandlas borde de inte få göra något eftersom hon ändå tar hand om dem, sen kan ju det gå fort att behandla,det vet man ju inte,,
Då håller jag tummar häruppe från Norra Bohuslän allt jag förmår!

Om någon har missat naquitas trås om bäbisarna, det blev två bäbisar till i går, en döfödd och en levande, så nu är de tre små syskon,

Så nu är det lite koll på katterna här,
Alla följande är kastrerade och vacinerade,,
Lisa svartvit tjej född Maj 2001
Tina grårandig tjej med vita tassar född 5/6 2002 *SÅLD*
Pelle kille vit och svart född 5/6 2002
Nisse kille svart med vita tassar född juni 2003
Linus kille svart mycket vitt född Juni 2003
Björne stor kille Bruntigre född 15/10 2003
Emma tjej bruntigre med vitt född 15/10 2003
Maja tjej svart med vita tassar född 15/10 2003
Findus kille grårandig och svart kille född 1/2 2004 *SÅLD*
Kajsa liten svart med vita tassar tjej född 8/3 2004 skulle trivas som innekatt och bli ompysslad i ett lungt hem där hon får smaka sin favoriträtt köttbullar,
Kalle kille svartvit född augusti 2004
Cicci Okastrerad tjej men vacinerad född 1/2 2004 svart med vita tassar önskar ha möjlighet att gå ut,
Nu kommer några som varken är kastrerade elr vacinerade,
Bombay kille född November 2004
Månsen (Måns) kille bruntigre med vitt född 2005
August kille svart med ljusare runda ringar på magen är lite rädd av sig född Augusti 2005
Teddy kille mycket vitt, bruna stora fläckar född Juli 2006 RÄDD!!
Namnlös hane svart med vit strimma i pannan född vår 2007
Namnlös tjej svart med vita tassar född vår 2007 go men lite blyg ..
det blidde 18 ,hon har inte trott att det går att plasera Teddy men vi får hålla tummarna här!

puttar upp

HiHi!! fick mail från en som mailade om min blocketanons innan och är intresserad av två kissar, han skrev att han har ringt Eva och ska dit på torsdag ock kika,,, Hoppas att han fastnar, då blir det permanent hem till två!!!

#105 åhhh..hoppas,…hoppas!!!

Åhh, skulle så gärna vilja hjälpa till och vara stödhem men vet inte hur det skulle funka med min allergi.
Dessutom åker jag upp till Norrland ibland och då funkar det ju inte med kissekatt. *suck* Får väl donera lite pengar istället.

#107 Alla har inte möjlighet att vara stöhem så är det, pengar behövs alltid men till detta fallet finns ingen insamling, däremot kks som ställer upp behöver alltid pengar,

#108: Nej, och antar att det inte är en bra ide att försöka om det inte skulle funka. :(
underbart om 2 stycken får permanent hem:D

putt, frågade min handläggare på af i dag o han var ev intresserad , han skulle prata med sin fru för de har ändå planer på att skaffa katt, man kan fråga folk varsom helst om man känner det är bra människor, det värsta som händer är ju ett nej,
PuttaR upp!

Jag hoppas att de vill ha katter därifrån!

Jag har ring till smålandsposten i dag i och bett dem om hjälp. hon jag pratade med var jättetrevlig, hon skulle kolla upp det och återkomma.

Nu har Findus och Tina flyttat!!!! han som svarade på Blocketanonsen tog dem båda, nu ska de bo med nya husse i en trea med en balkong som redan är innätad,
16 kvar då,
#115 Jag har uppdaterat inlägg 103 så man ser vilka katter som är kvar
Bra att det löst sig för några av katterna i alla fall! Håller tummarna för övriga 16!
//Lena
Hurra!!!!

Vad bra!! :)

har inte hänt något, den trevlige på länsstyrelsen är dydligen borta tills den 17 e, så det är ju mindre bra, får väll ringa den andre senare i veckan men hade hopats kunne ge besked om att fler är borta, har mailat han som hämtade två i torsdags för att se att allt går bra men inte fått svar än,
Om handläggaren får klart för sig att det för närvarande pågår full aktivitet för att placera ut katterna så borde det inte vara något problem att få förlängning. Är det den trevlige handläggaren som egentligen hanterar ärendet? Om så och den andre skulle vara besvärlig, vilket vi naturligtvis hoppas inte är fallet ,får du hänvisa till den trevlige handläggaren och försöka få kontakt med denne. Blir det akut kanske det går att nå handläggaren ändå via länsstyrelsen. Den 15 mars är ju en lördag då gör man väl inget.
Har Smålandsposten återkommit?

#122 Jag ringde SMP innan i dag, de försöker få tag i Birgitta, de ville prata med henne, reportage om bara Eva o katterna har de gjort innan så de ville gjärna ha med KKS, hoppas att de når henne i dag,
Jag hoppas att vi får förlängd tid och jag tror inte att de gör något förens Måndag, men det vet man aldrig,, det som bekymrar mig är att det är två honkatter okastrerade kvar, hade velat ha bort dem, jag trodde innan att det inte var några mer men det var det ju visst,,
han som hämtat två har mailat att det går bra .
Jo, SMP har även mailat mig. Vad ja vet har Birgitta ringt upp henne idag.
ja, det är verkligen angeläget att de två okastrerade honorna antingen kastreras eller placeras i stödhem snarast, då den okastrerade honan som följde med kattfamiljen ned är dräktig och ganska långt gången också.

Jag håller tummarna för förlängning och hem åt de sista katterna! MArtdat och KKS, ni gör ett jättebra jobb!

#124 skönt då kommer det nog med snart!
ojojoj, då får du bäbisar snart jue,,,synd det var långt gånget,

Ja nu är jag hes, har ring runt och bett folk jag känner tänka än en gång om de inte känner någon,, kollat köpes anonser men alla verkar vilja ha långhår elr ungar,,, hoppas anonserna ger något mer,, killen som hämtade två hade en syster som ev var intresserad han frågade om Eva kanske hade nån till hon ville sälja,, svarade att jo 16 st så be syrran ringa, hon bor i hus och är hemma på dagarna sa han, får se om det ger något, Eva hade behandlat med stronghold innan de åkte, var ju skönt att höra ,

Just det, vill nån moderator att lägga till att den köttbulleälskande damen Kajsa är svart med vita tassar, var så koncentrerad på köttbullar så jag missade att skriva färgen,, hehe,
Har lagt till Kajsas färg nu//Emma- Medarbetare hittekatterifokus

Yes! I dag stod det i tidningen att vi försöker rädda kisarna! hoppas fler vågar hjälpa till nu, det blev ju jättebra respons sisst!! hoppas även att fler får upp ögonen för att det finns något som heter stödhem, synd det inte uppmandes i artiklen att folk kan kontakta kks för innformation om hur man är stödhem men det är ju i tidningen i allafall, 
http://www.smp.se/nyheter/alvesta/annu-manga-katter-kvar-hos-kvinna-som-fatt-djurforbud(525568).gm
super:)
Skrev in en kommentar med mina och birgittas kontaktuppgifter osv.

Skrev oxå en komentar att folk kan höra av sig till er om de kan vara stödhem skrev även att om man vill hjälpa men inte kan ta en katt så är alltid kks i behov av gåvor då de drivs ideellt utan statliga medel och har kostnader för stödhem,
dock har inte våra kommentarer kommit upp ännu,

och o morgon ons ska de börga tapetsera och måla storarum och mitt rum så jag och 4 katter, hamster och akvarie får sen trängas i min dotters rum tills på fredag det blev fullt så dottern får åka till morfar och sambo,,, det finns inget bredbandsuttag i det rummet , så är jag inte inloggad så vet ni varför,
Mardat, jag vill ge dig totalt beröm. Otroligt hur du kämpar. Fantastiskt!!!!
Hoppas du lyckas med allt.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Underbart att det kom in i tidningen!
Håller fullständigt med Alexej!
Våra kommentarer tas ju inte med=//

Martdat, tycker du under morgondagen ringer Lillian Andersson (som skrivit artikeln) och fråga om de skulle kunna göra ett förtydligande om att om man är intresserad av att hjälpa så kontakta BC/Emma samt man kan anmäla sig som stödhem på kks hemsida. Även om det "bara" skulle bli en liten blänkare är det ju alltid ngt 

Ja jag e lite sne nu, jag skrev inget stötande, kanske gjorde för mycket reklam för kks,, men det var ju myckat kks det hanlade om, jag ska prova ijen, annars får jag försöka ringa henne, jag sa ju till henne lite vad jag ville de skulle skriva om,,, erbjöd mig även att skicka de kort som var bra på katterna,,,

dessutom tror jag Birgitta försökte ringa från ett 08 nr när jag låg och badade, o nu får jag inte fatt i henne, åååhh,,,

Jahaja, nu har BC talat med djurskyddsinspektörn och på måndag kommer de till Eva då är det kört,,,det får inte finnas en katt då, de omhändertas, spelade tydligen ingen roll att flera fått hem, har tjatat på min pappa om han kan ta in nån i gammla lagårn men det funkar inte, den är allför dåligt skick, nu har jag tjatat fyra ggr, nu vågar jag inte mer,,
Ev kan en vänninna ta in de två ettåringana akut på balkongen som är inglasad ,men det är då en mycket akuyt lösning,,,hon ska prata med sin syster hon bor med i morn först,,,

har tillomed mailat han som hämtade två om hans syster vill vara stödhem,, kan man göra så, ,,, hoppas han inte tar illa upp,
Jag ringde i morse till Smålandspostens redaktion i Alvesta och bad dem att att i morgondagens tidning lägga ut emailadresserna till Birgitta och Emma. Den kvinnliga redaktören jag pratade med skulle ta upp det på redaktionen men förklarade att så brukade de aldrig göra. Så kommer inget i morgondagens tidning är det nog bäst att kontakta Lillian Andersson som Morgan skrev.
Så okänsligt av djurskyddsinspektören att inte beakta att det pågår en räddningsaktion för katterna. Smålandsposten borde bombaderas med kommentarer till artikeln. Det är ju bedrövligt om katterna skall behöva dö.

#141 Tack så mycket, vad go du är, Lilian jobbar i Alvesta,,, tror du inte det är hon du pratat med?
Jag e skitbesviken på myndigheterna, det går ju faktiskt framåt,, synd att han jag talade med innan är ledig, fasst han bestämmer ju inte,,

Det går inte att fixa transport till Göteborg? Jag skulle faktiskt kunna ta en kisse, men jag antar att det inte hjälper så mycket. :(

#143 Det måsste ordna sig i så fall,stöd elr permanent hem? jag pm ar dig,

Påminner om vad Eva sagt,
Ägaren är beredd att köra långt för att rädda sina älsklingar så om någon känner att de är villiga och har möljighet så behöver inte avstånd betyda allt,
så gnugga geniknölarna, jag kan ha nån katt som mellanlandning här om skuts inte rent praktiskt kan lösa sig! från fre när jag får tillgång till min lägenhet ijen,,
martdat, det är mycket möjligt att det var Lillian Andersson jag pratade med.
Får inte damen behålla någon katt?
Hoppas alla som har möjlighet att ta emot någon av katterna om än bara tillfälligt anmäler sig. Katterna måste helt enkelt vara borta nu på måndag. Sedan kan det i lugn och ro ordnas med hem för dem som inte fått permanenta hem.

Nej enligt djurskyddsinspektören är det tvärkört, hon har fått hjälp med en överklagan där hon vill behålla 5 kastrerade men tror inte det går då hon trotts flera uppmaningar inte sänkt kattantalet tillräckligt,
att det finns en människa i allt som behöver konkret hjälp skiter de tydligen i , den som kan ändra beslutet är länsrätten genom överklagan, men utsikterna är ungefär lika med 0 om katterna är kvar på måndag för då menar de på att hon inte följt beslut,
hon tar alla till veterinär så fort de behöver och tar faktiskt hand om dem bortsett från att de är får många , tycker så synd om henne, självklart anonserar hon själv i tidningar och så oxå, hon sitter inte och rullar tummarna,
Tack för ert stöd!

På fredag kommer Lisa och Kajsa till mig, jag tar dem akut
de som pratade om balkongen fick i går diagnos att även ett av barnen är kattalergiker så det vore vansinne, Då finns nu sen 14 katter kvar,
PuttR UPP i detta viktiga ärende……

HiHi jag fick in en komentar,, en liten vink hur mna hittar hemsidan, detta gilldes tydligen,
Kattkommando syd förkortas kks.om nån vill kolla in hemsidan
putt

Nej vad tråkigt! Att de inte kan förälänga tiden eftersom katter fått hem och det är påväg. Men ifall ägaren tar hand om sina katter, tar de till veterinär och ger de mat, om hon kastrera dem så att det inte blirt fler tycker jag att hon ska kunna ha katter. För ifall hon tar hand om de så tycker jag det!

Det ringe precis en kille som fått mitt nr i från smålandsposten och är intresserad av namnlös kille på ett år! skitbra! hoppas det går i lås, jag bad han återkomma när det är bokat, han ville träffa han först, är ju jättebra i såfall!han skulle ringa Eva nu,
Åh, så bra ni jobbar!

#152 Jag tycker med att hon ska få behålla några, hon kastrerade ju nässtan alla innan myndigheterna börgade bråka med henne, alla vet ju inte om den problematik som finns med hemlösa, men det vet hon nu, tror aldrig att hon skulle riskera att ta en enda kull i hela sitt liv efter detta,
Tycker också att ni gör ett helt suveränt jobb med att försöka hjälpa kissarna. Problemet är nog att det fanns okastrerade katter kvar och naturligtvis att det var så många.
Nu när ni ändå kan visa att några katter blivit placerade så kan man kanske hoppas på lite mera välvilja och att de inte genomför beslutet.
Håller tummar och tassar här för att ni får flera napp under de kommande dagarna och att tidsfristen blir förlängd.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

putt,,,

Namnlös kille har flyttat nu, 13 kissar kvar då i det akuta skedet,
martdat, du och övriga gör ett jättejobb, ännu en katt räddad. Håller tummarna för att fler hör av sig och att djurinspektören ändå till slut agerar med sunt förnuft. Vem är den egentlige handläggaren på länsstyreslen, är det den "trevlige" som väl skulle komma tillbaka på måndag?
ja, mardat, är det något vi kan påverka? Ska vi också kontaktar miljön och ber om en längre tidsfrist? De borde också vara intresserade att lösa det på ett bra sätt och inte hamnar i tidningen som kattmördare….
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#159, tack , den huvudansvarige på länsstyrelsen är Tone Lindvåg och den jag talade med är Carl Gustaf Kolmedin,
#160 vet inte hur de reagerar om fler kontaktar, det är ju lite psykologi hur de reakerar, Birgitta försöker nå dem, kansle bässt att avvakta så att de inte blir uppretade, ja jag vet inte , har aldrig hafft med dessa att göra innan,, tack för allt stöd från er,

puttas lite,, nån som känner sig manad att ta hans om Teddy…han ligger illa till även om man kan få länsstyrelsen att fixa pensionat ett tag medans överklagan behandlas,, han är rädd av sig och kan nog riskera att bedömmas som att han inte går att placera,, vet inte ens om det går att få dem att bekosta pensionat men vi får väll se, jag kan ju alltid önska,,,
Rädda Teddy, bild #14, född 2006
Teddy är en liten rädd kattpojke som behöver komma till någon. Han riskerar annars att bedömas som oplacerbar och därmed inte få en chans.
Hoppas det ordnar sej för dessa katter. Är de friska så borde de få leva.
Ja, snälla hopas det finns lösning för all desa fina kissar!
Jag har pratat med pojkvännen och han gick med på att Teddy fick vara hos oss tills han inte är rädd längre. Jag tycker att en skygg katt ska ha lika mycket chans som vilken annan. Men jag har blivit förkyld så jag kan för tillfället inte prata och kan därför ej ringa ägaren ännu. Måste kolla med henne om hon vågar låta teddy vara hos oss med tanke på allt som varit med Nano osv. Även fast han bara hann vara i huset en vecka.
Åh, då får han ett tillfälligt hem i allafall! Och så komer Basse….Det är nog ingen fara nu med tanke på lille Nano. Det var ju inte ens säkert, att det var så illa som det var…..Men glöm inte lilla Darling ifall din farmor inte kan ha henne!Drick massa honungsvatten, så kan du prata snart!

#166 Hej Hej, som jag skrev i pm så ska jag ringa Evå åt dig i morn, ang fip så blev det väll heller aldrig konstaterat, och du har ju städat bättre än en saneringsfirma, Vet även katter i denna stad som avlivats där veterinären sagt fip men jag känner även folk som har katter från samma ställe och de mår hur bra som hellst,
Hehe Nej Darling finns det alltid plats för. Finns det hjärterum så finns det tjärterum! :) Jupp nu ska jag göra mej en kopp varmt the med honung i ! :)
Gör det jenya och det fins ju rum för lille bASSE OCKSÅ!
Då är det 13 katter kvar?

Japp 13, fasst åker Teddy blir det 12, det går frammåt! jag räknar 13 tills allt gått i lås, och då har jag räknat med de två som kommer hit i helgen, men det är bombis om inte tåget kör över någon av oss,
Då är det 10 sedan. Har du hört något från Birgitta?

#173 Nääää, nu blev jag nyfiken vad som hänt, berätta berätta, för jag är så nyfiken att jag hoppar av stolen!!
Nej, jag vet inte heller något. Tänkte bara att Birgitta eller Emma vet mer…
Jenya, underbart om du kan ta Teddy
Krya på dig!

då är det 13 jue,, som är kvar rent konkret,, jag har en lissta där jag bockar av när en katt har åkt,
Vilka katter finns kvar nu då. Jag har problem med öronskabb på min ena katt så det kanske inte är nåt bra läge att få hit en ny. Vet inte hur ni ställer er till det.

#178, de har redan öronskabb så det är inge problem, det går att behandla med örondropar elr stronghpld , jag tvättar även regelbundet rent med matolja, det kväver skabben, listan längre upp gäller nåtsånär, utom lisa, kajsa, namnlös kille och teddy,

#178, de jag får hit har åtminstone en av dem öronskabb men de ska börga behandlas med stronghold i morgon av Eva, sen får de vara i mitt kök ett tag. är du intreserad av permament katt elr stödhemskat? Eva känner sina katter väl och kan hjälpa dig vem som kan tänkas gå bässt ihp med dina egna, är det någon speciell du tänker på?
Ändrade lite och la listan under #0
Blev det rätt?

Martdat - behandlar hon alla katter eller bara "dina"? Stronghold är väl ett receptbelagt preparat, eller hur?

#181 Yes! Tack så mycket,
namnlös kille är i oförsig såld till permanenthem men det spelar kvitta,

#182 verkar som att hon behandlar efterhand som hon vet att de ska åka, han som hämtade i torsdags hade fått en behandlad innan , och hon i växjö min kompis som hjälpt till, det var på den kissen vi upptäkte skabben då kom hon hit med medicin, Hon har en veterinär hon anlitar regelbundet,
Jag tänkte i såfall vara stödhem. Min ena hane är inte kastrerad så det går ju inte med en okastrerad hona i alla fall.
Mina båda killar är väldigt sociala och snälla. Den ena är ganska busig men den andra är lugn o fin. Dom är vana vid andra katter eftersomvi har haft fler katter när vi bodde på landet.
Jag ska prata med mannen först….men det är ju ändå jag som bestämmer
.

Såhär är läget, Eva kör till Göteborg för att lämna Björne hoss Ankah och via Ullared om det inte löst sig innan för att lämna Teddy till Jenya,. Detta sker påskhelgen någon av dagarna Så finns det fler ev stödhem längs vägen elr i Göteborg så är det dags att hojta till!! länsstyrelsen kan väll knappast röra dem om stödhem är bokat, om de bråkar så får kissarna förvaras tillfälligt nånstanns,,,
11 kvar då,

Ingen göteborgare som förvirrat sig hit?
Putt….. för katterna som, vad jag förstår, behöver vara placerade till på måndag då djurinspektören kommer. De måste räddas. Så alla som kan, var snälla och ställ upp i vart fall som stödhem så det ges mera tid att placera ut dem.

Wiizy, du ska inte slå till här? Skaffa ett par katter? Transport till Majorna är ju redan fixad!
Ja, förresten, Björne har ju också ett tillfälligt hem nu, om någon vill ändra i #0..?
Har ändrat/ anebit medarbetare/
Det vore bra om martdat eller annan som har överblick över hur många katter som är placerade fortlöpande gör uppdatering om detta. Björne har tydligen också ett stödhem nu. Samtidigt också lägga in i rubriken och i inledande texten att vi har helgen på oss att ordna hem. Den som inte läser hela tråden och ser tråden först i morgon tror kanske det är för sent och därför inte hör av sig.

Ändrade till 17 mars… samt Björne
anebit/medarbetare
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Enligt de uppgifter vi har fått så kommer katterna att ha respit till efter påsk.
Jag kan tyvärr inte uppdatera i gammla inlägg då jag inte är Medarbetare,
Det är väl från säker källa djurinspektören/länsstyrelsen beskedet kommit?

Nu har jag lagt in en anons till på Blocket, skrev Vislanda katterna så att folk som läst tidningen kopplar samman.
Har sett annonsen. Funderar över www.katter.nu "kattakuten"där skulle också kunna läggas in en tråd för katterna och hur akut det är med permanenta hem eller stödhem

#196 har kollat in det men detta uppfyller inte kriterierna då det är privatkatter och man får inte ha med avlivningshot. där får enbart katter som är helt hemlösa stå med står det i reglerna. men jag kan ju prova, de får väll ta bort det om de vill, fasst där hinner jag inte kolla pm och så så offta jag hinner inte med att sova ens för detta, sitter i telefon hela dagarna känns det som, vill inte ens tänka på hur telefonräkningen kommer att se ut,
Hoppas så att det löser sig för dessa katter…..

Goda nyheter!!!! Eva ringde precis och medelade att Emma, August och Monsen har flyttat till permament hem!!! Det var killen som hämtade två efter blocketanonsen som ordnat detta,
8 kvar då!!!
Men vad härligt!!!! 

Bara åtta kvar!!!??? Det här kan ju funka ju!!!!! Hurra!!!!!!!
det går framåt:D uppd. däruppe

#202 Tack! vill så får du järna skriva till löst efter deras namn,

#203 Än så länge ngn respons via Blocket?

#204 beror på hur man ser det, har fått två mail från folk som vill ha kattungar,,, ser de inte på bilden att det är en vuxen katt, och kastrerade,,, men jag håller tummarna fortfarande, man vet aldrig,
Fantastiskt jobbat!!
#205 de kan du skicka vidare till mig, jag har ju kattungar från Vislandaärendet:P

#207 kan jag ju tippsa om, har redan tippsat om dina genom Eva till en som ringt dit men hon ville inte vänta tills de är stora nog…..
#208 ja, sådana tackar vi nej till. 12 veckor eller inte alls.

Jag tippsar alltid om KKS elr DV VÄxjö när någon söker katt här. Låter lite som att någon som inte kan vänta är en impulsköpare med
martdat och övriga engagerade ni gör ett fantastiskt jobb!
8 kvar och nog skall det kunna lösas. Läste att Pelle vill kunna gå ut. Har själv tagit hand om några katter som var vana sedan flera år att gå ut. Idag verkar de helt nöjda med att vara innekatter bara de då och då får gå ut i koppel och det får de naturligtvis. 

#211 Tack! Självklart tror jag att det går att anpassa honom att vara inne, men jag skrev lite vad Eva trodde, önskemål kan man ju ha, Kajsa som kommer hit vill ha köttbullar, dessvärre hatar jag att laga mat så det blir inte så mycket av den varan
Sitter och ringer runt efter stödhem här,,, en ska tänka seriöst på saken, en la av luren i örat på mig,,,

Håller tummarna och puttar upp!
Puttar upp jag med!!!!!1

Lisa och Kajsa har anlänt, Kajsa börgar buffa och vill gosa så fort man kommer nära, Lisa är lite förvirrad än, 8 kvar som sagt,,
8 katter kvar, de måste räddas!
Alla som kan , snälla öppna ert hem för gott eller som stödhem
Putt!!!!

Puttar!

Snart är det förhoppningvis bara 7,,, pratade precis med en som sett ropet på kattforum, hon bor i göteborg och kan vara stödhem till en, Göteborg blir ju jättebra då Eva ändå kör dit till helgen!! hon verkade jättebra och seriös, hon ska ringa Eva i morgon ,Eva jobbar i natt så att de bestämmer vem som kan funka bässt med hennes egna, bad henne återkomma med vem det blir!!!

Putt!
Håller tummarna för att det snart bara är 7 kvar.

Inga fler Göteborgare elr dyl? Elr någon annan?tror eva kör nära halmstad på väg till göteborg om jag inte är ute och seglar,
Hoppas verkligen att de kissar som är kvar hinner få hjälp. Ni som har en minsta lilla chans kan kanske ställa upp som stödhem allt för att rädda kissarna.
Känns så otroligt jobbigt när man själv sitter med 7 egna och 2 jourkissar och därför inte kan hjälpa. Vi har helt enkelt inte det utrymme som behövs även om viljan finns.

Eventuellt så kan katt få skutts till Karlskrona på fredag med kompisar till mig, men det får ju inte krocka med Evas göteborgsresa. men ev ska det gå så om någon kan möta upp i Karlskrona som kan vara stödhem så kan man ju alltid spåna vidare på detta.
Läste annonsen på blocket och jag tror den är för allmän för att ni skall få napp. Kan ni inte lägga till att dessa katter har hamnat i en akut situation och behöver omgående hjälp. Vill du veta mera så maila till osv.
Ni behöver rop på hjälp och det finnes inget hot där och det är bara ett förslag för jag tänker på kissarna hela tiden.

#225 Jag vet, men man får inte ha avlivningshot med på Blocket, har skrivit Visanda så folk som läst tidningen i allafall ska fatta. En ide är ju om kks anonserar om stödhem via Blocket men det är inte ett beslut jag kan göra själv,
raderade lite då jag är lite deppig
puttar i förtvivlan
#226 Visst förstår jag att du är deppig och att du vill rädda alla men glöm inte alla de du har hjälpt. Jo jag vet att man inte får ha med hot om avlivning. Det var därför jag skrev akut om hjälp så folk ser det där om det inte läst tidningen så kanske det blir intresserade att veta mer.
Har ni någon #djurvänlig" lokaltv-station som ni kan få lite hjälp av? Förstår att det kan vara svårt för KKS täcker ju in ett väldig stort område och det är så väldigt många kissar som behöver hjälp.
Vi skulle behöv hjälp med transport av Teddy till ullared, eller om ett möte på halva vägen den 25 el 26/3 kan ordnas?

har vart på djursjukhuset hela dagen, för missymatboll bäbis har hafft diare och vätskebrist, hon är inlaggd nu, matboll mår bra, vad det är med bäbis vet vi inte än, ska ringa i morgon fm dit.
#229 Jag vet inte om jag kan köra alls nässta vecka då jag inte vet hur dels besiktningen av bilen blir men har även behov att barnvakt kan ordnas och att jag inte jobbar och så så jag kan inget lova.

#229/230 - skulle inte Eva åka vägen om Ullared på väg hit till Göteborg i slutet av veckan? *dregglar* Ullllllaaaaaareeeeeeeeddd…..
jo men vi ska inte vara hemma då, och sen ska vi vara borta till tisdag.

Vrf dreggla du på ordet ulared?
Äre sånt där gott mums ställe :D
då dregglar jag med om det fins kakor!!!!

Jaah en affär

Nej, nej..inte "en affär"…Affären, med stort A. Det enda stället man kommer utifrån lycklig efter att ha shoppat städgrejer för tusen spänn….åh, Ullared…Ullared…
Ja Ullared men jösses vad kärringarna kan vara galna där. En gång när jag var där och det var mycket folk så blev jag påkörd på hälsenan två ggr. Det finns allt där o BILLIGT e de me.
//Pia
Hur har det gått för katterna då?
//Pia

i dag har inte hänt något med kissarna, Evas granne har skällt ut djurskyddsinspektörerna, det var visst många som ringt, lite kul i det hela, men inga andar katter bokade, men jag har ju inte vart hemma heller, kunde inte vänta med bäbis,

Namnlös tjej är bokad till stödhemmet i Göteborg nu, Sen har en familj hört av sig via anonser och ska kolla på dem i morgon kväll så håll tummarna.
7 kvar om det löser sig med transport för Teddy, och så hoppas vi på i morgon,

Avlivades de idag? :/

noop, enligt uppgifft så ska de inte ta dem förens efter påsk, men det handlar bara om några få dagar här så det är inte läge att slappna av för det.

Nej det förstår jag, men bra att det är några dar kvar iaf!
martdat, så bra att även den namnlösa tjejen nu är bokad och så hoppas vi nu närmast på morgondagen. Det går ju trots allt framåt
. Inte illa att så många katter redan placerats så nog bör det kunna lyckas att få alla placerade.
Ledsamt att höra att du har bekymmer för din egen kisse också och jag hoppas lilla bäbis snart har återhämtat sig.
Vi fortsätter här med tum och tasshållning för att alla kissarna kommer bli placerade och för lilla bäbis tillfrisknande också naturligtvis.

#245 tack, bäbis är inte min men jag var akuthem åt dem för ett tag sen och ska vara det ijen snart så de står mig varmt om hjärtat.
ja nu håller vi tummarna för i kväll. och tänk så det knakar alla göteborgare, och ev karlskronabor!
putt för resten av kissarna
JAg puttar jag med!

Puttar!

Tack för puttar,,, Birgitta ska försöka få tag på länsstyrelsen och om jag fattat rätt reda ut det här med tiden, risken finns ju att djurskyddinspektörerna handlar på eget bevåg, de verkar skylla på varandra,,, jag ska med se om jag får fatt i han i morgon,litar inte alls på tiden, är skitnervös. (Matbolls bäbis mår bättre i dag)
Smulan som är i stödhem med sina 3 kattungar hos en vän här i Ronneby kommer få stanna där permanent:)) eventuellt även en av hennes kattungar med, underbart va
Så jättebra.
Kan då inte djurskyddsinspektörerna ge mer tid när de ser att det går att prdna hem för kissarna.
Då är de ju dumma i huvet och då undrar man vilka meriter de fick sina jobb på
Dagarna går och snart är det påskhelg .Det måste någonstans i landet finnas hem-permanenta hem eller stödhem- för Pelle, Nisse, Linus och de andra som ännu inte fått något hem. Hoppas alla frågar runt så att även dessa kan räddas. Blir riktigt ledsen särskilt när jag tittar på bilden på Pelle, vet inte varför, och slås av tanken att det kanske inte kommer att finnas något hem för honom.
Det måste finnas!!!!! Både för Pelle och de övriga som finns kvar.

Ja jag hoppas att det ordnar sig för alla,,,, det är de verkligen värda,
#251 Roligt att höra att hon får stanna!
de som ringde och skulle komma i kväll hade inte dykt upp elr hört av sig när jag kollade av med Eva i kväll, godnatt alla jag är helt slut, Ny dag i morgon, nya möjligheter!

Härligt att höra att hon får stanna!
Jag håller med Jenna! När det finns hjälp som är påväg också!?
Då ska allt vara så brottom, men jag håller tummarna!

Pratat med länsveterinär Kolmedin nu, han sa oxå att inget händer före påsk, han tyckte det var roligt att höra att vi tillsammans har fått ut så många katter. han sa oxå att omhändertagande görs av komunen i samarbete med polisen så tidsfrisst har de med att göra.
#254 Det är väldigt oförskämt att handla på det sättet för får de förhinder så kan det i allafall meddela det. Precis de hände oss när det fanns en intressent på våra jourkissar. Skillnaden är att de inte var i tidsnöd som de kissarna här är. I denna pressade situation så är ju varje intressent superviktig och vi pratar om liv som skall räddas.
Bra också att du har fin kontakt med länsveterinären och att han vet att ni verkligen jobbar på att lösa det här nu.

putt, sissta vardagen i morgon,,,,känns inte kul ,,

Har uppdaterat en anons och låtet Pelle vara med på ett kort oxå, skrev nu att de även söker stödhem och gav kontaktuppgiffter till kks, nu får vi hoppas att den godkänns.
Puttar upp!

På fredag morgon kör Eva mot Göteborg.

Puttar!!

#251 Berättade att smulan får stanna i stödhemmet för Eva , hon blev jätteglad!
Putt……………
Pelle, Nisse och de andra katterna, som ännu inte haft turen att få ett hem, väntar fortfarande på att även de skall räddas. Hoppas alla här på forumet trots påskhelgen i sin umgängeskrets sprider budskapet om de stackars kvarvarande katterna så att ingen katt skall finnas kvar när djurinspektören dyker upp efter påskhelgen.
puttar
Puttar jag med!!!!!

Har inte hänt något alls här, Eva försöke ringa dem som aldrig kom men de la luren i örat på henne, oförskämda människor… är så frustrerande att se denna goa kvinna kämpa så för sina kissar när det går så sakta,,hoppas det dyket upp ett gäng änglar så här i sissta stunnd. en av de jag ringt runt till ringde i går att hon inte kan ta någon nu men hon skulle skriva ut rivlappar och sätta upp åt kks, hade jag med gjort om jag kommit åt ,, har inget bläck i skrivarn, ska skriva ut när jag är hemma över påsk hoss pappa o sambo men det känns lite sent för dessa,,,,
Jamen du det är väl inte förrns på tisdags som deadline är, var det inte efter påsken? Mycket kan hända, nu håller vi tummarna för att detta ska gå vägen.

#269 Jo,, fasst privatpersoner är ju bortresta över påsk och så mycket, så det är ju det,,,

Putt, namnlös tjej har fått två bäbisar i natt,,,,, men stödhemmet tar henne ändå, var ju en evinerlig tur att hon var bokad,,, Nu är man lite rädd ang Cissi,,, bara det inte blir mer bäbisar,,,,

Vart finns dessa kissar? Närheten av Skövde?
XOXO//Hua~
Pjuh vilken tur att hon tar namnlös tjej ändå:) Ja, Cissi lär vara dräktig, är mycket konstigt om inte.

#272 Vislanda Småland, nära växjö, alvesta, 10 mil från ronneby, karlskrona… Är du intresserad av att hjälpa så får vi kika på om det går att ordna transport?
Teddy kan inte åka till Göteborg längre då det blir för mycket för änglen där då det blev bäbisar i natt, jag är tacksam att hon ändå tog dem, så leverans av Teddy är inte spikad ijen,
Än finns det tid att rädda Pelle och de andra. Har funderat över om det skulle kunna finnas någon här på forumet som själv eller känner någon som tillfälligt skulle kunna ta hand om de kissar som finns kvar, tex någon som har någon gård med stall. Det gäller ju att katterna är borta när djurinspektören kommer. Sedan skulle vi väl kunna hjälpas åt här på forumet att få tag i hem åt katterna. Det skulle vara så sorgligt om dessa stackars återstående katter skall behöva dö och inte få möjlighet till fortsatt liv som deras kattkompisar fått. 14 katter har ju placerats ut och som jag ser det skall det inte alls vara omöjligt att placera ut resten bara tid ges.
Lagt länken hos mig med!

Vad menas med att Björne är i jourhem?
XOXO//Hua~

#277 Han åker till sitt stödhem i morgon bitti, det betyder att han ska bo där tills ett permanent hem hittats,

Kajsa o jag puttar en sissta gång för i kväll, hon ligger här i knät och tokkelar

#275 - jag är helt med på din linje! Jag kommer att ta hand om Björne, fast jag egntligen inte riktigt hae tänkt mig att vara jourhem då min ena kattjej är lite…känslig. Hon får stå ut för att rädda en broder i nö, det är ju övergående.
Det är ju bara 7 katter kvar - kan inte någon ta hand om en eller ett par bara tillfälligt?!
#277 - det innebär att Björne får bo hos mig tills vi har hittat ett ställe där han kan stanna permanent. Jag kan egentligen inte har en katt till här, men jag står inte ut med att en kisse ska dö bara för att det blir lite trångt ett tag. Att han stannar permanent är nog inte hållbart tyvärr, utan han får stanna tills någon annan faller för honom och tar hem honom till sig, som "sin" katt!
#280 Verkligen fint att du ställer upp för Björne.
Hoppas så att det skall ordna sig för de 7 som är kvar.Det måste helt enkelt ordna sig. Annat vore ju bedrövligt. Det gäller nu att hålla tråden levande under påskhelgen så att inte de resterande katterna faller i glömska. Vi har ju även en tråd under ww.katter.nu (kattakuten) som gäller dessa katter.

#281 - Det ska bli väldigt roligt också, det är inte baaaaaaaaara av pur snällhet! Jag får fjäska lite extra med fröken Ulla, men det är ju bara trevligt. Nu kommer han snart!!!!!! Så himla spännande! De har sagt att han är stor, men jag har en smygande aning att han ändå ligger i lä när Ulla är i närheten.
Kom igen nu, alla! Har ni inte plats för en till? Bara tills de får permanenta hem?
puttar

En spekulant finns på Bombay som permanenthem om jag fattat rätt, Nu får vi hoppas att Eva kommer oskadd hem i detta otäcka väder.

Har talat med Eva, körning till göteborg får vänta nån dag , påskdan troligtvis, för det är ett riktigt oväder här och de varnar i tidningen för att ge sig ut på vägarna. Tyvärr vågar inte namnlös tjejs tilltänkta stödhem ta henne längre…. det är som det är,,, Men Bombay flyttar till eget hem i morgon,, så vi är kvar på 7 katter kvar,, ev 8 då det strular med resa för Teddy..+ två bäbisar….

Naj! När det löser sig för en kisse så strular det till sig för en annan… De som ville ha namnlös tjej vill inte ha en annan istället då? En liten kille som inte bär med sig en familj?
Eva kommer till Göteborg på påskdagen istället vilket ger alla er som bor i Göteborg med omnejd ytterligare en chans att ta hand t.ex. lille Linus!!! Vilken tur ni har!

Ja och till råga på allt så har en tant avlidit i vislanda och hennes dotter har kastat ut katten, det var tillomed för dyrt att avliva ska hon ha sagt, så han blit matad av en granne men har ingenstanns och komma in så mer hemlösa,,,

Ingen som är sugen på att ha en liten svart mamma med två bäbisar? tror en var bruntigre och en svart….som sagt så kan de tas till Göteborg och på vägen dit,,,
#287 Vilken dotter! Kan inte grannen tillfälligt ta in katten så det kan ordnas ett hem sedan? Just nu brådskar det ju med de andra katterna.
#286 Vädjar också till alla i Göteborgstrakten.
Snälla ,hör av er antingen ni själva kan eller känner någon som skulle kunna ställa upp för kvarvarande katter eller några av dem, som permanent - eller stödhem. Eva kör ju till Göteborg på påskdagen och sammanträffande kunde då ske i Göteborg eller varför inte längs färdvägen. Hoppas den som kan hör av sig med det snaraste.
Självfallet gäller vädjan också alla andra i landet som känner att de i påsketid skulle kunna göra en kärleksfull insats för dessa stackars fina kvarvarande kissar. Transport skall säkert kunna ordnas på ett eller annat sätt

Puttas lite….
Hjälp under några dagar
Teddy, se bild under #14 ,har ett hem som väntar på honom i Ullared och skulle därmed kunna räddas. Problemet är att den nya matten inte kan ta emot honom förrän onsdag nästa vecka och transporten måste ske under påskdagen.
Hoppas därför att det finns en vänlig människa som skulle kunna ställa upp och ta emot Teddy någon gång under påskdagen till onsdag nästa vecka, alltså under tre dagar, och därmed rädda Teddy.
Puttar upp!!!!!!
Putt…..

Alltså, om någon kan hämta Teddy här i Göteborg och köra honom till Ullared på onsdag så ska jag nog kunna klämma in två katter i mitt badrum…det handlar ju bara om ett par dagar. Björne ska ju ändå bo där, och de känner ju varandra redan…? Det kanske inte är en perfekt lösning eftersom han är skygg och badrummet är inte direkt gigantiskt och jag kommer ju att behöva det själv för att kissa och duscha då och då, men finns det ingen annan lösning, så skulle det vara ok. Jag har dock ingen möjlighet att hjälpa till att tansportera då jag har varken körkort eller bil.
puttar upp
# 294 Tack Ankah !
Nu behövs transporthjälp mellan Göteborg och Ullared på ondag i nästa vecka. Finns det någon som kan hjälpa till och därmed också rädda Teddy?

Jag har redan ringt Jenya, hon o hennes kille ska låna bil så de kan hämta honom i Göteborg på onsdag!
UNDERBART:D

Linus har jourhem i Göteborg - ändra i #0!!!

6 katter kvar!!!
6 katter kvar, putt putt putt putt och putt!!!!!!!!!!!!!!!

Vad bra att det ordnat sig för den sjunde katten! Ni är underbara!
har ändrat i #0/Emma- Medarbetare Ifokus

puuuut?

#303 Bombay flyttar till permanenthem i morgon,

Emma - Bombay har ju också fått ett hem! Han flyttar imorgon!
Måste väl finnas någon i hela stora Göteborg som kan rädda en katt från att bli avlivad.

Tycker det är trisst att ingen i Vislanda kan hjälpa trotts att alla vet, ingen på Evas jobb, ingen,,, vad är det för fel när ingen sträcker ut en hjälpande hand….jo vi gör det här men annars,,,

Ja, tjejen som skulle ha namnlös tjej anske kan ta en annan katt nu, eftersom hon inte vill ha kattungar?

#309 Hoppas att hon vill det men vill inte tjata, då kanske det blir fel beslut och det är inte bra för någon,
Jag ska antagligen ta mamma med bebisar till mig…. Men behöver hjälp med transport då ja jobbar söndag och kan inte få ledig för ja ringde nyss chefen och frågade…
Någon som kan ställa upp som skjuts mellan Gbg och Munkdal??? Snälla någon?

Wohooo!!!! Lite skjuts ska väl kunna skakas fram, eller? Har du frågat på djurtransport.ifokus?

Underbart Sofia! Håller tummarna och puttar upp för fullt för transport!!
Ska lägga ut där :) Har inte hunnit bara…!
De sista timmarna har verkligen ingett hopp. 6 katter kvar. Bombay har kanske också någon spekulant?
Hur som helst Pelle, Nisse, Maja och de andra tre måste också räddas.
Snälla, ni som har möjlighet -tillfälligt eller permanent- hör av Er med det snaraste. Transport kan säkert på något sätt ordnas.

annebeate - jag får det till FEM katter kvar, när jag räknar…Pelle, Nisse, Maja, Kalle och Cissi…?
Oj, det är även klart med Bombay ! Toppen! Listan behöver uppdateras!

om det löser sig med Namnlös till Sofia så blir det 5,,,,
Hej!
Jag är ny här…såg länken från kattforum.se. Låter ju hemskt med alla katter som står utan hem och kasnke även en framtid!
Jag har två katter hemma, en hane och en hona, båda kastrerade och vaccinerade.
Jag studerar just nu på distans och är hemma mycket på dagarna. Jag kan inte vara ett permanent hem då vi som sagt redan har två katter här hemma i lägenheten!
Jag skulle kunna tänka mig att hjälpa till att ta hand om en mamma med kattungar och ge dem ett tillfälligt hem. Känner att jag helst vill ha just kattungar för att jag verkligen har tid nu och vet att jag kan ge dem extra mycket uppmärksamhet och kärlek.
Har alltid velat ha kattungar själv men valde att kastrera mina istället då jag anser att det finns alldeles för många sötnosar där ute ändå som letar efter ett hem!
Har inte fäljt med alla inlägg här och vet inte om det finns några kattungar här, men nu vet ni att möjligheten finns iaf!
Bor förresten i Jönköping!

#319 Cissi finns kvar och är okastrerad så det är rissk att hon är gravid.

#319 Du har pm, ,,,
ja jag får det oxå till fem putt igen

Å vad härligt att höra Solstickan!

HoHo, Solstickan, kolla pm, det lilla gula kuvertet som flyger fram o tillbaka där det står inkorg.

Hur har det gått här? Har Cissi också ett hem på gång?
IDAG PÅSKAFTON ÄR DET BARA TRE DAGAR TILL DJURINSPEKTÖREN KOMMER!
Pelle, Nisse, Maja och några till väntar fortfarande på att bli räddade. Alla ni som känner att ni skulle kunna göra en kärleksfull insats och ställa upp för dessa få katter som permanent-eller stödhem, hör av er! Det vore så sorgligt om Pelle och de övriga, som hittills inte haft samma tur som sina kattkompisar att få ett hem, måste dö.

Godmorgon, #325 Nä Cissi är inte bokad, Bombay har åkt till sin nya husse nu. Så nu hoppas vi på att det löser sig med namnlös tjej så hon kan hamna hoss Sofia, Eva ska köra in till växjö i dag och låna burar,skickar med en extra om det dyker upp ett stödhem till,, man vet aldrig
Putt….

Så nu åker jag till mina föräldrar, försöker logga in en runda senare, nr till Eva finns hoss flera på forumet om någon vill ha katt, vill inte lägga det öppet. Så håller vi tummarna att allt funkar bra med transporterna i morgon! isåfall är det 5 kvar!
Jag håller tummarna och hoppas verkligen att ni lyckas rädda alla katterna! Tyvärr har jag inte plats eller tid för att hjälpa till då man bor borta i veckorna och hemma på helgerna med en envis mamma som tycker det räcker med 2 katter :(
#330 Ja, vi, får hoppas att alla katterna kan räddas. Hoppas därför att den som kan ställa upp som permanenthem eller stödhem hör av sig så att inte de fem som finns kvar går förlorade. Det brådskar verkligen!
Bara nån kan hjälpa med transport så tar ju ja mamman med bebisar

#332 Ja hur går det med det sofia? verkar det lösa sig? jag är hoss färäldrarna och sitter på modem så jag kikar bara in ibland men du och Eva håller vällkontakten så att hon vet om katten ska med elr inte? Håller tummarna att det ska lösa sig….om nån du känner kan möta upp i göteborg elr nått,,,,hade ju varit super,,,,

Visst ja StefanE erbjöd sig i transporttråden, han skulle kika in snart,,, hoppas,,,,
usch vad jag önskade att jag kunde hjälpa till, men jag kan inte :( vill iaf påpeka att jag tycker ni inblandade i detta fall gör ett ordentligt hästjobb!
Finns det ingen som helst möjlighet att myndigheterna ger med sig en liten gnutta till, då ni faktiskt fått iväg ett stort antar katter? Tycker de kunde vara lätta lite på svångremmen när ni faktiskt fått iväg dem en efter en, och fått det hela i rullning. *hoppas* för vem har 22 hem på väntelista där man skikca iväg dem alla till?
#335 Man tycker ju att myndigheterna skulle visa lite flexibilitet men det tror jag inte vi kan räkna med. Därför brådskar det verkligen nu att placera ut resterande fina katter. Kan bara hoppas på att det här på forumet finns människor som kan ställa upp eller känner någon som kan. Permanenthem vore naturligtvis det bästa men självfallet är stödhem också mycket välkommet.
Ja ska prata med sambon här och se om ja kan få med någon av de andra katterna :)
men mamma och bebisarna ska hit i alla fall. Tror Stefan ringer mig snart har pm:at han nummer nu… hoppas detta går vägen nu :)
Vilka katter e kvar? ör de kastrerade dräktiga osv??? Kan någon uppdatera mig snabbt.
Pelle, Kalle, Nisse, Maja och Cissi skall vara är kastrerade och vaccinerade enligt listan inlägg 1.Du kan se Pelle på bild , inlägg 13- Hans syster räddad inte han själv, sorgligt. Tror inte det är alldeles nödvändigt att han måste gå ut.
Så fint om du kan ta emot ytterligare en av katterna.
Men var det inte Cissi som inte var kastrerad?? Eller har ja fattat fel..
Stefan ska köra hit så det ordnar sig… :) Gud va skönt. Nu ska ja bara se om vi kan fåt fixa till en annan med…. får se om ja har saker till detta med. Det är ju ändå imorn:=)
Det stämmer ser jag. I rubriken står hon under kastrerade och vaccinerade men i texten om henne anges hon som okastrerad men vaccinerad så då är hon okastrerad.
kvar är en okastrerad hona, cissi som trolgitvis är dräktig, sedan är resten kastrerade o vaccinerade.
Men vaccinerad då?
Jag ska höra med sambon här och ringa Eva sen. Vi får nog bygga om i källaren i natt :)
#343 precis

Underbart att transport löst sig Sofia!
Det skulle vara jättebra om du kunde ta en till katt! Ni är UNDERBARA!
#345 Håller med, helt underbart!

Sticker ju i hjärtat… aah. :( Men, vet inte. Mamma lär ju säga nej, lätt.
Å vi ska ju ha mer marsvin, ååh. :( hoppas verkligen det löser sej…
Synd att ja inte läste detta innan kattbladet delades ut då hade ja kunna skriva det där. Försöker ringa Eva nu men det är upptaget
Nu kan ni ta bort Cissi, hon ska till mig :)
Toppen sofia_85! Så omtänksamt av dig.
Nu är det bara Pelle, Nisse, Maja och Kalle som inte haft samma tur som de övriga kattkompisarna att få ett hem. Även dessa måste räddas. Du som känner att du har möjlighet att ställa upp som permanenthem eller stödhem och rädda någon av dessa återstående katter, snälla hör av dig innan det är för sent.

Underbart Sofia!! :)

Nu loggar jag nog inte in ijen i kväll,är skitsegt modem skit här, hörs i morgon,

Jättebra Sofia!!!! Jättebra!!!! 
FYRA katter kvar! Det vore väl själva den om vi inte skulle kunna få ut dem också… Wiizy? Du kan åtminstone fråååååga din mamma. Säg att de dööööööööööör annars och att ni inte behöver ha dem för evigt, utan bara tills de får nya hem!?
#355 Håller med allt du skriver. Underbart av Sofia, det måste ordna sig tills tisdag och det vore bra om Wiizy trots allt talade med mamma.

Läste nedan på KKS akuta katter-sida
Vislandakatterna måste bli hjälpta innan den 1/4!
Finns det d v s ytterligare några dagars respit, eller?
#357 Det stämmer att det står så i rubriken men sedan står det i uppdateringen 21/3 att djurinspektören skall göra tillslag på tisdag, normalt syftar det ju på kommande tisdag dvs den 25/3 och i denna tråd är det fråga om tillslag efter påskhelgen. Skulle det vara den 1/4 som också är en tisdag är det ju positivt. I princip kan djurinspektören slå till närsomhelst. Vi får tillsvidare utgå från nu kommande tisdag. Hoppas på klarläggande under morgondagen.

Jag kan tillägga att ägaren sagt att samtliga katter är rumsrena och de flesta ganska sociala (inte de som det står "rädd" vid, naturligtvis), så de ska nog inte vara någon jättebörda att ta hand om. Ingen som charmas av Pelles nyfikna blick?
Känns bra att göra något bra :) Nu ska ja jobba och sedan hämta katterna. Hoppas nu allt går bra med körningen och allt. Uppdaterar er när sötnosarna kommit hit! :)
I övermorgon är det vardag och då kan det vara försent.
Alla som kan hör av er som permanenthem eller tillfälligt stödhem och hjälp de återstående fyra kissarna till ett fortsatt liv. Kvar är Pelle, Nisse, Kalle och Maja, alla skall vara kastrerade, vaccinerade och rumsrena.
#359 Visst är Pelle charmig

Eva ringde just och berättade att honinte får tag i Teddy,så Teddy kommer inte att kunna åka med hem till mig nu. Kanske kan hon lösa det med Jenny När hon kommer hem, det vet jag inte. Teddy var ju lite rädd, så jag kan tänka mig att han kan vara lite svårfångad. Jag hoppas att detta kan lösa sig på något sätt ändå, när det finns ett hem!
Björne och Linus är alltså på väg till Göteborg nu, till sina stödhem här.

#362 Trisst att höra,,,vilken storm det är kring Teddystackarn, Skönt att höra att hon kom iväg.
#357 Ang vad som står på KKS hemsida vet jag inte, det enda jag vet är att djurförbudet inträtt och att de kan komma precis närsom. har inte fått varken mail elr telsamtal om annat. är såkert ihoparört vilken tisdag som menas,självklart kan man hoppas att handläggningstiden drar ut på det nån dag men det går ju inte att räkna med.
synd att hon inte fick in Teddy,,,, anars hade det ju vart 4 kastrerade kvar,,,att han inte förstår sitt eget bässta. ,, tack alla som stöttar i detta!

Men det betyder väl inte att vi behöver ge upp om Teddy - hem finns ju, det är ju bara transport som behövs. Jag smsade Jenya om vad som hänt, vi får väl se vad som händer…
det har blivit fel i texten på hemsidan, det är denna tisdag det gäller och inte 1/4.

#335 - 336 - Jag vet, jag kan tala med henne. Men jag vet också svaret.
Skickade ett mejl istället, hon kan få läsa själv, det känns lättare änatt behöva sitta och säga allt, det är ju 300 inlägg. ;P Så kan hon kolla lite på hur det är… lite lättare, haha. men ja, jag tror inte det går iaf, men ska snacka med morsan snarast…
Eftersom det finns ett hem som väntar på Teddy skall det väl gå att lösa transport. Han är väl inomhus hoppas jag.
FRISTEN GÅR ALLTSÅ UT NU PÅ TISDAG DEN 25/3 OCH INTE DEN 1 /4.
Nu är det uppdaterat på Kks sida:)
Puttar uopp, det är allt jag kan göra……
puttar jag med, det är oxå allt jag kan göra. Hoppas att det finns någon mer som kan hjälpa dessa katter som är kvar……
Puttar upp och hoppas på att det finns någon som kan hjälpa katterna som är kvar
Puttar också, det måste någonstans kunna finnas hem även för dessa stackars fyra kvarvarande katter.

Nu finns det inga kvar som kan föröka sig i allafall. vi får hoppas att det lungnar myndigheterna lite.
vilka är det som finns kvar och som behöver hem?
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
#373 man kan alltid hoppas men alltför ofta blir det prestige av det hela så vi får kallt räkna med det värsta
#374. Pelle, Nisse, Maja och Kalle är kvar, samtliga skall vara kastrerade och vaccinerade och rumsrena. Skulle du kunna ta någon av katterna?

Kvar är Pelle Maja Nisse och Kalle, sen är ju Teddy på plats då han inte kunde fångas i morse…
jo, jag håller på att kolla upp läget här hemma.. jag jobbar på att fixa så vi kan få in mina omplaceringsråttor i ett eget rum så att det bli lugn o ro här hemma. Men det borde gå!
Vänligen
Sofia

Jag puttar upp allt jag har och håller tummarna stenhårt!
finns det någon bild på katterna?
Vänligen
Sofia

Pelle är på bild längre upp i tråden men alla är svarta med lite vita tecken,
okej. är det någon av dem som inte skulle å dåligt av att vara innekatt?
Vänligen
Sofia

#382 Jag tror ioförsig att även han kan göras om till innekatt men alla de jag har koll på som blivit innekatter därifrån verkar trivas och de andra ska absolut inte vara några problem.
#382 Det skall säkert gå bra. Jag har själv tre katter som från början var utekatter men i dag verkar trivas alldeles utmärkt som innekatter.

Jag tror nog också att de kan lära sig trivas med innekattslivet. Det hade ju varit helt underbart om du ville ta en eller ett par, SamanthaJones!!!!! Jag kan säga att Björne, deras kompis, verkar vara en riktig gosegris och det bådar ju gott även för de andra - att de är socialiserade i alla fall!!
Håller med Ankah det vore underbart om du SamanthaJones har möjlighet att ta en eller några av de katter som fortfarande väntar på att räddas.

Ny tråd! Det är nästan 400 inlägg och svårt för nya läsare att få överblick över vilka kissar som finns kvar.
#387 Det hade klart underlättat om den som kan ändra i tråden längst uppe i tråden namnger vilka katter som finns kvar. I tråden finns en hel del information och bilder och vet ej om någon har tid att göra ny tråd i dag, det brinner verkligen i knutarna.
AKUT AKUT AKUT
Idag är det sista dagen innan djurinspektören kommer. Ännu har inte PELLE, NISSE, MAJA OCH KALLE fått något hem. De är kastrerade, vaccinerade och rumsrena. Inte skall de behöva dö. Så den som kan ställa upp som permanenthem eller tillfälligt stödhem för någon av dessa katter, hör av dig!

Hur har det gått med SamanthaJones? Vill du ha en liten Pelle och en liten Maja?
Hur har det gått med hämtning/infångning av Teddy? Har det löst sig?
Björne ligger nu bakom mitt badkar och trycker och båda mina flickor har varit inne och undersökt. Han var snäll under tvättning, men i natt satt han och skrek och var ensam så jag gick in och pratade lite med honom. Slutade med att jag sov en timme sittande på badrumsgolvet med en kurrande kattpojke i knät. Han verkar älska att bli kliad på jättemagen, kurrar så fort man tar i honom. Nu sitter vi alla tre tjejer här och väntar otåligt på att han ska komma ut, badrumsdörren är öppen nu när han bevisat att han vet vad lådan är till för…
Martdat
Jag har just nu skickat ett meddelande till dig ang en person som ev kan ta emot en av de kvarvarande katterna.
Martdat är väl uppkopplad under dagen. Om ej kan någon annan pma mig vem jag kan lämna beskedet till.

#390 Är det personen som gjort ett inlägg på SKS du syftar på? Kan ju alltid hoppas att det inte är det!
Är i alla fall någon som gjort ett inlägg i tråden på SKS om att ev. kunna ta en katt.
Jag skrev en ny tråd om katterna, då kan vi låsa den här.
Alexandra/medarbetare