Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettros-ris
Läst 1063 ggr
Ledin
0

Kolla denna underbara människa!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2015925.ab 

Jag härma från katter.ifokus med lägga in denna. :P  Tycker det denna person är klockren kattälskare o djurvän!

Erika91
0

Ja jag såg det när du länkade dit i tråden "köpes".
Det var verkligen en trevlig och härlig läsning! Härlig kille!

Ledin
0

ja jag tycker att till såna ska man vända sig oxå om man vill ha en bra katt å han gör hembesök med för att kolla av att katten hamnat rätt.

Erika91
0

Absolut!

Erika91
0

Såg nu att det redan fanns en tråd om det :)
Fast att det är fler det gör ju inget:)

Imasy
0

aha, vi har läst om den trevlige karl båda två alltså ;)

Mezzzanina
0

Undrar om han är singel…Skrattande

Gillar sådana karlar!

Sidentass
0

#6 Dåliga nyheter kommer här tyvärr..han tycks inte vara singel..man får ragga upp fler likvärdiga personer!Flört

maggan47
0

läste om honom också, och ja, gift är hanSkrattandesåklart, denna underbara karl, men så kommer en liten tanke, låter han kastrera katterna, ja , jag vet, men tanken finns där Maggan47

Hawknestgrove
0

En sån fin kille!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Erika91
0

#8 Ja det är ju en fråga… men det borde han väl? Eller? Nu blev jag också tveksam, men jag tycker ändå han gör ett jättejobB! Men jag hoppas att han kastrerar dem!

Jenna-Gun
0

Ja undras om han ger dessa katter veterinärkoll, vaccinerar dem etc.

Det är en sak att hjälpa katter, men om han tar in kissarna som har ett hem hur bra är det. Lite tveksam. Då detta inte framkommer i artikeln.

Lena
0

#8 Ja det förpliktigar ju en hel del när man tar hand om många katter på en begränsad yta. Karantän, kastrering och allt annat som hör till, samt att man kontrollerar att det inte är katter med ägare. Annars är ju tanken god.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

evamojje
0

Jag tycker att vi ibland kan bli aningen övernitiska i vår strävan att hjälpa katter. Det må vara att det inte är idealiskt med katter som inte har varit hos en veterinär men det antar jag att folket som tar hand om katterna vet och ser till när dom tar över katten. Och en bilverkstad är inte heller idealiskt med dagens mått men tänk på alla katter som är uppvuxna på gårdar med diverse farliga situationer. Eller utekatter som har en förmåga att hamna i farliga situationer.

Så visst det skulle kunna vara mer ordnat men han är en privatperson som försöker att hjälpa till. Och det är heder i det tycker jag, i dagens samhälle där det är lättare att titta åt andra hållet istället för att våga göra något. Det är ju trots allt med hjärtat han agerar och katterna verkar vara väl omhändertagna där.

Om han å andra sidan väljer att bli ett seriöst katthem så vet vi ju vilket jobb det är att få igång med lagar och regler så då kommer han garanterat få all info och lära sig allt som krävs av ett katthem. Men förnärvarande så är han en privatperson som försöker att hjälpa katter som av en eller  annan anledning har hamnat hos honom. Att det skulle vara katter som redan har hem, ja det kan jag inte uttala mig om men i artikeln så står det inget sådant utan där står det - Göran Lindström, 61, inkvarterat katter som blivit övergivna, illa behandlade eller stått inför hotet att avlivas.

Summan av detta är att det inte är en idealisk situation men om det hade varit det så skulle behovet av bilmekanikern Göran Lindströms verkstad inte funnits då hade alla katterna haft ett eget hem och så är ju inte fallet för alla katter idag.

//Eva

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Erika91
0

Bra skrivet evamojje!

Ledin
0

Jag tor att han tar väl hand om katterna nu ståg det iof om kastrering men det skulle vara lite svårt om dom inte va kastrerade med alla katter. Varför ska ska man ana ugglor i mossen jag tror ju att den som gjorde intervjuv såg hur katterna hade det, va det mindre bra varför skriva å publesera? Jag hoppas folk vänder sig till honom om dom letar katt dom som bor i närheten så dom slipper bo där, för visst är ett hem bättre det e självklart. Men tycker han gör ett bra jobb han vet ju vad som krävs med mat lådor mm

Marja
0

#Heja Eva, bra skrivet Glad

Elcyion
0

Säger som några andra här; BRA skrivet evamojje!

Medarbetare på jack russel terrier

Lena
0

#13 Absout så har du en poäng i det du skriver Eva Mojje. Bättre med folk som gör något över huvudtaget, så som situationen ter sig där ute i den bittra verkligheten. Men om katterna lever okastrerade tillsamman kan det ju tyvärr få motsatt effekt, låt oss därför hoppas att så inte är fallet.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"