om min första katt
Hej! Jag vill skriva några rader om hur jag och min fru kom in i Kattlivet,jag tyckte inte om katter när jag var yngre,jag tålde inte se en katt för mej var det bara hundar som jag tyckte om,och det var Schäfrar på den tiden.
Men av någon anledning så åkte vi och hälsade på en kompis som hade kattungar som han skulle slå ihjäl,och det tyckte jag var synd,så jag tog en kattunge i en plastpåse och hängde den på styret på min motorcyckel och åkte hem,idag är det 16 årsen jag blev kattälskare.
Så idag jobbar jag mycket för djurens rättighet,som jag tror många i det här forumet vet redan,så på den här vägen tänker jag jobba på,att se till att föra djurens talan.
Hälsar Mogge9 o Frun som oxå hjälper till 20060717
Hej Mogge!
Vägarna till hur vi upptäckte vilket underbart djur katten är varierar nog i det oändliga. Det var en trevlig historia du berättade om tycker jag.
Jag ärvde min mammas kärlek till katten och har alltid älskat katter. Däremot var jag tidigare lite rädd för hundar vilket nu är borta helt och hållet.
Mvh Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Så kan det gå! Katthatare har förmodligen aldrig känt ngn katt. Dom är bra på att linda sina tassar runt våra hjärtan.
Jag blev kattgalning tack vare min farmor som alltid haft katt, flera katter, som sov på hennes huvudkudde. Då jag var barn hade hon den okastrerade utekatten Tusse som lät mig göra vad jag ville med honom,han åkte dockvagn med liten mössa utan att protestera (nåja när han tröttnade gick han förstås)
Enligt min pappa så gick min farmorsmor till mjölkning med katten på axlarna o sticksömmen i handen - det tycker jag låter häftigt.
#2 Jag tror också att den som hatar katter aldrig riktigt har lärt känna en katt på riktigt. Kanske har de fortfrande den medeltida kyrkans bild av katten i bakhuvudet, dvs att katten var djävulens och häxornas följeslagare. Den bilden verkar tyvärr envist dröjja sig kvar här uppe i norra Europa.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jaha, den mest hårdnackade hundfantast blev kattägd. hihi
Kram mogge
Jenna