Epileptiskt anfall
Sent i somras hittades Persilja i mycket dåligt skick. Magen krånglade och hon har mått psykiskt dåligt det har märkts. Varit hos veterinären många gånger. Är en äldre katt tror veterinären som har problem med tänderna och kan inte tugga ordentligt. Men nu har hon äntligen blivit katt. Hon är mitt gosetroll som är vid min sida hela tiden och ska jämt bli buren eller ligga tätt vid min sida och spinner och gosar jämt. Hon är så kelen så man ska gå och pussa på henne hela tiden enligt henne. Hon är stödkatten som får stanna permanent hos mig för hon och jag är så fästa vid varandra.
Men idag så hände lite. Vid frukosten så plötsligt fick hon enorma kramper. Hon satt på mitt bord och ramlade först på sidan och sedan duns ner från bordet och låg och krampade. Det var otäckt jag tänkte nu dör hon. Men efter 1-2 minuter släppte kramperna. Hon var rejält tagen. Ringde veterinären med en gång som sa att det lät som ett epileptiskt anfall. Och var det bara ett anfall så skulle vi avvakta. Efter en ca 20 minuter fick hon ett anfall till. Men sedan har det varit lugnt, och hon har återhämtat sig nu. Men jag blev så rädd. Hon har aldrig haft kramper tididgare sedan hon bott hos mig. Är det någon som kan lite om epileptiska kramper på katter? Jag har bara varit med om det på människor tidigare och kan inte så mycket om det vad gäller katter. Någon som har någon erfarenhet av det? Veterinären tycker det är viktigt att hon får lugn och ro nu. Så jag hoppas någon kan ta dräktiga Mammakatt som stödkatt som bor på min toalett.
Och inte nog med det. Idag var det nära vårt stall börajde brinna. Blev kortslutning och en kontak exploderade och börajde brinna. Men som tur väl är sågs det innan hela stallet börajde brinna. Denna dag är otäck. Kunde slutat illa på flera sätt men gått ändå bra till slut.
Glad Påsk allihopa!
Kramar Melinda och kisarna!

Ingen erfarenhet med epelepsi hoss kissar men min brors hund hade epelepsi, fick medicin som hjälpte ett tag i allafall.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Vi hade en hittekatt som krampade . Så vi åkte till vet oxh han hade så höga sockervärden att det tyvärr var obehandlingsbart.
Njurar o levern var skadade oxå.
Så han fixk somna in.
Saknar honom så mycket.
Melinda jag kan glädja dig med att stödhem är hittat till Pricken när ungarna är komna och runt 2 veckor gamla:)
Är orolig för Persilja. Veterinären pratade om levern. Att får hon återkommande kramper så kan det vara levern. Och det då verkligen behöver kollas upp. Är lite orolig för det. Tack för att du tog upp det Jenna_Gun. Stämmer det du skrev med vad veterinären pratade om.
Emma Åh vad roligt Pricken "mammakatt" får komma till stödhemmet på öland! Vad glad jag blir. Så skönt. Så får Pricken vara hos mig tills ungarna är födda. Det går bra med Pricken. Hon är så underbar den katten. Älskar att ligga i mitt handfat på toalettan.
Kramar Melinda
#4 det är inte öland utan ett par i Lund som läste om henne på hemsidan och erbjöd sig:)
Så underbart!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ja jag litar på min vet.
Sockervärdet var på 28.
Det ska vara så bära noll det går.
Lever och njurvärden, minns jag inte nu men det var oxå höga.
#5 Aaah jag läste lite dåligt. Fick för mig att du skrev stödhemmet på öland hehe. Vad jättegulliga de är paret i Lund som ville hjälpa Pricken. Detta snöoväder som är nu i helgen, Pricken måste alltså ha vetat detta. Är underbart hon är inne i värmen.
Ska proppsa på veterinären och kolla socker-, njur- och levervärden på Persilja. Hon har inte haft flera kramper nu idag. Är skönt. Tack för all hjälp Jenna_Gun! Bifogar ett litet kort på min älskade Persilja.
Kramar Melinda

Gullegumman då! Hoppas att det är något åtgärdbart hon lider av, så att hon kan fixas och gå hem!

Oj vilken jobbig dag du haft Melinda! Stackars Persilja, vi får hoppas på det bästa, att det bara var en engångföreteelse. Desto bättre nyhet att Pricken har ett hem som väntar! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Tack! Ja jag har haft en obehagligt mysko dag. Som kunde slutat riktigt illa men slutade okej. Känner mig lite omtumlad. Hoppas verkligen inte Persilja får fler anfall. Min lilla goseflicka. *Tack anebit för informationen om epilepsi*
Ja det är jätteskönt att Pricken har ett väntade stödhem! Är så glad. Idag när det är sådan snöstorm så är jag så underbart glad hon är inne. Och hon verkar nöjd med det. Lite rädd men nöjd. Det syns i hennes ögon. Men några bebisar väntar hon med att föda hehe. De vill inte komma än.
Kramar Melinda