Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettmedia
Läst 2110 ggr
Alexej
0

Boktips!

En av de finaste boken jag har läst nån gång är boken: En katt vid namn Darwin. Den handlar om en man som inte gillar katter så värst mycket men det finns en katt i hans trädgård och han börjar bli kompis med honom. Efter ett tag får katten kommer in och mannen blir total kär och börjar älskar den katten. Men tiden ute har gjort katten sjuk. En bok som jag faktiskt började gråta av. Jag läste den för länge sedan men hittade den nu igen. Den finns inte mer att köpa men med lite tur finns den kvar genom internet.

Här är recensionen:

En katt vid namn Darwin - Hur en strykarkatt gjorde en man till människa

Författare

William Jordan

Översättare

Erland Törngren

Förlag

Schibsted Förlagen SVF

ISBN

9177386442

ISBN-13

9789177386445

Band

Inbunden

Upplagenr.

1

Format

216x141x17

Sidor

192

Språk

Svenska

Utgivning

1 augusti 2003

Tryckår

2003

Vikt

372g

Status

Titeln har utgått ur vårt sortiment, och är slutsåld hos grossist och förlag.

Det här är boken om relationen mellan författaren och biologen Jordan och katten Darwin, den röd-vita strykarkatten han hittade under en bougainvillabuske i sin trädgård. Det är också en bok om vänskap, relationer och starka känslor och om nya perspektiv på kommunikation. Det är slutligen en bok om de svåra existentiella frågorna om kärlek, liv och död. Jordan har skrivit flera böcker om djurs och människors beteende och har enligt facktidningen Publishers Weekly en poetisk förmåga att förtrolla och en naturskildrares talang för att öppna våra ögon för djurens värld.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

martdat
0

Hoppas att den kommer i nytryck, den låter klart värd att läsa-

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

Alexej, har du sökt den på

www.antikvariat.net  eller på www.bokraven.com? Där kan man hitta massor! JAg hittade en bok, som jag dumt nog lånade ut för över 20 år sedan.  Lätt som en plätt och den kostade inte mer än 85 kr allt som allt…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Alexej
0

Den finns säkert på biblioteket också. Den är verkligen bra fast sorgligt….

Den andra boken jag kan rekommendera köpte jag idag för 39:-

Katten som kom in från kylan

Författare

Jeffrey Moussaieff Masson

Översättare

Micka Andersson

Förlag

Wahlström&Widstrand

ISBN

9146213007

ISBN-13

9789146213000

Band

Inbunden

Upplagenr.

1

Format

191x140x13

Sidor

118

Språk

Svenska

Utgivning

6 april 2006

Tryckår

2006

Vikt

244g

Status

Skickas normalt inom 4-6 arbetsdagar.

Hur gick det egentligen till när den vilda katten blev ett husdjur? Jeffrey Moussaieff Masson, författare till succeböcker som Människans bästa vän ljuger aldrig om sin kärlek och Kattsjälens mysterier, har skrivit denna charmiga lilla fabel. Författaren skriver i sitt förord: "Jag har alltid varit nyfiken på vad det kan ha varit som fick katten - denna självständiga varelse - att välja ett liv bland människorna. Ur denna nyfikenhet föddes historien om Billi, en asiatisk leopardkatt i det gamla Indien."
En söt och idealisk presentbok till alla som älskar katter!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Erika91
0

Ja denboken höll jag på att läsa förrut. Men tyvärr så läste jag aldrig klart den eftersom jag kom över en annan bok av någon anledning.. Fast nu blev jag sugen på att läsa den igen.

Lena
0

Spännande boktips Alexej! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

lena du har översättningsjobb! se tråden Ot lite kul i repris….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sidentass
0

Tack för boktips..blir bara så sugen på att läsa dom!!

Alexej
0

Hittade boken "En katt vid namn Darwin" här för 175 kronor.

http://www.ordochbok.se/sv/article/43719/en_katt_vid_namn_darwin_jordan_william

Kan verkligen rekommendera den för alla som älskar hittekatter. Bestälde den nu som present för en kompis….

Ankah
0

Åh! Jag hittade den ännu billigare på bokbörsen.se!!!! 140 spänn!!!

Alexej
0

? Jag försökte men hittade inte…

Ankah
0

He he….Alexej - jag köpte den ju!!!!

Skrattande

Alexej
0

Förvånad :)

Men under ordoch bok.se finns fler ifall någon vill läsa den:)

Ankah
0

He he! Ja, det är bra, och 175 spänn är ju ett bra pris det också! …jag ville bara lyxa mig lite…