Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 984 ggr
Dakrish
0

Katter i Kristianstad

Hej…

Jag har under en tid sett en svart katthane (tror jag det är, ser ut som "pungkulor" under svansen i alla fall) på min gård. Jag tror han är omkring 6 månader gammal, han är i alla fall rätt liten och tunn. Fin i pälsen är han dock.

Nu har jag haft ögonen på honom i kanske en månad. Första gången vi träffades så fick jag inte röra utan han kom fram och gned svansen lite mot mig om jag hukade mig. Rörde jag mig, så stack han iväg. Nu, några gånger senare, så har jag fått klappa honom lite. Snabba rörelser eller ljud får honom fortfarande att sticka iväg, men bara någon meter och med lite övertalning så kommer han tillbaka. Lyfta får jag absolut inte göra, eller röra mig när han inte tittar på mig.

Jag har gett honom katttonfisk på burk, som jag köpte på ICA, ett par gånger. Det verkar uppskattas!

Han har inget halsband och verkar så skygg att jag tror han är vildkatt. Igår såg jag honom från vårt fönster, men då hade han en yngre katt i sällskap. (Tror det kan ha varit en gråblå hona, liknande en Russian Blue, som jag sett i området tidigare.) 

Jag har ingen möjlighet att ta hand om Svartis eller den andra kattungen, eftersom jag inte har en kattsäker lägenhet eller någon ekonomi för att ta hand om en katt. Kristianstad har ju inget katthem, och jag vet inte alls vart jag ska vända mig ang. katterna.

Finns det någon vänlig själ i Kristianstad som kan hjälpa mig ta hand om katterna? Eller någon som jag kan ringa när jag ser Svartis igen?

Hawknestgrove
0

Ta kontakt med KKS! Det kanske finns en chans att de kan ta in den! Puttar upp!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Dakrish
0

Jag får ringa KKS på måndag, missat telefontiden med 45 minuter. :(

Jag ser Svartis någon kväll i veckan, efter att det blivit mörkt ute. Såvitt jag kan se, så är han helt kolsvart.

Den gråblå honan jag sett tidigare har jag kallat Maja och henne har jag inte sett till på snart två månader. Så om det var henne jag såg igår, så blir jag glad, för då lever hon.

martdat
0

Rädda katten i Malmö kan ju tillfrågas oxå! länk finns här överst på sidan under länkar.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Dakrish
0

Oj, där vet jag ju inte alls vem av personerna jag ska ringa…

Får väl ringa en i taget då.

Tror väl min sambo att jag är nojig, men det har börjat snöa…. :-( Skulle så gärna ta in Svartis och Maja, men finns verkligen inte pengar till det. Jag har inga katter, så jag kan ingeting om katter och här finns ingen låda eller mat sen tidigare. Sambon tycker också vi ska vänta med att skaffa katt…

Svartis är ju så skygg, så han skulle nog sitta någonstans och sura om jag tog in honom (förutsatt att jag fick lyfta). Maja är kelig som få, men henne får jag inte heller lyfta, då sticker hon.

Hawknestgrove
0

Du har länkar till dem båda här inne under länkar…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Dakrish
0

Jag ringde Rädda Katten och ska ringa dem igen på tisdag om jag inte får fatt i KKS. :)

Skulle så gärna vara stödhem åt Svartis och Maja, men det är inte möjligt just nu. :(

Lucy
0

Hej!

Mina kollegor har fullt upp i Kristianstad, så många katter där… Du kan ringa Lena Ohlsson förmedlare i Kristianstad. 0709- 494 876

Det är bra om du har kontakt med andra kattföreningar. Som kanske kan hjälpa katterna med en gång.

Hälsningar

Aaron

KKS

Dakrish
0

Ja, det finns ju inget katthem här. Tycker så synd om dem och VILL ta in katter, men det går ju inte. :(

Jag ska ringa Lena direkt, så får vi hoppas jag inte stör. :)

Dakrish
0

Vågar inte heller mata dem för ofta, för då kanske ABK kommer och vill ta ihjäl dem. :/

Dakrish
0

Lena var trevlig, så här ska matas katter så fort jag ser dem. Ska ringa tillbaka till Lena om jag får syn på Maja, så hon får komma in och kasteras. :)

Tack alla engagerade!