Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 624 ggr
Sidentass
0

OT - kameratrassel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Satt o tog en närbild på vår Lassie som jag glad i hågen tänkte visa..men så när jag kopplar kameran till sladden får jag upp detta istället för scanner o kamera - fönstret..någon som vet vad det kan vara som strular?

Jenna-Gun
0

Näe inte den blekaste aning

Vilket program använder du för att föra över foton från kameran?

Sidentass
0

#1 Har endast använt camera scanner programmet som finns i xp..hur som haver är jag i startgroparna att köpa mej en annan kamera..den jag har är en reklamgrej man får vid prenumerationer på datortidningar..och tar inte de bästa bilder precis..men den har fått duga sålänge!

Hawknestgrove
0

Vad händer när du klickar på mappen du har där då? Kommer du inte vidare? Tips, Siden, skaffa en kortläsare……Så slipper du sånt trassel. De kostar inte mycket…… Åh, det är en kamera utan kort? Men då kan du använda fotoprogrammet som hörde till kameran. För det fick du säkert med. Annars så gå in på google och sök efter drivrutinerna där.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Puma77
0

En sån mapp får jag men jag öppna den och där ligger mina bilder. De för jag sen över till min dator.

//Pia

Hawknestgrove
0

Ja det ska funka precis som Puma säger också. Då brukar man få upp alla bildfilerna och sen drar du dem bara till önskad plats

Puma77
0

Ja jag öppnar den mappen. Går upp och väljer markera alla (högerklicka funkar med) sen antingen klipp ut eller kopiera. Sen går jag till min fotomapp jag har på datorn och väljer klistra in.

//Pia

Sidentass
0

jasså…ja..jag är så konservativ o reagerar så fort som det inte funkar lika som det gjort tidigare.Fundersam.när jag öppnar mappen är den tom..men det kan förstås bero på att batterierna är dåliga och att kortet jag tog på lassie aldrig fastnade..längtar redan tills jag hittat en riktig kamera!! Ska ut o titta runt redan idag:-OGlad

Hawknestgrove
0

retfullt……

Sidentass
0

Nu hörrni..har Siden tagit fram dom impulsiva egenskaperna..jag har varit iväg till expert o köpt mej en ny kamera! Ingen märkvärdig sak för en som inte är något ess på att plåta, men är alldeles utmärkt för mej, måste visa dom amatörmässiga premiärbilderna..här visar Spirit sig i profil..stolt över sitt vita morrhår som sitter på ena sidan..Spirit är familjens buse nr 1..men som man aldrig kan bli arg på:-)

Hawknestgrove
0

Hehe! Du tar ju mycket finare bilder än jag i allafall!http://hittekatter.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=7fa4065c-9b9c-4bb3-86a0-8dceb50fc82d&Filename=Totalt%20misslyckat.jpg

Sidentass
0

Här kommer Josefin..vår äldsta donna i huset med sina snart 15 år..suddig, men skyller på oträningGenerad

Får bli den sista bilden sålänge eftersom jag behöver sätta mej ner o läsa manualen:-) Sen när man lärt sig mera om kameran kan jag lova att det blir bildkavalkader från familjen von Sidentass:-O)

Puma77
0

Härligt siden. Nu kan du ju ta superbilder framöver. Ser fram emot dem.

//Pia

Sidentass
0

#12 Så kan jag fortsätta att skicka dej bilder på Josefin sen, i tanke Åsas glasfixeri:-)

Puma77
0

Just det;) jag har inte glömt det:))

//Pia

Jenna-Gun
0

Men Siden de var jättefina foton

Nu får du ta foton på alla dina kissar i tur och ordning.

Spirrit ser så kul ut med sina vita morrisar.

Jenna

Sidentass
0

#15 man tackar..ja..han är allt bra charmig Spirit..o jag har nog aldrig tidigare haft någon katt som inbjuder till så många skratt som just Spirit gör..han får ofta heta "Etter-Petter":-)