Sessan o Sara
igår vid midnatt hämtade jag två katter vid hägersten från malmö.(stödisar).killen som hämtat dom (magnus stor eloge) öppnade bakluckan o visade mig vilka katter som var till mig. frågade vem som var vem. det visste han inte (skulle ha en tjej o en kille). nähä tänkte jag får väl titta när vi kommer hem. då kommer magnus med ett vacc.intyg. då visste jag vem som var vem. pappa hjälpte mig hämta katterna o mamma var barnvakt (tack snälla mamma o pappa!). kom hem ca 00.30 o öppnade burarna. tjejen travade på medans killen var lite rädd. sessan(tjejen) hittade matskålen o tog sedan plats under granen. killen tog plats under bordet i vardagsrummet o pep lite. han är fort. lite rädd o osäker o har svansen mellan benen men börjar man kela så går motorn igång. imorse fick sessan frukost under granen där hon legat o killen under min säng där han legat inatt. kommer skämma bort dom första dagarna. mina tre andra (tilda ligger kvar uppe o bryr sig inte) är väldigt intresserade men försiktiga. goliat var nog lite för närgången mot sessan igår för hon sa till med besked, så jag har en purken kille här hemma just nu.
kommer lägga in bilder o be om namnförslag till killen. tjejen heter sessan.
båda är kastrerade, sessan är några år o killen ca året.
M V H zenitha med nu 6 katter
(börjar få en väldigt fin färgkarta här hemma)
sessan
killen
Så fina dem är….
MVH
Anna
Jättefina katter! Ser inte killen ut att heta Sebastian?? 

Å så söta
Så bra att du tagit an dessa katter, de behöver verkligen komma in i värmen! De verkar inte vara så skygga, det är ju bra det iaf :)
Haha kattlover det ser ut som en Sebastian :D

Jättefina katter båda två….. Har dom här 2 bott under/mellan stenarna vid vattnet?
Så underbart att du ställer upp som jourhem! Stor eloge till dig..
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

riktigt fina katter!
Ja Sebastian var faktist ett passande namn!!

lägg upp fler bilder mamma!!!
#6 killen kommer utifrån men sessan har haft ett hem som inte ville ha henne kvar!
bilder
mer
mera

Tycker att de ser ganska nöjda ut med tillvaron båda två!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Vilken lycka Zenitha att du har fått dina katter nu.
Åh grabben är jätte lik min Pontus
Lycka till med dom.
Jättefina katter! Vad bra att du ger dem ett hem. Jag röstar också för Sebastian. Eller Sebbe eller Hebbe kanske?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
det har blivit sebastian har vi kommit överens om här hemma, men batte som förkortning.

Ohhhh..så fina missar..är så glad att du öppnat dörren för dem!

Jag tyckte ändå han skulle heta Sivert
Kanske i mellannamn?
sebastian var ett bra namn tycker jag.
#18 sivert var inte något bra namn. hur går det zenitha med sessan o sebastian?
det går bara bra. sessan sover i lektunneln o batte ligger under granen
Så söta små troll de e.
//Pia
Zenita; heter han Sebastian nu? Ändrar isf rubriken =)
jossan hur gör jag det??
Jag har ändrat åt dig
tack snälla!!
Vi Medarbetare kan ändra detta när som helst, vanliga användare kan gå tillbaka och ändra sina inlägg inom en timme =)

Så dt bev en Sebastian trots allt :D

men sebastian är ju en flicka!
upptäckte mamma (zenita) imorse!

#29 Jaha då är det bara att fixa ett annat namn…
för Sebastian kan hon ju inte heta.
ja jag upptäckte det imorse
så det blir sara. var kontakt med lena på kks igår via meil o katterna kommer från kristianstad. sessan hade gått omkring i ett område, ingen ägare fick att nås o sara var en av katterna i åhus som skulle skjutas idag. sessan har haft ett stödhem som inte ville ha henne kvar o sara har blivit dumpad av ägarna som ev. flyttat.
sara löper just nu så det blev p-piller till henne. ska ta kontakt med uppsala för vacc, kastrering o öronmärkning snarast. sessan är vacc o ska göras igen o ca 4-5 veckor.
det går jättebra här hemma, sara har legat hos tilda mycket men tilda vänder bara huvudet till. sessan ligger mitt i trappan för då har hon full koll på herrarna här hemma när dom kommer. dom har fått lite morr från henne men inge farligt. sessan är en riktig kelpropp men sara är fort. lite ängslig o osäker. hon får komma när hon vill. dom äter bra o har hittat lådan.
skriver mera senare
kram zenitha
" jossan ho ho" rubriken behöver jag hjälp med igen

Fixat rubriken… Va bra att det går så bra med dom fina kissarna…. jättesöta
En eloge för att du hunnit vara jourhem till flera stycken kissar redan..
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
hahahahahaha!!! Så kan det gå! =)
Oj, var Sebastian en tjej? 

Mycket fina katter : )
ja han var en tjej 

Haha Sebastian blev en Sara :D
Stackars Sara och heta Sebastian :P Tänk ifall ni inte hade upptäckt det förrän efter ett tag och hon blev kallad Sebastian :)
och bråttom blev det med pillren, trodde skriken berodde på otrygghet, men visade sig vara löpskrik, jag ringde vet, och fick recept inringt till apotek, eftersom kassan är skral hos oss båda, på grund av andra vet,utlägg, blev det att sala till piller, hämta ut och stoppa i henne, allt gick utan problem, Zara med Z eller hur Zenita
vilken tur att jag var där, så maggan fick skjuts till apoteket av mig. ja, du zenitha det är jubra med en mamma med bil. eller hur? zara är ju gulligt namn. inte gunnel som pippi tyckte hon kunde heta.
ja hon heter Zara med Z
nu är tid beställt till Zara i uppsala. 6 februari 8.20. mamma o pappa hämtar o lämnar henne där o transporterar sedan henne hem till mig. blir en tidig morron men,men. hon ska vara fastande från 18.00 kvällen innan. hur ska det gå med mina andra som är vana vid att torrisar finns hela tiden? återstår att se. min kära moster(mary-kate)(essut o maggan47 är oxå mina mostrar) hjälper mig ekonomiskt med zara.Tack snälla Nina!! sessan ska ha andra vacc i slutet på januari o pengarna räcker även till henne. här hemma är det så knapert så, arbetslös ensamstående med två barn o lägsta ersättning från a-kassa men jag o ungarna o katterna har mat o tak över huvudet. jag kan inte vara med o sala till andra men jag hjälper till genom att öppna min dörr för hittekatter. kommer ev. två till från emma(naquita) som jag ser fram emot att ta hand om.
zara har blivit lite modigare här hemma nu, kommer fram mer o mer o älskar att bli kliad under hakan. sessan hittade min säng igår o där la hon sig så det blev att ligga i mitten för hon flyttade inte på sig. sedan kom tea ner i natt till mig o då blev det trångt vill jag lova. men mysigt. katt på ena sidan o barn på andra. kan inte få det bättre!
Du får antingen ha henne i ett eget rum, elelr låta resten av gänget banta till på morgonen. Ibland så finns inga lätta genvägar, hihi!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
dom andra skulle nog inte fara illa av att vara utan mat men deras blickar vet jag inte om jag vill få!! huga! jaja åerstår o se lite tid kvar som sagt

Jag gör så att ingen av katterna får mat under natten om den ena ska vara fastande. Det har gått bra här, fast det är ju inte så poppis vill jag lova.
Du får låta bli att titta på dem. Eller så får du sätta ögonbindlar på resten av gänget! Skojar bara med det sista, hoppas jag du förstår…..Inhandla ett hjärta av sten för den kvällen och natten…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
ock jag som måste stiga upp jättetidigt den morgonen. hur ska jag klara det. är ju så morgontrött. det blir gubben som får köra, annars somnar jag vid ratten.
vilken bra syrra jag harställer upp i alla lägen. kram på dig syrran. solweig
Jag fick pengar av mamma för att köpa något jag ville ha.Så jag skickade det vidare till Zenita. Så det är egentligen mormor du skall tacka. 

Zenitha, Kattigloon är på väg till Mary-kate nu, Sarah tog med sig den när hon skulle åka hem idag. Så nån får hämta den i Södertälje..
tack snälla lillan. nina du får hälsa o tacka mormor sååå mycket från mig!!
lite nytt om tjejerna!
sessan har funnit sig väl tillrätta här hemma. hon bestämmer o domderar över killarna o dom låter henne hållas. hon ska äta först o gärna vara ensam i köket då. KILLARNA GÅR MED PÅ DET: ser ganska roligt ut, dom sitter på rad i hallen o väntar. sessan är fruktansvärt kelen av sig o vet inte till sig när man kelar. men hon är en dam ut i tassklorna. när vi kelat en stund måste hon putsa till pälsen o sedan kan vi gosa igen, sedan putsa o kela osv. man bara skrattar. Zara är fort lite rädd men älskar när man kelarmed henne, då vet hon inte till sig av glädje, nästan så hon slår knut på sig själv. zara o tilda kommer jättebra överens men det är inte poppis från tilda när zara tar hennes filt. imorse kom goliat bakifrån fram till sessan för att morsa, det skulle han inte gjort. han fick en hurring som heter duga o en blick "du luktar inte en dam i baken"blick. stackarn kröp bort som bara den.
som sagt går jättebra här hemma /zenitha

Kul att höra att det går bra med katterna..Känner igen det där att lukta på baken. Pontus brukar göra det med Milou då blir hon så sur.
nu har zara varit hos vetten. mamma o pappa hämtade henne imorse. tur var det att dom kom tidigt för blickarna från övriga katter var inte kul. dom hade ju inte fått mat sedan kvällen, snacka sura katter. men det var bara att stålsätta sig o inte titta på dom. när mamma åkt med zara fick dom frukost. sen var det frid o fröjd.
zara kom hem ca 18.45. lite snurrig o trött men ska gå omkring o gärna gå upp i trappan. får springa efter o stoppa henne.
har gjort iordning till henne under trappan där hon brukar ligga. dom andra katterna låter bli henne just nu. hoppas dom fortsätter me det.
honvar så snäll när vi åkte med henne. sa ingenting. låg bara o titta. vet sa att hon nog är född 2001. alltså är hon 7 år. hon är ju så jättesöt.
zara har nu gått utan krage sedan hon varit hos vett o det har gått jättebra. hon kommer fram mer o mer vilket är jättekul. sessan tycker hon har ensamrätt på mig när det gäller kel o gos. vi kelade o gosade jättemycke imorse o då kom goliat o ville va me, men vilken käftsmäll han åkte på! då kelade jag me goliat o då blev han glad.
Skönt att höra att det går bra för Zara med hennes stygn. Kul att hon vill kela med dig, man blir så glad när sånt händer.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
jättefina bilder på båda söttjejerna Maggan47
ja, dom är så söta. kul att du skriver lite om dom.
Härliga tjejer.
Åh vilka sötnosar dom är.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Så skönt att de finner sej tillrätta och att du trivs med dem, de är så fina.

Jättesöta!