Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1185 ggr
MariannE11
0

konstig extraklo?

när jag klipper klor på katterna brukar det vara som att sitta vid ett löpande band…..lite monotont… det brukar bli  4 katter på raken o så smyger jag på räddharen Lillan tills jag kommer inom räckhåll….men nog om det…. när jag klippte klorna på Jullan såg jag något jag inte sett förut…hmmm… hoppas ni förstår min beskrivning nu: på framtassarna ex på höger sida på höger tass vid första klon så såg jag att det sitter en "extraklo" vid trampdynan under…. *sliter tag i Zazza för att kolla henne men hittar ingenting där*….

är det något som är vanligt förekommande?… har jag drömt det hela eller är jag full utan alkohol?….jag blev väldigt paff…..Jullan brukar vanligtvis vara en spratteldocka men idag så hade hon några få lugna stunder i min famn….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

essut50
0

Hoppas nån annan kan svara på din fråga, tyvärr kan jag inte kolla mina katters tassar, dom har rymt just nu..alltså katterna menar jag..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Lena
0

Kan det vara en skepparkatt som de brukar kallas, katter som har en extra tå? Kan nog uppträda i lite olika former tror jag.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
0

Sedan finns det en kattsjukdom som du kan googla om:

Split foot

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

the-fat-cat
0

Nyfiken som jag är googlade jag "split foot cat" och hittade detta på wikipedia om kattassar. Split foot ger tydligen färre tår medan polydactyl ger fler. Men jag vet inte mer än du. :-)