Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 793 ggr
Naquita
0

Döp min stödis!

För en vecka sedan tog jag hem den ena honan från Vislandakvinnan, som visade sig vara dräktig och ganska långt gången. Jag tippar på att hon är i 6 veckan ungefär.

Jag är helt tom i huvudet, vet inga namn alls som skulle passa denna söta dam. De första dagarna var hon väldigt rädd, men har mer och mer mjuknat upp och nu kan jag ta fram henne(hon gömmer sig i en låda) och då gosar hon, spinner, och vill att jag kelar med hennes mage jättemkt.

Så, har ni några namnförslag som skulle passa denna lite tillbakadragna, blyga men gosiga tjej?

Är jag inte charmig?

Stödmatte tycker jag ser ut som en säl när jag kelarFörvånad

kela magen e myyyysigt

Jenya
0
martdat
0

Vad hette hon innan då? kanske det kan fortsätta att funka, elr var hon en av de namnlösa?

hm Vimsan från fragglarna döpte jag matbolls bäbis till, det kanske kan funka??

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Kittekatten
0

Tindra?

Puma77
0

Mysan

//Pia

martdat
0

Hon ser helt klart mycket nöjd ut med att vara hoss dig!!

Ankah
0

He he…en av sälarna i Slottsskogen heter Stina, det kanske kan vara något?

Naquita
0

Stina har faktiskt funnits i mitt huvud, det är så sött. Ja, hon är en av de namnlösa "kattungarna" Fot i munnnen

Jenna-Gun
0
destiny
0

Hon är en kopia av mina genomsnälla katt Sara som tyvärr fick somna in för några år sen 19 år gammal. Sara fick aldrig några egna bebisar men jag hade lovat henne bebbar och det fick hon. Flört Hon tog hand om ett gäng småttingar som miste sin mamma.

martdat
0

#7 HeHe ja kattunge ja,,, hm,, Stina är fint, det heter en av mina kattkompisar,

Imasy
0

Den där damen är helt klart en: Gunilla! Glad

Elcyion
0

Malva kanske? Jag har helt tomt i huvudet jag med :S Sök annars på google. Typ på indianska namn, olika mytologier osv :)

Medarbetare på jack russel terrier

Naquita
0

Tindra och Stina gillar jag änsålänge:) Men Tindra hette min senaste nappflaskebäbis=/

torgerd
0

Yrsa

Trudie

:)

Linda-Lou
0

Siri…som i Siri Von Essen. Var det inte så? Jag tycker att Siri är ett toppennamn till en liten skyggis som senare blommar upp =)

Jättefin är hon i vilket fall!

Kram…

Naquita
0

Siri var oxå jättefint, får nog starta en omröstning sen:)

Linda-Lou
0

Japp hon ser absolut ut som en Siri med sitt avlånga fina ansikte. Hon är väldigt vacker…jag är ju svag för svarta katter även om dom har vitt i sig=)

Varför visar du mig en sådan skönhet? Hihi…

Onikan
0

Innan jag läst nåt annat förslag tyckte jag direkt hon såg ut som en Simone. Många förslag på S :)

Sötis!

Naquita
0

#17 du får jättegärna köpa henne när hennes ungar flyttat, ingen blir gladare än jag då. svartvita vuxna är JÄTTEsvåra att hitta nya hem tillLedsen

Naquita
0

ah Simone var ju fint. Heter mitt kusinbarn. det måste hon ju bara heta. Ja, Simone får det nog bli:D

Onikan
0

Kyss kul att du gillade mitt förslag!
Jag brukar vara döseg med att komma på namn men detta poppade upp direkt. Simone är fint. å hon ser himla go ut!

plasso
0

Eftersom du tycker att hon ser ut som en säl när hon gosar varför inte ge henne namnet Sälma?

Plasso

Naquita
0

#22 hihi nämen, de va ju oxå urgulligt. Nu vet jag inte vad hon ska heta längre…suck;P

Jenna-Gun
0

Har en kisse som heter Cirri. uttalas siri

essut50
0

Åh vilken skönhet, älskar svart/vita äldre katterKyss Synd att vi inte ska ha några fler katter..Gråter

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

anebit
0

Simone är ju ett väldigt vackert namn på en vacker katt.

Hon ser ju verkligen ut som en säl på 3:e kortet………..

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

solweig
0

simone är ju urgulligt namn tycker jag.

Lena
0

Sabina eller Tina? Fin är hon verkligen den lilla mamman!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[sofia-85]
0

Iris är jätte gulligt tycker ja :) Men Siri var ju också jätte fint… Finns så många fina namn

Ledin
0

Stina hette mitt varmblodsto travare underbar å super kelig så det är ett mycket bra namn. Siri heter en klaskompis till sonen söt å rar pojkflicka som pratar omkull mig lätt :) av dom 2 namnen så gillar jag Stina bäst, tycker Stina låter lite busigt med det e gulligt.

Här har du fler:Rut,Astrid,Lea,Selma,Alva

torgerd
0

Astrid heter min bus som är på bilden, passar perfekt på en katt tycker jag.

Ledin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja Astrid är gulligt har en supersöt kanin som heter det :)

Wiizy
0

Thessan/Tessan ;P

Barbro55
0

Siri är ett toppen namn,men andra bra namn är smilla,sessan,sussie,hjördis,siv sollan, m.m eller gör som jag titta på katten så kommer det sig själv va hon ska heta.

En av mina katter heter bernalotta född den 14 juli samma dag som prinssesan vicktoria.hon heter ju bernadott i efternamn,därför fick katten heta bernalotta

Hennum
0

hon ser väldigt mycket ut som vår Jansson i ansiktet. fast det är ju ett pojknamn lite, trots att det är ett efternamn. Jane kanske ^^

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Hennum
0

aha :D du hade bestämt dej för simone, det var väldigt fint. hon ser definitivt ut som en Simone. ska ni ha nån dopceremoni då? :P

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Lena
0

Det finns många fina namn när man väl börjar fundera och slår sina kloka huvuden ihop! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

torgerd
0

#32 vilket charmtroll :)

hanna64
0

Mimosa ser hon ut som Glad

[Mariaxx]
0

Minou är mjukt och vackert…..

helenaroth
0

Sally eller Signe kanske??

Linda-Lou
0

Siri=) Jag tycker fortfarande att Siri är såååå fint….

Naquita
0

Hon har börjat få lite ryckningar i pälsen emellanåt(förvärkar) så skulle jag tippa så har hon max 2 veckor kvar. Men jag vågar inte säga helt säkert, då jag inte får känna på hennes mage en längre stund, så jag har inte kunnat känna om det sparkar än.

Hon är väldigt nervös i psyket, vet inte hur hon ska bete sig. Hon kelar, spinner och litar mer och mer på mig. Men hon är så intensiv, buffar, o går runt. Sitter aldrig stilla mer än några sekunder, måste hela tiden vara i rörelse. Men det försvinner det med ju mer hon litar på mig:)

martdat
0

#43 HeHe, påminner starkt om matboll! den messt  rastlösa kisse jag hafft med att göra.