KKS-Hittekatten Sixten
Här kommer det några nytagna bilder på KKS-hittekatten Sixten som är jourkatt hos oss.
Sixten hittades övergiven på Hällsleholms station i höstas med ett blått halsband. Han sprang inne på bangården och blev nästan överkörd av ett tåg när han räddades av en resenär, en medlem på Hittekatter i Fokus. Tjejjen som hittade honom vände sig hit till Hittekatter i Fokus. Hon tog hem honom i några dagar men det fungerade inte med de hundar som fanns i familjen. Sixten lämnades då in på polisstationen i Hälsningborg och sattes på ett djurpensionat i 7 dagar i hopp om att hans ägare skulle höra av sig. Under tiden var det även annonser i tidningarna. Men Sixtens tidigare ägare var som spårlöst försvunnen. Efter de 7 dagarna levde Sixten på lånad tid. Vi bestämde oss därför för att rädda honom. Sixten blev en KKS katt och hamnade hos oss som jourkatt med hjälp av Kattassen som hämtade honom i Hässleholm.
Nu har Sixten varit hos oss sedan i november. Han är kastrerad och ID-märkt och söker ett permanent hem. Sixten är världen goaste katt mot oss människor, men går inte så bra ihop med andra katter. Han är van att gå i koppel och är en riktigt smart kisse som alltid har fullt med nya upptåg.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Åh Sixten va söt du är. Hoppas du får ett bra hem till slut.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
jätte söt så fina runda fläckar han har :)
Han är ju så söt.
Hur gammal kan han vara.

Han är ju riktigt cool!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Så söt han är.
Det borde inte vara svårt att hitta ett hem till honom,
.
Sixten är en ungkatt som borde vara ca 9 månader gamal. Han borde inte vara svår att finna hem till tycker jag! :)
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
nee det tycker inte jag heller dels så är han ju så himmla fint tecknad å söt med i ansiktet, är han redo för nytt hem han ser rätt redo ut :) Hoppas att han får ett bra hem snart.
Ja, puttar upp så Sixten kan komma hem!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Men han vill bo ensam, eller hur?
Ja, Sixten är en ensmavarg……
Lille sixten, vi får hoppas att ngn ser dig snart!
Lena jag "snor" bilderna och skickar de vidare till min uppdaterare så det kommer lite nya bilder på honom på hemsidan.
han är ju så söt, lilla sixten.

En riktig snygging!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
#15 Prima Naquita!
//Lena
Nu har jag lagt ut annonser på www.katt.nu samt www.katter.nu på våran goa Sixten-jourkatt. Håll nu tummarna att det perfekta hemmet dyker upp!
//Lena
lena, har du lagt ut Sixten på KAttgruppen?
Så söt och gullig han är. Han borde inte ha svårt att finna ett hem.
Jättesöt *kär*
Medarbetare på jack russel terrier
#20 Nej han är inte utlagd där ännu. Han ligger på www.katt.nu & www.katter.nu
//Lena

Han är ju bara såååå fin..jag har en förkärlek för just den teckning han har…önskar av hela mitt hjärta att det rätta hemmet går att hitta för honom..där det inte finns andra katter. Alla katter fungerar inte tillsammans med andra missar..vissa måste få leva ensam med sin husse o matte..
Inget napp ännu på annonserna! Sixten som är så himla söööt!
//Lena
KAn ju ta tid. Det tog ju över en månad innan någon vaknade för Darling och Bamse
Idag har det varit en kille och en tjej och tittat på Sixten. De hade läst annonsen på www.katter.nu Det festliga i det hela var att de bor granne med oss här i Mellerud, i huset son angränsar till vårat. De har redan en kisse, en honkatt som de vill ha sällskap till. Nu är ju Sixten inte så glad i andra katter och därför är det svårt att veta hur det kommer att gå. Men i och med att de bor så nära är det ändå värt ett försök. Håll nu tummarna att allt går i lås!
//Lena

Söt är han allt! 
Jag håller tummarna att det kommer att fungera!
JAg med! hoppas verkligen!

Världen är liten! skönt att ha honom nära er, då kan du ju pussa på han när länktan blir för stor!!! Tummarna hålls,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Ikväll har Sixten flyttat till sitt nya hem på prov. Nu håller vi tummarna här så det knakar att allt går bra. Som jag skrev är det till grannarna han flyttar så närmare kan det inte vara. Han får en jättesöt svartpadda som kompis. :)
//Lena
Heja Sixten, du charmade dem.
Lycka till
Jenna
Finns det tillräkligt med plats kommer katterna nog att samsas.:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Lycka till Sixten..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
#33 Ja det är 70 kvadrat där så utrymmet är tämligen stort.
//Lena
Hoppas det har gått bra…..

Håller tummarna!
Ja, hur har det gått hittills.
Vi får väl höra, när Lena kommer hem från joibbet….
Har inget hört ännu så det tyder förhoppningsvis på att det inte varit några större problem. Vi skulle höras av om en vecka om inget annat inträffade. De har alla mina telefonummer vid behov.
//Lena
Bra! Inga nyheter är således goda nyheter!