Harlequin klappbar
Jag blev så lycklig igår, när jag kom hem och gick in till honom så satt han kvar på filten så jag satte mig ner hos honom, sträckte fram handen som vanligt så att han kan lukta på den men nu började jag kela honom på halsen oj vad han njöt. Visst är han fortfarande rädd och fräser när jag rör på mig för fort och alla gånger har jag inte fått ta i honom men de flesta. Han piper, snurrar och har sig även för mig.
Senare på kvällen så var både jag och Fredrik där inne för jag hade problem med datorn och Han hade gömt sig i sin trygga korg, eftersom vi bägge var där så vart ju Miranda tvungen att komma med in, vara ensam gillar hon inte. Direkt så kom han ner och sprang efter henne, hon for ut i hallen men där var det stängt, han gick fram till henne och försökte stångas men då fräste hon och slog lite lätt efter honom. Han backar direkt. Men det var inte alls samma reaktion som tidigare, vanligt osäkert fräs kan man stå ut med men inte en livrädd katt vilket hon inte var.
Nya bilder finns på: http://picasaweb.google.com/lisa.gegerfelt/Harlequin
Så lycklig Lisa

Vad roligt! När skulle han till katthemmet?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Det är sagt i morgon men nu blir jag tveksam, om han även funkar med Zelda så kan jag släppa ut honom i hela huset och då kan han bo kvar tills han hittar ett nytt hem. För nu när han börjar släppa och inte är så rädd för mig så är det inte hela världen om han råkar smita ut, han har ju gått i markerna här i ett år och lär ju hitta tillbaks.
Han var såå söt när han försökte stångas med Miranda
Usch vad jag velar.
Lisa
Ja hans tekning är alldeles för underbar.
//Pia
Vad kul! Förstår att du velar han är ju så fin och det går ju framåt nu. Jättefina kort! Miranda ser lite skeptisk ut när hon sitter på bänken och tittar ned på honom
Hon har precis samma blick som Maja brukar ha när det kommit en ny akutkisse…
Härliga framsteg och jag vill inte ge dig råd för du måste bestämma själv hur du vill göra. Däremot kan jag säga hur jag skulle handla om jag var i din situation.
Då skulle jag inte lämna honom till katthemmet för då tror jag han går tillbaks i sin utveckling. När han visade nu att han backar för Miranda så är det ett gott tecken och kan vara till hjälp med Zelda. Om du fortsätter att jobba med hans trygghet och tillit så kommer han få bättre chans om han ändå måste till katthemmet. Det finns så många katter på katthemmen som folk faller för i första hand så skyggisar måste ha särskild tur enligt min åsikt.
Förstår din lyckokänsla och jag hoppas du hittar det perfekta hemmet till honom gosgubben.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Grattis Lisa, förstår att du är lycklig!
Jag kan bara hålla med emjon, han har lite kvar att lära sig om människor och det är jättebra om han kan få fortsätta lära sig det hos dig ett tag till, i alla fall. Så är det lättare för någon annan, ny ägare eller på katthemmet, att få kontakt med honom sedan. Men jag förstår ju att det är besvärligt med tjejerna och att du måste se till dem i första hand, och kanske blir Zelda en för svår nöt att knäcka för honom (Miranda tror jag dock kommer funka med honom eftersom han inte visade aggressivitet mot henne).
Tack #3 och 4, han är jätte läcker och när han är helt tam kommer det inte att bli svårt att hitta ett nytt bra hem till honom, han är ju dessutom mörkt grå (syns inte på bilderna men i värkligheten)
#5 Skeptisk är bra, lite tassviftningar och fräs är normalt, det var så skönt att se att hon inte blev livrädd som hon har blivit förut, att hon lägger sig för en katt som är mindre i storlek än hon och fullkomligt får panik vill jag aldrig se igen hos henne.
#6, du klär mina tankar i ord, det är precis så jag tänker och anledningen till att jag vacklar. Ska prova att släppa ut honom och är det bara lite viftningar och vanligt fräs så får han stanna tills han är helt tam.
#7 ja du fick väll mitt sms igår kväll, det bubblade i mig
Jag tror inte han skulle visa någon aggressivitet mot Zelda heller för han verkar inte vara sådan, bara kärlekstörstande, så håll tummarna att det funkar med Zelda också men paddor är ju lite speciella och allra helst Zelda.

Hade visst glömt mobilen i kappan igen… men nu har jag läst det 
Tänk vad lycklig man blir för alla små framsteg, inatt så sov han i sängen, han låg där när jag skulle gå och lägga mig (miranda var ju där) och han låg kvar även när Miranda tyckte att det blev för stökigt och fötter som kom för nära. Sedan somnade vi tillsammans
Och alldeles nyss har vi haft en mysstund tillsammans i soffan och jag fick klappa och klia honom på magen !!
Så underbart att se att han blir modigare och modigare dag för dag.

#11 jamen visst är det för härligt när man får uppleva dom här små framstegen som växer fram i en, ibland sakta, ibland snabbare takt! Förstår verkligen din glädje..man blir blir så ljuvligt varm inombords…min stödis har också visat så tydliga framsteg, därför förstår jag så väl vad du menar..ska återgå till henne i en annan tråd här framöver..
Gläds verkligen med er..underbart när oroliga missar får känna tryggheten!

Förstår att du är lycklig och förstår också att du velar fram o tillbaks …..
Det är en mycket vacker katt och jag är säker på att han kommer att finna ett bra hem så småning om
Miranda är så vacker :)
Roligt att börja dagen med att läsa om Harlequins framsteg.
Han är ju så vacker med den söta teckningen i ansiktet.
Han blir nog inte svårsåld.
Jenna
Underbara framsteg och härligt att du ville ge kissen chansen och nu får du verkligen bekräftelse på att du handlade rätt.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Jättebra!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Underbart att höra! Härligt att katterna inte är livrädda för honom längre!
Otrolig söt katt:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus