Kan de göra detta? Off topic
Jag bor inneboende med denna mespropp och undrar nu i o m vad jag nu fått vetskap om. Så ska mesproppen med mamma o stora systers hjälp söka betalningsföreläggande på mig för obetald hyra för 3 år. Kan de verkligen söka sådant utan att det finns ett kontrakt skrivet?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Ni har väll avtalat om att du ingen hyra skulle betala väll? att du skulle betala maten och så. . borde de ju inte, men kontakta hytesnämnd och be om hjälp,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Har du betalat maten för 3 år? Har inte han betalat något?? Skriv en räkning för maten under 3 år. Det är mest rättvist tycker jag.
Kontakta en advokat, tror att man kan få gratis tips.

Visst hade ni barn ihop.. Och enligt försäkringskassan så räknades ni som sambor. Då tror jag att om ni lagligt räknas som sombos så måste han inte bara betala hyran utan också mat och kläder till dig om du saknar inkomst. Har för mig att sambolagen säger det..

Bör tillägga att jag bara har läst lite juridik och att det börjar vara ett par år sedan.
#3 Gud bevare mig väl vi har inga barn ihop, han ska inte ha barn pga det han är dömd för, fara..

#5 OK, men tror fortfarande att sambolagen borde gälla. Knalla ner till et bibbliotek och slå upp i lagbok. kan kanske vara till hjälp.
Juristjouren svarar på en fråga gratis om man vill
Ja, och varför inte kontakta dagspressen? Som din situation ser ut just nu, så är det något radikalt som måste ske.JAg vet, att det är inte lätt att ta sig i kragen, när ingen krage finns, men de tips du har fått kan åtminstone ge dig en krage att ta i. Dessutom, så räknas ni som sambor om ni har stått skrivna på samma adress mer än 6 månader, sen spelar det ingen roll om ni har haft ett förhållande.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#8 de var ej intresserad av storyn.. Inte ens lokalblaskan var det..
Aftonbladet? Inte? OCh soc måste åtminstone se till, att du får kontakt med en jurist. Den sista utvägen är faktiskt psykakuten. Då kommer hjulen i rullning.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....