Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1054 ggr
Malaska
0

Kisse katt

Skriver nu med anledning av min bedårande birma som av och till kissar i sängar. Jag tror att det kan vara en protest emot att hon får vara ensam mycket eller kanske märker hon ut revir mot min andra honkatt. Jag håller på att bli tokig av detta kissande eftersom det blir en hel del tvätt. Har haft funderingar på att omplacera henne men vem vill ha en katt som kissar inne ibland. Jag tror även att hon skulle må bättre i ett hem där hon fick vara i centrum och ensamkatt med en matte eller husse som bara dyrkade henne. Hon är oerhört charmig och sover på min arm varje natt, hon försöker fånga mej när jag går förbi henne och kommer skrikande och möter mej när jag kommer hem. Om jag inte klappar henne på kvällen när vi lagt oss så nafsar hon lite på mej och när vi ska sova så håller hon fast mej med klorna lite försiktigt. Jag vill ju naturligtvis inte avliva detta lilla charmtroll men orkar snart inte mer… goda råd välkomnas med glädje!!!

martdat
0

Tvätta sängkläderna med ättika i sjöljvattnet har flera provat med framgång,har tack och lov inte mycket erfarenhet men du får snart fler tipps av andra tror jag,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

essut50
0

Är hon kastrerad?

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Alexej
0

Har en plastpresening över sängen. Ställ några skål med torrfoder på sängen. Kanske en extratoalett i sovrummet?

Hur är hon med den andra katten? Är de kompisar?

Här finns en annan tråd:

http://www.hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=43979a8a-57e3-4a5e-b3a4-7c3a39005b50

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus