Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 3502 ggr
essut50
0

Behöver tips om katthår på kläder

Jag har köpt nya svarta långbyxor som jag ska ha på begravning på fredag. Nu har jag fållat upp långbyxorna och nu ser jag att det är fullt av katthårGråter. Hur får man bort det på bästa sätt?

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Elcyion
0

Jga har en otroligt bra borste. Ska se om jag hittar en bild på en sådan någon stanns på nätet. Vår digitalkamera har dött den hemska batteridöden :(

Jag hittade :D Det är den som är svart/röd. Ända skillnaden mot min är formen. De är helt suveräna (tycker jag). Klädborste Man kan även prova att bara torktumla byxorna. Kör dem torra i en kall torktummlare. Klarar de värme skadar det säkert inte att ha på värme också :)

Medarbetare på jack russel terrier

martdat
0

Jag brukar fukta mina händer och dra nedför byxbenen, då rullar katthåren ihop sig så kan man lätt plocka bort dem,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

supermoccine
0

Det finns ju sådana här klädrollers med klibbigt material som man river bort till förmån för nytt under när det är fullt med hår. Det dumma med dem är att de tar slut rätt fort. Man kan också göra samma grej med bred tejp, typ packtejp, som man virar löst runt handen så att den sitter fast i sig själv i kanten och rollar på kläderna. Lite billigare variant :)

Som Elcyion säger finns det också borstar (eller något liknande) för ändamålet, men har inte råkat på någon särskilt effektiv än, så jag ser fram emot att se den som var otroligt bra :)

Puma77
0

Här kör vi med klädrollers och en speciell svamp som de precis fått in på djurmagazinet. Klädborstarna brukar ju vara billiga och finns i de flesta affärer.

//Pia

Elcyion
0

Jag brukar borsta både möbler och hunden med den. Funkar super (jämfört med allting annat vi har provat). Rollers funkar inte så bra (tycker jag). De tar bara upp en liten del av håren, men lämnar fortfarande det mesta kvar.

Medarbetare på jack russel terrier

Ankah
0

Om du har ett sådant där möbel/tavelmunstycke till dammsugaren så funkar de jättebra! Annars kör jag med rollersarna, de funkar jättebra och kostar typ en tia styck på ikea…bättre med borste kanske, inte lika mycket skräp…

essut50
0

Tack för alla tips, har klädrollers hemma men tycker dom inte är så bra. Ska kolla runt i olika affärer om dom har nån bra klädborste.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Puma77
0

Det tråkigaste med rollers är att man får byta den nästan med en gång. I längsta loppet är nog borsten bäst då man bara återanvänder den.

//Pia

MariannE11
0

en sådan där roller har funkat bäst för mej… svampmojängen har jag men fattar inte hur den funkar……en annan grej som hjälpt mej är att torktumla plagget….har jag gjort många gånger….Flört

annars så är det bara att gilla läget… allt i huset är ägt av katthår….Generad

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Puma77
0

Japp, jag går nästan bar i mörka kläder. Jeans och sen mycket svart *fniss* Har inte så mycket val med två svarta yrväder.

//Pia

Hawknestgrove
1

Fuktig disktrasa tycker jag funkar bra det med.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

supermoccine
0

#10 Haha, ja för min del har jag ganska olika färger på kläderna, men sambon min har mest svart och han hade tänkt att om vi skulle bo med katt någon gång så skulle det vara svarta korthåriga katter för klädernas skull :P Så kom röda semilånghåriga Paprika in i vårt liv och sedan dess har vi fått vara goda vänner med rollers och torktumlare :)

kattassen
0

Fuktig disktrasa, en slags gummisvamp jag köpte på Huveröds Djuraffär, fuktiga händer, kläd-roll som man kan byta tejprullen på, silvertejp. Ja det finns lite olika trick.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Ankah
0

Nu upptäckte jag precis ett annat användningsområde för klädrollern - plocka smulor från lakanen när man har ätit kvällsmat i sängen..!    Skrattande

Lena
0

Jag använder en gummiborste som är suveränt bra. Det är en ganska stor allround gummiborste som är avsedd för kläder, möbler mm och mycket effektivt tar bort djurhåren. Man kan även använda den att borsta pälsen på djuren. Köpte den i Nederländerna men har även sett den i Sverige. På ICA Maxi tror jag de hade den.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Highlandertess
0

#1 - Jag har också en sådan. Helt suverän! :-)

emjon
0

Förutom alla tips du fått så fungerar vanliga gummihanskar som man fuktar också bra. Min favorit är klädborsten med sammetsdynan och sådana munstycken till dammsugaren.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren