Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1693 ggr
talin
0

HEMLÖS KISSE

Hej denna katten finns på katter på kö sidan på KKS…HAR VARIT HEMLÖS SÅ LÄNGE FINNS DET INGEN SOM VILL GE HONOM ETT KÄRLEKSFULLT HEM…TYVÄRR KAN JAG INTE SJÄLV DÅ JAG BOR INNEBOENDE,MEN ANNARS SÅ,HAR JU VARIT UTE SÅ LÄNGE..BLIR SÅ LEDSEN..

060517
Asarum (Karlshamn)
Sedan många år har en kvinna haft en herrelös hankatt på sin tomt, som hon matar. Han har överlevt kalla vintrar och skador både här och där, och det känns som om han skulle behöva någon som tar hand om honom de sista åren i hans liv. Kvinnan tror att han är ganska gammal, han har varit hos henne i ca 8 år. Tyvärr kan hon inte ta hand om honom då hon har två honkatter själv. Hennes katter tycker INTE om kattkompisen. De kör bort honom om de får tillfälle. Katten jamar och är tillgiven, men kvinnan och katten har en "överenskommelse" att hon inte klappar honom trots att han spinner och trampar. Tänk om någon skulle vilja förbarma sig över honom…. (1059-05)

app.syl
0

skulle vilja ta allihopa men kan inte har tre katter från kks själv och den ena får stanna hos min mor :-)

talin
0

Jaa,visst skulle man…men den här godingen knep mitt hjärta med en gång…varit hemlös så länge..vilket liv!!Skulle bara vilja få se den ligga inomhus och få slappna av..ett gott liv de sista åren i livet!!

modellflickan
0

Stackars liten :(

vargmamman
0

määh sånt gör såont i mitt hjärta:(…kan ni inte hitta något katthem som kan hjälpa ta hand om honom..stackars sötnos..

talin
0

Har som sagt sett honom på KKS SIDA DÄR HAN LIGGER PÅ KATTER PÅ KÖSIDAN…OCH HAR VARIT DÄR ETT BRA TAG..TÄNKTE ATTJAG SKICKAR INLÄGGET HIT OCH SER OM DET FINNS NÅGOT NAPP

app.syl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tycker det är så synd när dom får vara så länge på kölistan denna kissen blev inlagd där 060131 över ett år har han väntat

app.syl
0

Skulle vilja öppna ett katthem i närheten av mig för att kunna hjälpa till mer  men men det är nog mest önsketänkande från min sida finns inget i min närhet tyvärr

vargmamman
0

ahaok jag trodde han fortfarande va ute…önskar jag kunde men jag har redan 2..åå hoppas nån äldre dam eller herrekunde ta hand om honom..

Sidentass
0

Man blir så ledsen när man själv inte kan öppna dörren..det gör så ont i en när man får ta del av  hur verkligheten är för många missar…hos oss skulle misse inte trivas..vi har åtta katter..tre är gammalkatter och måna om att försvara reviret…tänk om stödhem kunde hittas tillsvidare…så man önskar att kissen kunde få komma inomhus..om jag bodde i grannskapet där katten vistas skulle jag sätta upp lappar och efterlysa ett hem till missen o där förklara situationen som han lever i…

Sidentass

talin
0

Japp..jag håller med och så ser man att alla små söta kisseungar som får hem..är inne och kollar kö listan varje dag och hoppas men tyvärr…vill bara ha något eget snart så man kan göra mer än att sprida ordet vidare

talin
0

Vargmamman,han är fortfarande ute..

app.syl
0

Jag har två kvar som var på kölistan och det känns skönt att dom har fått det bra det var 4 från början men en har fått ett annat stödhem och min mor skall ha den ena kvar hos sig som sälskap, känns skönt att kunna gjort lite i alla fall även om det känns som det är en droppe i havet och man vill göra mycket mer, får hoppas vi hittar ett hus snart för då kan jag göra mer för fler kissar

talin
0

Tyvärr,så bor jag själv inte i närheten och kan sätta upp lappar där, det vore ju faktiskt väldigt bra..

vargmamman
0

#11 men stackare..ååjag hoppas nån vill ta hand om gamlingen.lilla gubben:(

talin
0

Japp..en stor herrgård vore ju inte fel…drömmer oxå om att kunna starta ett katthem..men än så länge en dröm

morgan_kks
0

Kan tillägga att de katter som ligger på katter på kö-sidan formellt ännu inte är inne i verksamheten, dock anmälda. När någon sedan anmäler intresse att vara stödhem eller permanent får katten en kontaktperson. Nämnas bör även att katterna på kösidan är de som flest visar intresse av att hjälpa. Även Felix låg på katter på kö-sidan under ganska lång tid men en anmälde sig vara stödhem :-) 

Mvh
Morgan

app.syl
0

ja det hade inte varit fel :-) jag or ju inte nära något katt hem heller så jag kan ju inte ställa upp på det viset och det känns inte så roligt när man vill så mycket

talin
0

Tack,för infon morgan..skönt att det löste sig för felix.Glad

talin
0

Hoppas att någon vill ställa upp som stödhem till den söta go katt snart…..hoppas verkligen!!!

Alexej
0

Synd, att jag inte visste det det i förrgår. annars hade jag kunnat tar med mig honom från RonnebyLedsen. Kanske finns det nån möjlighet ändå. Jag menar, en mer eller mindre…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

modellflickan
0

#20 Åh tänk om det kunde lösa sig! Du är fantastisk Landfreak!

talin
0

ÅH,vad lycklig jag skulle bli om det löste sig för denna kisse…vilken underbar person du är landfreak….sitter här nu med ett leende på läpparna som ingen kan ta ner på hela kvällen!!Glad

talin
0

HOPPAS DU KAN!

talin
0

Han finns ju tydligen lite utanför Karlshamn…

Sidentass
0

Du är en pärla Landfreak…skulle så gärna vilja öppna mitt hem till fler också..men har ju åtta st..och då tänker jag framförallt på missarnas relationer, man vill ju inte att någon ska bli utmobbad..

Du är en pärla Landsfreak…det är så många gånger man bara vill öppna sitt hem för fler..men när vi har så många katter som åtta så skulle ingen av dom må speciellt bra av att familjen utökades…men nog önskar man av hela ens hjärta att det kunde gå…

Sidentass

Lena
0

Stackars kissen! Vi får åka och hämta svarta lill-katten så att du får plats för denne kisse. Du är en riktig juvel Landsfreak!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Erika91
0

Jag hoppas verkligen att du kan ta hand om honom Landfreak!
Du är en ängel :)

anebit
0

Du är en riktig pärla Landfreak!   Du och många med dig borde få medalj!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Engla
0

Kanske du skulle prova att kontakta Rädda katten i Malmö? www.raddakatten.se Värt ett försök i alla fall.

Hur långt bor Landfreak från Karlshamn?

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

morgan_kks
0

#29 Problemet för Rädda Katten är ju just att de håller till i Malmö och där finns ju redan nu utifrån beräkningar 6 000 hemlösa katter (samt alla omplaceringsärenden).

Mvh
Morgan

Alexej
0

Som jag skrev. En mer eller mindreFlört och jag älskar gamla gubbar (katter). Bara att får hit honom. Blev 10 timmar igår, nästan 700 km.

Måste skryta lite, jag skrev om de nya under Naquitas inlägg "nu har Frasse, honan osv ". Känner mig som en stolt mamma. men det funkar bra.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
0

#31 Det ska du absolut känna dig Landsfreak! Dunderbra gjort av dig. Vad söt den lilla extra katten var som du tog med dig! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

talin
0

Om man går in på www.kks.nu och sedan letar rätt på katter på kö så finns lila vännen där på sidan 3!

talin
0

tack…till dig Landfreak!!

Och godnatt allihopa!!

modellflickan
0

¤Putt¤

Alexej
0

Hej Talin, hittade äntligen tråden! Hade ju lovat att berätta´när något händer. Nu är Assarumskatten nästan på väg till mig. Stackaren har inga tänder, jag ska skämma bort honom! Kanske kokta möss?GladNu behöver han iaf inte vara ute en vinter till!

Ankie
0

Härligt Landfreak!!! Vad glad jag blir. Du måste skriva och berätta hur det går för Er sedan han har kommit. Men stackars kisse som inte hade några tänder, hade han inte en enda tand? Har han tappat de alla?

Erika91
0

#36 Nemen gud vad kul :D
Du är en ängel som tar hand om honom :D
Tjiho vad gla jag blir :D Hejja Landfreak :D
Lycka till nu!
Hoppas att han kommer att trivas, men det tror jag säkert att han kommer att göra :)

Berätta gärna hur det går också :)

majvi
0

Tänder på hemlösa katter kan snabbt slitas ner då de försöker äta frusen mat på vintern.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Alexej
0

Jag tycker också, det känns jätteskönt. Det är just såna katter jag vill hjälpa, hade också kollat om Skanörskatten (annonsen under)men han har tydligen dragitLedsen. Asarumskatten kommer kanske den 11.maj!

maggan47
0

vilken lycka för gamla kissen, lova att hålla oss uppdaterade Landfreak59     kram och lycka till Maggan47Glad

essut
0

Tack för att du ställer upp för kissen, synd att Skanörskatten har dragit,men han kommer säkert tillbaka igen. Han har ju varit borta förr, har jag förstått..Han ser så ledsen ut tycker jag.Gråter

Engla
0

Vad skönt om han får komma till dig! Berätta gärna hur det går.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

[helenal]
0

och lägg upp bilder;) tar du hand om katter som jourhem eller=

Alexej
0

Han blir nog svårt att förmedla. Nej, jag är helt kass som stödhem. Märker jag att en katt trivs här och jag med katten, skulle jag aldig vilja ge bort den. Och mitt hjärta slår för gamla, lata herrar (fyrbenta). Nej, jag hoppas att det går bra här för honom. Sedan har jag också märkt, att mina katter har blivit mycket snällare sedan de har blivit fler.

När jag läser beskrivningen här uppe, stackars katt. 8 år med mat, men ingen kärlek. Vadå överenskommelse? Hennes katter blev kelade och fick komma in. Och han kunde titta in där i 8 kalla vintrar…Det är för mig psykisk misshandel.Och han gav ändå inte upp! Nej, honom ska jag skämma bort!Glad

Hawknestgrove
0

Är han på väg?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hampelina
0

Det är ju väldigt bra att han får ett eget hem till sist, men har du inte rätt många katter nu?

Anna77
0

Hur har det gått?

#47 Jag känner en som har 13 katter och alla är jättebra kompisar och det fungerar kanonbra!

Hawknestgrove
0

Kommer kissen?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

talin
0

Åh,vad glad jag blir nu rullar det glädjrtårar nerför mina kinder..du är värd all beundran landfreak och han kommer säkert att tacka dig flertalt…lova uppdatering..när han kommit till dig och landat!Hoppas skanör kissen snart kommer tillbaks..för hade han också fått komma hem till dig tror jag inte han hade kunnat få det bättre!!

Alexej
0

#47 ju, jag har 10 katter här nu. Men mindst 3 är under 1 år. Än så länge behöver jag inget tillstånd. 2 katter kommer att flyttar, sedan ska jag försöker hittar bra hem för honorna, men det är inte så brottom. Men jag fundera faktiskt att öppnar ett ålderungshem för katter, såna som ingen annan vill har. Kom på idén när jag läste Mirandas inlägg om bilden av ev en lycklig TNR kisse. För jag har inte ett så stort behov att ha tama, keliga katter omkring mig, huvudsaken är att de mår bra. Den ena honan sover tex alltid i stallet, hon kunde sover här men trivs tydligen bättre där. Wy not? Sålänge hon kommer in och äter och hon är mycket med mig när jag jobbar i trädgården.

Faxlin
0

All heder åt dig att du öppnar ditt hem för honom känns så underbart. Jag grät en skvätt av lycka här hemma och konstaterade att världen är inte helt rutten, det finns hopp.
Så länge vi har människor som dig och de andra här inne så finns det hopp.

Att starta ett hem för äldre var också otroligt fint. Gör du det så hojta till. Jag lovar att jag kommer göra en stående överföring varje månad på ett visserligen litet (fattig) belopp tills min ekonomi blir bättre men ändå en liten hjälp.
Klart beundransvärt.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alexej
0

Birgitta från KKS ringde ikväll. Kvinnan har ändrat sig och vill behålla katten. Tja, vad ska man säga?Ledsen

miranda1
0

sååå typisk, när en lösning för kissen är framme, strullar "tanten" till…..Fundersam Ska hon ta hand om katten på riktigt?

/Miranda

anebit
0

Fy va tråkigt för katten som äntligen skulle få ett hem…Ledsen

Jag blir så ledsen när han står och trampar och vill bli klappad och ingen klappar honom…Gråter Konstig  överenskommelse. Tror ju inte att katten har bestämt det……

Varför skall hon ha en hemlös katt i sin trädgård som inte får komma in nu när han hade en schans att få gos och kattkompisar.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

miranda1
0

ta katten, hon äger ju inte den. Om hon anser att hon äger katten ska hon ta ansvaret för 100% och ta in honom….blir sååå trött på sånna.

/Miranda

rulda
0

har nu suttit och läst tråden. fick ont i magen för gammligens skulle och hoppade högt av glädje när han skulle komma hem…

Men hur kan tanten säga att hon vill behålla kissen när hon inte vill kela med honom inte ta in honom utan bara ge honom mat? Om henne andra två katter inte vill ha med honom att göra så är det väll ganska dött lopp?

Jag förstår bara inte….

[helenal]
0

vem är de sm bestämmer tanten eller kks?

Alexej
0

Ingen aning! Jag är också besviken, Birgitta hade inte ens läst beskrivningen med den konstiga överenskommelsen och att tantens katter inte ville ha honom där. Samtidigt har katten levt där i 8 år, är kanske redan 15 år, nån granne där hade lämnat kvar honom. Beskrivningen är 1,5 år gammal och tanten hat som sagt bestämmt sig att behålla honom. Jag tycker "överenskommelsen" är psychisk misshandel och otroligt grymmt, men kanske har situationen förbättrat sig.Ledsen

miranda1
0

behålla honom, betyder det att katter får komma inomhus och att den "överenskommelsen" tanten har med katten upphävs? Mas skulle i alla fall behöva kolla upp hur katten har det nu, tycker jag, inte du Landfreak men någon från KKS.

/Miranda

essut
0

Nämen vilken j-vla tant, tänker på katten…Gråter

essut
0

Skanörkissen, har den kommit tillbaka? Tycker så synd om han..GråterVet någon…

060511
Skanör
Skanörkatten har fått mat av en kvinna sen våren 2005. Han har varit försvunnen nu i fem månader men häromdagen dök han upp igen. Katten är en hittekatt och är skygg, men han visar tecken på att vilja närma sig människan. Skanörkatten blir säkert den mest gosiga katt om han bara får chansen att komma människan in på livet och leva ett liv som alla katter förtjänar. Känner du/ni att ni har kärleken och tålamodet att ge denna krabat en ny start här i livet så hör av er till oss på KKS. (947-05)

Alexej
0

Jag kollade ju Skanörkatten också, men han är nog fortfarande försvunnen. Men jag har anmält mig som interessent om han dyker upp igenLedsen.

MorganP
0

Alexej, hörde du mer sedan hur det gick för Skanörkatten? Jag vet själv inte men skulle vara roligt att veta.

Alexej
0

Nej, jag har inte hört något. Men jag tror han finns inte heller på KKS-sidan kvar:(

Hennum
0

näää! först blev man jätteledsen, när man läste om stackars kissen som inte kelades med på 8år, och sedan blir man överlycklig för att du ville ta hand om honom, och så går människan och säjer att hon ska behålla honom. han skulle ju få det så mycket bättre hos dej Alexej! :( stackars gamle gubbe.

fast nu ser jag att det var väldigt länge sedan! :P undrar hur den gamle gubben har det… om han har fått komma in denna vintern, eller om han fick stanna kvar ute…

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan