Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 903 ggr
karins
0

Hemlös katt.......

I natt ska jag sitta ute på vår gård här i Lyckeby, och vänta in en hemlös katt. Måste nog vara det i alla fall. Det finns en fyllegubbe här som slänger ut mat till en katt genom sitt fönster varje morgon vid 5 tiden. och den äter allt, bröd potatis osv. Jag trodde han matade fåglarna eftersom det alltid ligger bröd och annat nedanför hans fönster. Han påstår att katten är grå. Men jag har hört andra säga att det är en spräcklig, i så fall en skölpaddsfärgad tror jag. Håll nu tummarna här för att jag får syn på den i natt!

Hawknestgrove
0

Lycka till! Sån tur att kissen åtminstone har haft någon som sörjt för kissen.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

karins
0

Ja han har tydligen matat den sen i vintras.

Sidentass
0

Åhh..vad rar du är som vill göra detta…Alla vi hos Sidentassefamiljen håller tumme o tassar!

Engla
0

Karin: Kan det vara samma katt som vi spanade på för nån vecka sen? Hör av dig om du behöver kattmat eller hjälp!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

karins
0

Engla: Vet inte, kan ju vara det, Den kanske går på fler ställen och äter. Ska gå ut vid 04.00 tiden och se om den kommer till gubbens fönster. Katten hade inte varit där natten till idag, sa han. Får se om den dyker upp i natt!

Engla
0

Det kan ju vara samma katt. Den kanske har förflyttat sig till dina regioner istället…Räcka ut tungan (När den inte fick mat av tanten.)

karins
0

Fast denna katten har denna gubben slängt ut mat till sen i vintras. Men det kan ju ändå vara samma katt som rör sig det är ju inte så långt mellan ställena.

Engla
0

Jaha, okej. Jag hoppas det går bra. Säg till om du behöver mat…Räcka ut tungan

karins
0

Jag ska bara kolla vad det är för katt. Det försvann ju en del katter här förra året. Själv kan jag ju inte ta in någon mer katt. Men man kan ju annonsera ut och sätta upp lappar om någon saknar denna katt. Måste först se den och eventuellt fota först. Detta är steg ett!

Gullan402
0

Lycka till med spaningen.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

marieborg
0

Va snällt av dig!! Hoppas du ser katten! Håller tummarna.

anniii
0

Hur har det gått?

karins
0

Har precis kommit in. såg ingen katt denna morgon. Gör ett nytt försök att få se den, nästa gryning.

ouchie
0

> karin.s: ååh, typiskt… hoppas du har bättre tur nästa natt! sov gott nu då(?)  =)  och trevlig helg!

MorganP
0

Hur gick det med denna katt i denna äldre tråd?