Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 841 ggr
Lena
0

OT - Vårtecken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ni sett några vårtecken ännu där ni bor?

I vår trädgård (i Mellerud) blommer det snödroppar sedan ca 2 veckor tillbaka:

………………………..

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
0

…………..igår såg jag att det även kommit upp några krokus.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Denna kommentar har tagits bort.
essut50
0

Åh vilka fina vårblommor Lena.

Här i Kungsör har inte våren kommit än..Finna inga blommor nånstans.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

martdat
0

ja snödropparna blommar här med, har planterat på Gullets grav, en kisse jag hadde som barn, de blommar förfullt, det är så fint med snödropar,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Lena
0

Ja det är något visst med de där allra första vårblommorna.

//Lena

Sidentass
0

Vilka fina bilder på de första vårtecknen!

Jag har inte sett dom än..men har hört andra som berättat om dom små rara snödropparna i rabatter som lite blygsamt vågar titta upp.

Ett vårtecken härifrån..vårkänslor har drabbat våra missar Mari o Bamse..blev vittne till parningsakter här inne i vardagsrummet idag:-O) Tokifransar..kastrater båda två!!Hemlis

Jenna-Gun
0

#6 Hihi.

Så vackra de är vårens budbärare.

Men här är det lite långt än till våren . Visserligenhar vi +grader men  men den kommer väl hit oxå.

Jenna

ChristineL
0

Ja, utanflör min bror hittade jag både snödroppar och krokus som var på väg upp :D

karins
0

Ja visst är det härligt me de första vårblommorna. Har redan visat snödropparna här. Några krokusar har jag inte hittat. Kan visa en bild på ett litet persikoträd med knopparGlad

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=a5c54f04-862e-49a7-bf59-0ddaf3c30671&Filename=knoppar1 006.JPG)

karins
0

Pyttor i gräsmattan..

Jenna-Gun
0

Pyttor?????????

Sidentass
0

Pyttor..ett nytt begrepp här? Men söta var dom:-)

karins
0

ja kallar dom så..tusensköna tror jag dom heter Glad

Hawknestgrove
0

Ja, såna har jag hos Pysselytta på hennes grav. men de rackarns sorkarna har ätit upp dem i år med

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jenna-Gun
0

Förlåt men jag såg inte blommorna. Då hade jag inte frågat hi hi så det kan bli.

Får nog putsa glasögonen bättre.

Jenna

karins
0

Ja dom är pyttesmåFlört

karins
0

Utslagna snödroppar i dagCool

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=f878ce80-c554-457f-8611-ba7859a41dfb&Filename=vårbilder1 002.JPG)

Misan
0

Å vad jag blir avundsjuk på allt grönt och alla knoppar. Här är det bara en stor leråker efter bygget, inga knoppar i år inte Ledsen

Hawknestgrove
0

Än är det vinter kvar…. Dvs Janne har inte kört igång grävaren. Då är det vår….

Ledin
0

har inga snödroppar i trädgården sånt ska jag jag skaffa (flytta i höstast) så vi vet ju inte vad som finns om det finns några blommor alls… har sett att löjtnantshjärtan lr hur man nu stavar till dom å lite andra hägre blommbuskar sedan så kommer det upp såna minismå påskliljor rätt måga med bland stenar å jord jag ska göra en heldel här i trädgården ska sätta mig å måla upp å göra om lite ta bort en massa döda träd å röjja upp plantera å lite sånt, gillar ju plantera i olika krukor. Här ser ni bakdelen av trädgården mycket mossa å syrenpartiet är super gammla så där ska både tas bort o kapas ner (inte allt) röjja upp en grön gång så man kan sitta lite inbakad på en stor plattsten med bord o storlar lite mysställe hoppas bara inte finns orm för dom är jag rädd för. Trädgården har itne fått omsorg för 5 öre på ett bra tag gissar på minst 10år klipt lite gräs har dom gjort o ränsat kanske lite i ett land men inte mer så i höstas fick jag gå med såg å kapa lite på äppleträd å ta bort lite annat. ja vi har mycket jobb i trädgården men tror den blir fin mycket sten å ogämn trädgård så blir svårt att ha pool till barnen o studsmatten måste upp. får bli en mindre pool iaf det e bra att ha det när man bor på landet om man inte går å fjäskar in sig hoss grannen som har en riktig fin pool :) vi har ju bra en så där enkel rund blå 4 000L vatten bara med pump.

supermoccine
0

Jo, vi har krokusar på g här och gula blommor på buskarna.

karins
0

#21 Är det Forsythia dom buskarna med gula blommer?

Hawknestgrove
0

KArin, ja det är det…….

karins
0

Ja vi har två stora Forsythier vid grinden, men dom är inte utslagna ännu..

martdat
0

#10 Pyttor,, ja de är fina sådana finns hoss min pappa ,,, på sommaren……Skrattande

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Blondieisbackagain
0

ne inte vad jag kan se genomf fönstret iafRäcka ut tungan

härligt att det bli vår men det är sviiiiin kallt på kvällarna….

Hawknestgrove
0

Hehe, fråga Bamse, stackarn, som fick sitta och sura i min kattgård en hel natt! Minus 2 grader…..Men, han valde själv, han hade varmt och gosigt att krypa in…..

Alexej
0

Jag fick också ett vårtecken. Årets första fästing på min arm….Skrikandes

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
0

#28 Fästingar är inte så himla kul precis! Vårtecken man gärna slipper om man så säger. Har fått Boreliainfektion två ggr så jag är ingen fans av dessa smykryp. :(

//Lena

karins
0

Har nu hittat en stackars ensam frusen Krokus…

solweig
0

det snöade lite här i märsta i morse.

Blondieisbackagain
0

Det snöaaar nu =/