Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1016 ggr
solweig
0

lasse

lasse har fått mask. han är fortfarande lite skygg.  var hos zenitha o hämta avmaskningsmedel. o det är flytand. hur gör man för att få i honom det. zenitha föreslog att ta honom i ett badlakan. men om vi ska tvinga honom, så kommer väl han att hata oss. jag bävar.har någon ett bra råd.

Alexej
0

Annars går det ju att ringa till veterinären och be om ett recept på Profender. Spot-on lösning mellan öronen.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

essut50
0

Läs den här länken, kanske är samma som Alexej skriver om

http://www.animalhealth.bayer.dk/sv/hund/arma/armasking.html

lycka till..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

solweig
0

jag är rädd att lasse ska bli chockad o dö om vi ska ta honom med tvång.

martdat
0

Förstår att du inte vill bråka med honom, har aldrig provat prefender men det är ju klart värt ett försök,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

essut50
0

Prata med veternären om medlem Alexej skriver om, det är nog det bästa tror jag.

Hawknestgrove
0

Är inte profender recepfritt numera? Annars så kanske du kan ta det flytandeAxiluret och smeta in på tassen?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Therese87
0

testa att blanda i maten mormor, något han verkligen tycker om. Han kanske "går på det" och äter upp maten.. Torkel och Sixten gick på det förat gången jag avmaskade dom.. men när det var dags att avmaska dom nydligen va dom smarta o kände att de va nått som inte smakade som de skulle. men testa.

Therese87
0

för säkerhetsskull ska du avmaska dom båda.. för det är smittsamt.. smittar tydligen via lådan

solweig
0

#6. ska jag hälla det på tassarna? med murre är det inga problem. honom kan man hålla.

Hawknestgrove
0

ja smeta in det… Katter gillar inte att ha kletiga tassar…..Tipsar om www.apoteket.se  där står det just nu i deras tidning om hur man ger medicin till katt. eller pip in till apoteket och ta gratistidningen….HAr knipit 5 ex av den tidningen, så ifall du misslyckas, så kan jag skicka dig ett ex…

Hawknestgrove
0

Jenna-Gun
0

Prefender får man inte blanda i maten eller kleta på tassarna.

Det är en spot on och ska läggas i nacken där kissen inte kommer åt att slicka.

JosephineF
0

Profender har jag givit Nadja. Det är receptbelagt men otroligt smidigt! Det ska alltså INTE tas oralt utan droppas i nacken där katten inte kommer åt att slicka. Håll Lasse skild från Murre om du ger honom Profender så inte Murre slickar upp det.

Therese87
0

jag tänkte på det medlet solweig hade fått av min mamma som i sin tur hade fått det av mig =P det kan man blanda i maten

solweig
0

äldsta barnbarnset, skulle hjälpa oss med lasse. hansa att det inte skulle vara problem med lasse. han stängde in sig i sovrummet med lasse, han blev sönderriven av lasse. micke( barnbarn) är ju knäpp , när han troratt det ska gå  så lätt. vi försöker i morgon. lasse är vettskrämd nui.

Sidentass
0

Förstår att det känns motigt att "bråka" med en skyggis..när jag hade avmaskningskur med mitt gäng här sist..så gick det faktiskt att lura i tabletterna i maten! Köpte extra gott att ha som tablettgömma, sådana där småburkar som sheba osv..eller rå köttfärs..alternativt kokt fisk fungerade också..detta gällde avmaskning..penicillin och antibiotika har inte funkat däremot..så antagligen är dom mer illasmakande!

Hawknestgrove
0

Nä, jag meande och antog att det var flytande Axilur som Solweig hade. Men kolla länken, Siden har tidningen också, där står detjättebra om allt!

solweig
0

har flytande axilur. fick i murre i morse. la axilur på lasses mat. han åt upp ungefär hälften. hoppas att han äter klart sen. annars får vi ta med våld i morgon.

essut50
0

När Pontus skulle ha flytande penicillin när han var ny hos oss, så hade vi det först på tassen men tyvärr så gick det inte bra. Så vi fck ta den hårda vägen alltså att tvångsmata honom med den. Vi gjorde så här, jag hade på mig en tjock jacka och ett par tjocka  handskar för jag skulle ta honom i min famn, medan "gubben" skulle försöka få in penicillinen i hans mun. Det gick bra till slut, tänk att vi skulle göra så i hela tio dagar två ggr per dag..Det vill jag inte göra om, det var verkligen jobbigt.

Lycka till med Lasse.

essut50
0

Hur har det gått med Lasse? Är så nyfiken..

solweig
0

det har gått bra. han o murre har jag fått i dom avmaskn tablett. ska göras om. om 3 veckor.

essut50
0

Vad duktiga ni är..Kyss Nospussa pojkarna från mig.

Ledin
0

så himmla smart ide Gunilla :) här är en katt som tuggar så han blir löddrig å äklar sig som tusan när man ger han maskmedel :S spelar ingen roll om vi gett han pasta lr tab han äklar sig som tusan bara häger saliv om hela munen på han :D det där kan han ju försöka äklasigur haha bra tisp

solweig
0

pratade i dag med micke( barnbarnet). han berätta att armen som lasse rev, den svullna upp så han fick gå till city akuten. fick en stelkrampsspruta o antibeotika. han får skylla sig själv. jag varnade honom, men han ville inte lyssna.

essut50
0

Skulle Micke visa sig duktig?Skrattande

solweig
0

ja, jag tror det.

essut50
0

ja se killar…