Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 626 ggr
snickan
0

Hittekatten Capricciosa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Capricciosa

Hon hittades när hon låg döende på en väg. Skator flockades runt henne väntande på det sista andetaget. Upphittarna tog henne till polisen som kontaktade oss. När hon kom fanns det inte ett torrt öga på katthemmet. Vi hade aldrig sett en så mager katt. Hon var uttorkad, undernärd,apatisk och hade liggsår. Hennesapati byttes snabbt ut mot glädje. Varje gång vi kom till henne i karantänen så hörde vi ett lyckligt jamande, och hon snurrade runt oss, tiggande om klappar. Hon flyttade till jourhem för att tillfriskna, och hennes enorma charm gjorde så hon fick stanna. Idag är hon klädsamt rund och väldigt, väldigtälskad.

Hälsningar snickan

Lena
0

Hej Snickan!

Det var ett gripande kattöde! Vilken tur ändå att det ordnade sig för kissen både med hälsan och med ett permanent hem.

Hälsningar Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Faxlin
0

Jag tycker det är helt underbart att få läsa även om de katter som det går bra för.
En fin historia med ett lyckligt slut.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jenna-Gun
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Helt underbart att katten fick det liv den förtjänar.

Ett lyckligt liv

Jenna

Sidentass
0

jag blir tårögd när jag läser detta…tackar stjärnorna för att det slutade så lyckligt för kissen…//

Sidentass