Zion, Matrix och Trinity
Ville bara visa lite bilder på mina sötnosar därhemma, som nu har blivit friska från ringormen :). (Har städat både med och utan virkon en massa därhemma nu, så jag bara hoppas att det inte blir ett återfall…) Mina små sötnosar till halvskyggisar (när de vänder den sidan till, vill säga - som bilderna visar så kan de vara goa om de bara vill ;) ).
Sitter på jobbet just nu så har bara tillgång till bilder på en av missarna - som har fått en intressent, whohoo!
Först ut blir alltså Zion!
Kolla in fotomodellen…

"Jag diggar snöret i klösträdet"

"Men gäsp vad tråkig du är, matte! Sluta ta kort!"

"Just precis, klia mig på magen istället!"

Du är ju bra på att fota jue!! Vilken lycklig kisse!!
Måsste passa på att berätta angående ringorm, haha, när min dotter hade ringorm i huvudet, sa till hoss dagmamman vad det var o så så att minimera smittrisken, Sa att det är en svampinfektion, Då kom en av de andra barnen fram och frågade - Vad är det för sorts svamp hon har? _Är det champinjoner haha.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hihihi ^_^! Barn är roliga :).

vad otroligt söt Zion e =)

Ville bara berätta att intressenten på Zion, en kvinna som ringde mig igår, är väldigt trevlig och mån om huskattens värde. Hon är utställare, främst av raskatter, men hade även en huskatt som hon brukade ställa ut. Nu när han fått gå i pension ville hon ha en ersättare för denne - och fastnade för bilden lille Zion som tydligen var väldigt lik hennes första utställningshusis. Så hon skall komma och titta på Zion i helgen, så får vi se vad hon säger då :). Fotomodellen kanske blir utställningskatt, om han tycker att det är roligt :).
Å vad fin han är!!! Älskar första bilden! Håller tummarna för att han får ett eget hem snart..

Tänk om man vore hälften så bra som du på att plåta!
Underbar kisse!

#6 Åh, det är inte svårt :). Bilderna är oftast ren tur, det gäller att passa på när de ligger och gottar sig ;). Nej, det är nog snarare kamerans förtjänst än min att de blir som de blir (och de fotogeniska motiven) ;).

Bilder på Matrix och Trinity kommer här!
Matrixgossen med den långa nosen och hjärtformad teckning på nosryggen:)

Kungen i Soffan

Trinity-snuttan med vackraste ögonen och tuffaste teckningen :)

Trion gillar tyska klösträd skarpt :)

Jättesöta är dem! 
Vad roligt för Zion att han har en intresent! 

Absolut! Och Trinity har möjligen också en intressent, men hon skulle tydligen titta på en annan kattunge också, så jag får se om hon hör av sig…

vilka vackra katter och härliga bilder.
låter som en lovande intressent :)
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Har Tinity också fått ett hem nu?

Nej, gosesnuttan är fortfarande kvar hemma. Dock hade tydligen en annan intressent hört sig för om henne, så vi får se (hon ville helst ha en kattunge under 5 månader, och Trinity fyllde ju 5 mån i förra veckan. Hon skall förresten in för kastrering i nästa vecka, börja löpa för en vecka sedan).
Matrix har haft en intressent länge, men han har fortfarande inte hört av sig till mig…

Okej. Men Zion har flyttta nu? :)

Japp, Zion har fått flytta, trots sitt väldigt ocharmiga beteende när de kom för att titta på honom. Han var jätterädd, klöste och skulle undan. De fick hålla honom en liten stund, men sedan var det full fart in under köksbordet. De fick titta på honom på distans sedan, men inte ens hos mig ville han vara. Han hade varit svårflirtad hela morgon, så han kände nog på sig att något var på gång.
De var på vippen att ta med sig hans brorsa Matrix som var rena charmknutten, och Rasmus också. Men de lyckades hejda sig - de har redan ett gäng missar därmemma :).
Nu så har jag däremot fått bekräftat att Zion bara spelade svårflirtad - han spinner och kråmar sig och vill kela järnet i nya hemmet, även om han tydligen var en uppstudsig fräsboll mot de andra katterna (men det var han i början mot Rasmus också, så jag sade att han säkert skulle vänja sig snart).

Men vad roligt att höra :)

För övrigt så åker lilla Trinity till vetten just nu, för att bli kastrerad. Lilla snuttan, på alla hjärtans dag och allt! Hon har fått p-piller i två veckor sedan vi upptäckte löpandet (hon var ändå rätt så diskret, är allmänt kråmig och buffig vanliga fall också.)
De är nu 5½ månad. Med en bror som inte var intresserad i början, men definitivt är fertil nu av kisset att döma så vågade vi inte chansa, ifall han blev fertil tidigare och de har gjort några dumheter när vi inte varit hemma.
Rasmus (storkatten) har fått en intressent!!! Gosepojken, det kommer att bli tomt, men min sambo är inte intresserad av katt nu, och då är det bättre att han kommer till ett hem där alla vill att han skall vara där :). Intressenten verkar mycket trevlig, en kille med dotter, och kommer och tittar på honom på söndag kväll.
Håller tummarna och tassarna att Rasmus får ett hem nu.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Intressenten på Rasmus har tyvärr inte hört av sig igen.. :/.
Men på den goda sidan av nyheter så har Matrix fått nytt hem (arbetskamrats dotter), och Trinity kommer förmodligen att flytta i slutet av veckan :).
Härliga kissar och tur har de oxå.
Lycka till kissar i era nya hem.
Jenna
Lycka till!!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....