Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten-medlemmarna
Läst 1424 ggr
supermoccine
0

Bilder och Firefox

Såg att det var vissa som haft problem med att lägga in bilder i trådarna när de använt webläsaren Firefox. Kopierandet av bilden har varit problemet tycktes det. Jag startar en ny tråd istället för att svara i tråden om något annat med förhoppningen att nå fler.

Såhär kan man göra när man lägger in bilder:

1. Bifoga bilden du vill ha med genom att klicka på "browse" och leta upp rätt bild.

2. Publicera inlägg.

3. Öppna inlägget och klicka upp bilden så att du har den i ett annat fönster.

4. Klicka på "hantera inlägg" och sedan "redigera inlägg" (vilket dessvärre inte verkar funka på sistone varken i Firefox eller IE antingen pga trasigt iFokus eller så är det bara jag)

5. Ta fönstret med bilden och lägg det ovanför fönstret med iFokus. Bildfönstret kan behöva minskas ner lite för detta.

6. Klicka på bilden och håll in musknappen och dra över bilden till inlägget.

7. Dra i hörnet på bilden för att justera storleken.

8. Du kan antingen välja att ta bort bifogad fil eller att ha kvar den (om du vill att man ska kunna öppna den i större format t.ex.)

9. Vill du ha fler bilder i samma inlägg bifogar du en ny fil och gör om proceduren.

10. Publicera!

Hoppas det går bättre så och hoppas att det går att gå in och redigera inlägg snart igen…

Alexej
0

Bra artikel, nu kan också andra lägga in bilder utan problem!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

yavannaKementari
0

Testar :)http://www.hittekatter.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=6330d251-4522-403a-b822-039c78d00a6d&Filename=PICT4855.JPG

maggan47
0

testar också

kemikal
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Coolt, här hoppar man över iFokus en dag, och vad får man se när man kommer tillbaka… Nu ska jag också kunna det här. ;)http://hittekatter.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=f84623df-c21f-4fd6-9794-943871f70d0f&Filename=kisse19.jpg

JosephineF
0

Tack #0 för en bra beskrivning!

supermoccine
0

#5 Var så lite så :) Vill ju gärna att alla ska kunna lägga in bilder smidigt och jag tycker det är kul ju fler som använder Firefox.

Hawknestgrove
0

Bra tips! Jag brukar köra Firefox IEtab, då funkar allt perfetkt. Men ditt sätt verkar vara superenkelt! Firefox är bra……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

Fixade inte det. Hur 17 gör man bildfönstret mindre?

HannaAkutgruppen
0

Jag diggar Firefox! :)

supermoccine
0

#8 Högst upp i högerkanten finns tre knappar: längst till vänster ett streck för att minimera fönstret, längt till höger krysset för att stänga fönstret och i mitten en knapp med bild på två fönster. Den mittersta knappen tar fönstret ur fullskärmsläge och sen kan du dra i hörn eller kanter till önskad storlek.

JosephineF
0

Puttar upp supermoccines förträffliga Firefoxbeskrivning på hur man lägger in bilder.

Daydreams
0

wow får jag lov att publicera detta på råttor i fokus?

Min katt Gay btw:D Bilden “http://hittekatter.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=934f1b94-10a4-4489-b3a3-1d5a4b35e8ed&Filename=DSC00156.JPG” kan inte visas, då den innehåller fel.

Faxlin
0

Vad bra information. Får jag lägga in detta som artikel på fler sajter?
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Puma77
0

Bilden “http://hittekatter.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=70376a3d-bec8-41d4-b74b-89309d7de794&Filename=tudormus.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

Tackar.

//Pia

supermoccine
0

#12 och 13 Javisst, varsågoda! Är bara glad om jag kan hjälpa flera ^^

Elcyion
0

Testar jag med

En älskad vän som har fått åka till hem till änglarna 

Bilden “http://hittekatter.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=662b8836-5c53-4bbe-9b66-e8924d750d71&Filename=Bild%20011.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

Medarbetare på jack russel terrier

johnnys girl
0

Ska se om det funkar för mig

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

karinst
0

hmm

karinst
0

Ääää det funkar inte jag ger upp!

Puma77
0

Vilken del är det som inte funkar? Man måste högerklicka på sin bild och välja öppna i nytt fönster.

//Pia

UpptagetNamn
0

%20024.jpg)

JAAAAAAAAA :D

Det funkade :)

Hawknestgrove
0

Kan fortfarande inte. Hur får man båda fönstren öppna samtidigt… DumGunilla…….

Puma77
0

Du lägger in en bild som vanligt. Sen högerklickar du på din bild i inlägget o väljer öppna i nytt fönster. Uppe i högra hörnet väljer du bilden att förminska fönstret du öppnade på din bild så blir den lite mindre.

Gå in och redigera ditt inlägg sen och nere på skärmen kan du klicka upp rutan med din bild. Den för du sen över (med vänsterknappen på musen intryckt) till ditt inlägg.

//Pia

Hawknestgrove
0

Hawknestgrove
0

**TACK!!!!!!! NU KUNDE JAG!Kyss
**

Puma77
0

Grattis Gunilla, kändes härligt? Skrattande

//Pia

Hawknestgrove
0

Ja, jag är så trög på beskrivningar…..Behöver pedagogik på en femårings nivå för att fatta!http://hittekatter.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=869a6418-1702-4fad-9666-767cc9733c77&Filename=100103dancingcat.gifmen det här gick ju bra!

Hawknestgrove
0

heh nu eldrävar jag bilder utav baraF*N!

Puma77
0

ha ha ja jag gjorde desamma:).

//Pia