katten på solvik
hej
jag skrev innan om en katt på solvik, en svartvit hona, som alla på skolan undrade var den kommer ifrån. nu går inte jag där längre, och det är ganska svårt för mej att utreda det hela nogrannare. har visserligen tänkt ringa polisen länge men det blir lixom aldrig av.
pratade med en kompis där idag och hon sade att katten är där, och att den inte verkar må så bra, förkyld typ.
jag vet helt enkelt inte om den har något hem. men om någon som bor i typ skellefteå skulle kunna tänka sej att försöka hjälpa misse på något vis så skulle åtminstone katten och jag med bli överlyckliga.
vet att de flesta har fullt upp, och kanske inte riktigt tid med en katt som inte ens helst säkert är en hittekatt. men om någon har lite tid över så snälla hjälp!
/Johanna
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Så söt :)
Men har ni satt upp lappar i närheten, ifall någon äger katten?

det är en lapp uppsatt på en anslagstavla utanför kiosken i frostkåge, och bor katten där någonstans så kommer ägaren antagligen dit, men det var innan jul. jag hade planer på att sätta ett halsband på katten med telefonnummer, men så sade någon att de visste vem ägaren var, jag tog med halsbandet hem till skåne och fick sedan veta att de tydligen inte var så att de visste vem ägaren var.

Man kan sätta dit ett halsband..där man efterlyser ägaren genom att fråga tex "vem äger dena fina misse - kontakta tfn:xxx"…för att på så sätt få reda på om katten har något hem..så fin han är..man önskar verkligen att han har någonstans att bo..och att ägaren isåfall inte släpper ut sin misse i farliga miljöer..

jo, det var det jag hade tänkt göra. men så sa ju nån att hon hade en ägare. så jag struntade i det. vilket det visade sig sedan att hon kanske inte hade ändå.
i vilket fall som helst så kan inte jag göra det, eftersom jag är nere i skåne nu :)

#4 Du har ingen möjlighet att få din kompis som uppebarligen sett katten nyligen att få på ett nytt halsband med den texten som Sidentass nämnde?
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

kan ju försöka, men jag tvivlar på att hon bryr sig så mycket att hon går och lägger pengar på nåt sånt, även om det är så lite. är väl den typen som kan tycka lite synd om djuret men inte mycket mer. :( men jag ska försöka!

så platt bilden är, var det jag som gjorde så? plattkatt ^^

#6 Jag kan skicka henne ett halsband om det är där skon klämmer
, men jag misstänker att det är viljan som fattas och inte pengarna för ett halsband eller…

precis. pengarna finns nog där. men inte viljan att gå till affärn o köpa de. hon kan säkert tänka sig att sätta på katten ett halsband. men mer än så är nog mer än vad hon vill göra.
men har inte hunnit prata med henne än, så jag kan inte säja säkert. men känner ja henne rätt såå… :(

Hur går det? Har ni bestämt nått? Hennum har du frågat din kompis om hon kan sätta på ett halsband på katten?

nä, hon är inte på msn och jag har slarvat bort min mobilladdare. typiskt mej. har däremot frågat en annan på skolan om han visste någon som skulle kunna göra det. men fick ingen bra respons.

Okej.. säg till när du vet nått. Jag vill så gärna att den ska ha ett hem, men det tror jag inte att den har vad det verkar som :/

ringde polisen idag åtminstonde, och de har ingen enda katt anmäld försvunnen på långa vägar där… varken svartvit eller nåt annat. så antingen är hon utkastad eller så har hon hem. hoppas de förra.

Synd att ingen anmält en katt bortsprungen :/

jo. det är konstigt att inte en enda katt är anmäld. vore ganska konstigt om folk hade bättre koll på sina katter där än annars :P troligtvis så är de ingen som bryr sig om att anmäla dem försvunna.

nu fick jag veta att det finns tre st katter där… har mailat en kompis o frågat om hon kan ta på dem halsband, och frågade henne lite om de nya katterna. får se vad hon svarar sedan.
någon som har 3 halsband som är lätta att skriva på, för sånna små grejer till telefonnummer brukar inte hålla så länge? och så kan ni få adress dit av mej?
tyvärr kan jag inte köpa halsband själv, då varje öre jag har över ska gå till att mina katter ska bli id-märkta och vaccinerade.

Har tyvärr inga halsband. Någon som har det?

På ex. Rusta borde väl inte ett par halsband kosta en förmögenhet men jag vet inte exakt. De har i alla fall en hel del billiga djurtillbehör