Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 690 ggr
AusaBausa
0

Katt sökes!

Har precis byggt stall och söker katt som kan bo i stallet.

Undrar därför om det finns ngn som behöver hem i närheten av Kristianstad? Ingen vuxen katt utan helst en yngre..

Destany
0

kolla på katthemmen där finns många katter som behöver hem

Onikan
0

Jag vet en katt som redan bor i ett stall, men de har för många katter och pratat om att avliva en eller flera till våren. Den jag tänker på hade jag tänkt ta hem men nu har vi för många katter :( Hon är blyg men man får klappa henne när hon äter, då njuter hon! Sköldpaddsfärgad, jättesöt, knappa året gammal tror jag.
Kan höra med dem om de ännu tänkt minska kattantalet om du vill?
Men i såfall vill jag gärna att du berättar allt om hur katten kommer få det, för hon är mkt speciell för mig :)

vanessa
0

Och att kissen blir kastrerad, id-märkt och vaccinerad. Då kan det bli det ett paradis för kissen. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

essut
0

Varför en yngre katt? Vuxen katt är ju klar med kastrering osv.

Hoppas den får vara inne hos er oxå inte bara i stallet?

Ledin
0

E stallkatter har det jätte bra oftast så har man ju eliment i sadelkammaren (iaf jag) och där kan den ju bo En skön säng vid elimentet, skaffa en bra kattlucka så slipper värmen gå ut snabbare :)  Tar man dessutom en katt som är lite van att vara ute så är det ju lättare, ha en kattlåda så slipper du att den gör sina behov inne i stallet. En katt som får bo i stall å sen gå in är ingen bra lösning då den inte jagar på kvällar då mössen är frame som mest. Och tar men en blyg katt är det ju bra kela å prata ge lite godis så lär den snart mjukna upp å bli keligare. //Lycka till du lär hitta en bra katt ps skaffa gärna 2 så har dom en vän oxå.

Ledin
0

du sök på Kristianstad så kanske du hittar en passande katt, och det borde väll finnas katthem i närheten? ta en som är runt året så är den säkert kastrerad,vacc oxå för ett bra pris.

essut
0

#5 tack för svaret om stallkatter, det är bra att veta hur det går till..

Lena
0

#0 Det finns helt säkert många katter i södra Sverige som skulle bli glada över att få bo i ditt stall. Se bara till att katten är eller blir kastrerad, IDmärkt och vaccinerad. Hör med KKS de jobbar mycket i Skåne, Blekinge och Småland.* KKS -Kattkommando syd, Blekinge, Skåne, Småland

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

brutt
0

Håller med Lena vet att det finns katter som skulle passa utmärkt som stallkatter.

MorganP
0

Haft PM-kontakt och skrev gällande stallkatter och KKS. #0 haft kontakt med några som hade katter. Hoppas de får tag i en ny familjemedlem.

Morgan

stumpan-59
0

har stall själv hemma och katter som får gå in i huset ,fungerar alldeles utmärkt ,aldrig haft problem med möss varken i stallet eller hönshus,däremot i år inne i huset för mössen springer inne i väggarna ,där katterna inte kommer åt dom,så  stallkatter fungerar utmärkt om man vill ha dom inne också haft det så här i 20 år.

Hawknestgrove
0

OCh hur går det här då?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

MorganP
0

Hur gick det?

Ledin
0

koll inlägget jag lagt in 2 katter söker nya hem där har du bra katter kastrerade bägge två å bra kompisar oxå :D messa mig om du är intresserad lr så mailar du via blocket

Ankah
0

Eller de två färgglada tjejerna som Onikan (det är väl Onikan?) försöker hitta hem till?! De verkar ju jättegulliga!

anniii
0

Min syster har stall och fyra katter som bor i huset men är ute om dagarna. De har aldrig möss i stallet fast att katterna inte får vara ute på nätterna. Men det gäller ju också att ha ordning och allt foder i tätslutande tunnor. Det minimerar ju också intresset hos mössen, att de inte kommer åt nåt gott.

Om man nu inte vill ha katt inomhus av någon orsak så kan ett liv som enbart stallkatt vara helt underbart för många hemlösa katter. Får de bara samma vård, mat och omsorg som en katt som man har inne så är det ju bra mycket bättre än att vara hemlös. Eftersom människorna brukar vara i stallet minst 2 gånger om dagen så har ju katten lite sällskap också.

Ankah
0

Katter och hästar kan bli rätt bra polare också. I vårat stall hade en av katterna, en vit, blivit väldigt bra kompis med ett gammalt mörkbrunt sto. Katten låg alltid på pållens rumpa och sov så att där blev en stor vithårig fläck.  Skrattande