Nu är Blissa här!
Nu har Blissa äntligen kommit hit! Efter många många timmars resa är hon äntligen hemma hos oss! Tydligen hade hon vart tyst och fin under hela resan. Vackra katt!
När Jimmy (pojkvännen) kom hem med henne var killarna redan i hallen. Det verkade nästan som att dom hade på känn att dom skulle få en flick-kompis! Jimmy ställde ner buren och Torkel gick fram för att nosa. Ingen av dom sa nånting. Jag öppnade buren och Blissa gick försiktigt försiktigt ut. Ja då passade Torkel på att ta Blissas plats i buren! Han verkade tycka att buren var mer intressant än Blissa
Nåväl, hon nosade lite försiktigt och fort i hallen för att sedan krypa försiktigt ut till köket och in till sovrummet och under sängen. Sixten smög nyfiket efter. Vem var det som hade kommit? Jimmy visade att Blissa hade med sig 3 möss (tack Emma!!) som jag då visade Torkel som var ensam kvar i hallen. Och han gick igång på dom!! Blev helt tokig! Där roade han sig emdan Blissa låg under sängen, lite rädd och lite osäker.
Jimmy har lyckats klappa henne lite fort, men när jag sträckte fram handen fräste hon surt åt mig. Jag har varit med om världens resa idag och nu vill du klappa mig också?? Ungefär.
Nu har iallafall Torkel fattat intresse för Blissa och ligger under sängen med henne och slappar. Har kastat in lite torrisar till henne, iochmed att hon inte har ätit på såå många timmar och jag tror inte att det är matskålen hon kommer gå till i första hand när hon lämnar platsen under sängen. Hon har ätit lite torrisar iallafall.
Har inte tagit så mycket kort ännu, vill inte stressa henne ännu mer. Men några har jag tagit som jag lägger upp!
Skriver mera senare, när det hänt lite mer.

"Jag heter Torkel, vad heter du?"

Båda tittar in i kameran! Ser dom inte ut att passa bra ihop? 

Vilket möte! Görsöta bägge två!!!!

Fina fina Blissa

Killarna gillade hennes bur!
Grattis till att fått en så söt liten tös i huset. Är skönt för henne nu att få lite lugnt efter den långa resan.
//Pia

Tycker det är lite fuskigt att du har två kissar i den färgen, men stort grattis ändå till nytillskottet ;-)

Nu tog jag mod till mig och pressade mig under sängen, försiktigt försiktigt fram till Blissa (trodde att jag skulle fastna på fullaste allvar..) och gjorde ett nytt försök att sträcka fram handen och hon nosa och så vi kelade och kelade. Lilla gumman!! Hon spinner så tyst att man knappt hör! Synd att jag inte hade kameran nära till hands.. lätt att vara efterklok

Fina Blissa-tjejen. Å, jag känner så starkt för henne. Hon kommer att få det bra hos dig.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Vad härligt att det går så bra så fort!! De ser redan ut att gilla varandra! Det här kommer att gå bra!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Va söta dom är allihopa *L*
Tog mig friheten att fixa till storleken på din kort Therese hoppas de e ok *L*
//Eva
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

#11 tack :)
lycka till med blissa, gumman.

Vad roligt att de går tillsammans katterna! Roligt att läsa att transporten gick bra och att du fick klappa henne! :)

Lycka till med Blissa, hon var verkligen lugn på resan fast det tog lite extra för stormens skull..
Härligt! Som Blissa lekte hos Emma höggravid kommer hon nog snart att sätta fart hos dig också.
Tycker alltid det är så skönt när en katt får sitt hem, sitt egna hem:) Och får lekglada kompisar på köpet.
Super!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

lycka till med tjejen…. o vad fin han är som ligger i buren… är det Torkel?.. jag har ingen gråvit misse….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Åååh skönt att allt gått / går bra : ) ååh hoppas på en fortsatt lyckad tid : ) … Blissa kommer få det så bra hos er : )
Grattis till nyskottet och varma lycko önskningar oss här hemma !
#17 ja det är torkel

då kommer jag o hämtar Torkel…
…. tar hjälp av Maggan…..
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
JAG har första tjing på torkel
fina lugna försiktiga Blissa, vad skönt att allt gått bra med den långa resan, och äntligen hemma i Nynäs nu kram Maggan47

Egentligen borde en nybliven småbarnsförälder sova vid det här laget. Har en sådan fruktansvärd huvudvärk och lilla Vendela sover för en gångsskull så jag borde passa på, men hur ska jag kunna sova när Blissa gör stormsteg här hemma? Vaknade av ett ryck, satte mig upp. Såg att Blissa var på väg ut i köket! Torkel (gentelman som han är!) gick försiktigt efter! Nu blev det fart på mig ska ni veta! Upp ur sängen, tassar försiktigt ut i köket. Kände mig lite dum,men stängde dörren in till sovrummet så hon inte smiter in där det första hon gör (vilket senare visar sig vara ganska bra!) Ser att hon är på väg ut i vardagsrummet med två små nyfikna killar efter sig. Vad händer matte? undrar dom. Blissa upptäcker mig, blir lite rädd. Fräser och traskar fort vidare, oroligt. In i Vendelas rum (som numera är en kombination av gym och babyrum) kikar lite försiktigt omkring sig. Jag kommer efter, såsom killarna. Hon ser mig igen, fräser och springer från Vendelas rum, ut i v-rummet och ut i köket. Ser att dörren intill sovrummet är låst. Hjälp, vart ska jag ta vägen? såg hennes reaktion ut ungefär. Torkel kommer ut i köket, nosar på Blissa. Ingen fara bruden! Lugna ner dig lite! tycker han på ett ungefär. Hör att vendela börjar pipa lite inne i sovrummet men tänker att, nej nu får du vänta lite gumman! Mamma måste lära känna nytillskottet. Vendela slutar pipa, nästan som att hon förstod, somnade om. Blissa smyger lite fort till matskålarna. Okej, det är här dom är! Då ska jag ha det i minnet till senare! Traskar förbi mig, ut i v-rummet igen och hoppar upp i soffan. Jag kommer efter, försiktigt. Ser mig, fräser, men jag går försiktigt fram till henne, fram med handen och pratar lugnt med henne. Ända fram, hon nosar på min hand och så börjar vi kela. Måste känna på halsen om hon spinner eller inte, hon spinner. Jag drar försiktigt fram ansiktet mot henne, hon buffar på mig! Älskade kissekatt! Fort fort fram med kameran! Sixten ligger i v-rummet vid leksakslådan och tittar fundersamt. Torkel sitter nedanför soffan och tittar på. Känner mig lite dum igen, men vill verkligen visa henne lådan, så hon vet. Lyfter henne försiktigt. Kroppen spänner sig, men gör ingen ansatts till att vilja komma ur mitt "grepp". Tassar fort men försiktigt till badrummet, med Blissa i händerna och släpper försiktigt ner henne framför lådan. Nu vet hon, att lådan finns där. En säkerhet, när hon nu vill göra sina behov. Måste vara jätte toa-nödig, men hon går när hon går. In i v-rummet igen, hoppar upp i soffan. Torkel och jag kommer efter. Sixten ligger fortf vid leksakerna. Har perfekt uppsyn därifrån, på vad som pågår. Sätter mig bredvid Blissa och vi kelar och kelar. Jimmy kommer hem och så fort han öppnar dörren springer Torkel ut igenom porten (vilket han ALLTID gör) efter en stund kommer Jimmy in igen med Torkel i högsta hugg! Säger åt Jimmy att vara lite försiktigt, för Blissa är i v-rummet. Han är försiktigt och Blissa ser honom och han ser henne. Går fram till henne och får klappa och hälsar, visar att här är det ingen fara. Sedan går Jimmy ut från v-rummet och in i hallen. Blissa vill gå tillbaka till sovrummet (som jag har öppnat nu) men Jimmy står i vägen, Blissa blir osäker, men när Jimmy försvinner från dörröppningen tassar hon försiktigt tillbaka under sängen där hon är nu :)
Lägger upp lite kort nu, sen måste jag krypa ner i sängen igen, innan huvudvärken tar över ochsnart vaknar säkerligen bebis och då blir det ingen sova, ingen rast ingen ro :)

Blissa gumman

Blissa & Torkel

Ett till kort

En förundrad Sixten!

(någon medarbetarre kan gärna hjälpa mig att förminska bilderna då jag inte verkar kunna det själv)

Härligt!!! Det kommer säkert gå som en dans med din nya vackra fröken:)))) /Sylvia
Den perfekta god-natt-sagan:)
Annars läser jag gärna Marieborgs berättelse om sina katter som avslutning….
Du förminskar bildarna lätt genom att klicka på den. Då blir det små fyrkanter på sidorna och hörnet. Jag brukar letar efter den nedre högra fyrkant i hörnet och dra den innåt. Det gör jag till den gråa rullningslistan under bilden försvinner, då brukar storleken stämmer. Sedan måste man jonglera ibland med propotionerna. Men det är inte svårt.
Gud natt Therese, hoppas att din lilla Vendela låter det sova!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Men tack för rapporten! Vad bra du skriver! Söta Blissa, det här kommer ju att gå hur bra som helst =)

Härligt att läsa! Det verkar ju att gå bra, snart kommer hon att känna sig hemmestadd :)

Vilken underbar läsning..o så fina bilder på vackra katter!
Blissa kommer få ett fantastiskt katteliv tillsammans med er..
#5 Oj vad lik hon var min Kajsa! Och vad vacker Blissa är!
Kul att hon äntligen fått ett permanent hem ! :)
kommer att gå jättebra, med lilla fröken Maggan47
Det känns så gott att få läsa om Blissa Stumpan att hon nu landat i eget hem och allt. Hon är så söt och fin den kissen och har varit med om mycket redan trots att hon troligen är ganska ung. Nu får hon leva det goda kattlivet resten av sina dagar. :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sitter i vanlig ordning framför datorn. Torkel sover och Sixten sover, Blissa ligger under sängen. Trodde jag! Bebis Vendela börjar pipa från sin korg bredvid mig, ställer mig upp för att klappa henne i rumpan som oftast får henne att somna om. Då ser jag lilla Blissa titta in i v-rummet från hallen. Blir lite rädd av att jag ställde mig upp så hon pinnar fort iväg till sovrummet igen, under sängen. men hon kom iallafall fram! När vi ändå var vakna! Blissa gumman!

tessan_ - torkel och kajsa var verkligen lika varandra!
Alexej - jag har försökt att förminska, men det går inte. det blir en blockerad pek-pinne när jag försöker förminska bilderna. hmm?
Gör så här Therese - när du öppnar den bifogade bilden, dra i det fönstret tills bilden är i storleså den passar inlägget INNAN du kopierar den. Om du arbetar i Explorer förstås..

Jag försökte förstå dig Jossan, men jag är en aning seg uppe i skann tror jag
Klurade ut problemet nu ialafall, var tvungen att ha bilden i mitten för att kunna förminska den!
Ja, just! Det med! =)

Det börjar vankas kärlek bannemej..! Eller vad tror ni?
va gulligt

Hihi, så sööta :)
#44 Var det Sixten o Blissa
#47 Torkel o Blissa
jag ska få träffa blissa första helgen i februari. ska åka ner till dotra o barnbarnet då o hälsa på. ser jag fram emot!!
Tror nog att det ser ut om om Torkel trivs som fisken i vattnet.
//Pia
dom är ju så söta dina katter. vet att blissa får det bra hos er. lycka till. kram.

Nu har vi busat!Jag och Blissa! La handen under filten hon låg på och röra handen, då gick hon till attack och började bita och busa! :)
:)
#44 men så sött!!! Det går ju toppen!! Jättekul!

När hon ligger under sängen och man lägger sig ned för att hälsa, kommer hon fram på en gång och vill kela. Hon har vart på väg ut från sovrummet några gånger, men då har vi möts, hon har blivit lite rädd och gått in under sängen igen. Så nu ska vi hålla oss i v-rummet ett tag har vi bestämt, för att se om hon vågar sig fram :)

Torkel har skaffat sig flickvän!! Han ser så mallig ut!! Å Blissa så nöjd ut! Vilka härliga bilder!!

Det är såå mysigt att kela!
#57 Gud vilken mysig bild!!
Livsnjutare;)
//Pia

#57 Å vad Blissa myser hoss dig, syns att hon älskar sin matte!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Det var tack vare husse som hon började komma ut från platsen under sängen :) Nu gör hon det varje gång man kommer och hälsar på henne! Snart traskar hon säkerligen runt i lägenheten dagtid också :)

Vilka härliga bilder!! :D
Hussar är bra att ha! Dom kan spela tv-spel, rapa på kommando, fisa publikt, äta en hel limpa på en gång och locka fram det bästa ur små kattfröknar! :D

#64 så sant som sagt! 
Ska jag gissa hur det är om en månad? :)

Kom in i sovrummet och då låg denna söta dam i sängen och vilade :)

Torkel har nu börjat tänja lite på gränserna och försöker alltmer att busa med Blissa som skarpt säger ifrån! Nu när hon låg i sängen så hoppade Torkel upp med fart på henne vilket inte var roligt alls från hennes sida! Sen när hon skulle in under sängen igen, kommer torkel efter, fast han ligger ovanpå sängen och försöker jabba med tassen på henne som leder till fräs från hennes sida. Bara han inte börjar dumma sig mot henne nu!!

Alla tre katter med en VÄDLIGT intresserad Sixten!

Så söta :)
Nej vi får inte hoppas att Torkel börjar att bli dum mot henne.
vilken härlig bild. hur går det mellan sixten o blissa? krama vendela. kram

Sixten bryr sig inte så mycket. Han är mest intresserad av hennes matskålar (trots att han har exakt likadan mat ute i köket)
Jättekul att det går så bra med Blissa!
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Så fort vi la oss i sängen igår så tittade hon fram och gick ut från sovrummet, vet inte när hon kom tillbaks, men vi hann somna iallafall :) När jag sedan vaknade imorse såg jag att hon satt vid vattenskålen i sovrummet och drack! :)

Åh vad kul att det går framåt!!
Hon är så fiiin!

Så söta bilder på Blissa
Och så roligt att det går framåt!

Er släkt är fantastiska med att få katter att komma ut ur sina skal! Härlig läsning om Blissa! Hon kommer att ha det så bra med er!! Det syns!!

dina katter är fantastiskt vackra!lycka till med kissar o bäbis.kram sandra

#78 Vilket fantastiskt kort det första är!! Man ser verkligen hur han vill ha tag i vippan! 

Nu! Efter 6 dagar här kom hon äntligen fram till v-rummet där jag och pojkvännen satt och tittade på tv! Lite lite os'ker fortfarande , då hon reagerar på snabba rörelser men har blivit så pass tuff att hon traskar omkring trotts att vi är vakna och uppe! Jimmy(pojkvännen) fick t o m bära henne utan protester en kort stund :) Torkel testar fortfarande gränser med Blissa, springer fram till henne och tror att hon är med på det hela men blir bemött av fräs och morr. Då backar han, letar rätt på Sixten och gör samma sak mot honom som glatt leker tillbaka! Hon har också hittat matskålarna här hemma! Lyckades ta en bild bakifrån på henne innan hon upptäckte att jag fotade. Syns inte sådär jätte bra, men man ser att hon äter :)
Mat är ju så gott!
Tittar in i v-rummet :)
Turturduvorna!
Alla tre katter! Ser ni vart dom är?
jag ser bara två!!

#82 titta NOGA!

att lägga in bilderna så där får du visa mig när jag kommer ner/mamma
Blissa blir bara mer och mer hemtam allteftersom dagarna går. :) Härligt att se!
//Lena
Underbart att se henne.
Hon loksom finns i ens hjärta. Med allt hon varit med om.
Nospuss till Blissa
PS vilket vackert hem ni har.
Jenna

#87 ja hon är väldigt speciell lilla donnan! Hehe, tack! :D

#81 Det var nästan som "Finn fem fel"…jag tror jag hittar två i soffan och en bakom palmen??? Är det rätt?? Som pris får jag komma hem till er och mocka kattlådan?? *fniss*

#90 haha rätt! det är lille sixten som sitter på baslådan bakom palmen! hur visste du att priset var att mocka lådan??
du måste vara tankeläsare! 

De e ju så smaskens med grädde.
Klart man vill ha mer

Så söta :D

Lite uppdateringar!
Blissa har tuffat till sig allt mera här hemma, är framme mycket mera och vill kela! Det är när det börjar mörka ute som hon tittar fram och är framme :) Men under sängen är fortfarande tryggheten, och så kan jag tro att det nog är ganska mysigt där under :) Hon har hoppat upp i sängen ett flertal gånger om mornarna när man sover (fast då har jag vart vaken) och hon ska komma fram och kela! Verkar tycka om att stå på husse och mjölktrampa när han sover :) Ute på balkongen har hon också varit! har börjat märka killarnas "morgon-rutiner" dvs efter frukost så ska man ut på balkongen en stund och ta lite luft, så ibland hänger hon med ut och sitter och filisoferar. Hon har också börjat ta för sig här hemma allt mer och mer! Nu har hon t o m börjat jaga Torkel och Sixten som blir livrädda och fräser! Men jag menar, killarna brukar ju jaga varandra helt hysteriskt och brottas och har sig för att sen bli iprincip livrädd och springa vind för våg för att en brud jagar dom! Haha, fick höra av Emma att det tydligen är rangordningen som skall göras upp =) Får hon sin vilja igenom lär hon stå högst upp!
Har också köpt en liten korg till henne (det är hundben på den!! men den va så fin och jag visste att hon skulle tycka om den!) som står på köksbordet som hon ligger i om nätterna.
Hon tittar också fram ibland då vi har gäster hemma, lilla stumpan!

Hon ser ut att må bra i hundbenssängen!! Puss på nosen, Blissa! Visa grabbarna vart skåpet ska stå du! =)
jag fick många pussar o kärleksbett av blissa när jag var hos er i helgen. jättemysig katt
lilla Blissa, klart du måste visa småkillarna att du bestämmer Maggan47
klart att blissa måste visa vem som bestämmer. fortsätt så, blissa. hoppas du bestämmer över matte o husse också. kram.

Jag & Blissa
En liten motvillig puss!
gullegris!!! vilken känsla eller hur?

Underbar känsla!
helt ljuvliga bilder.

Ni är vackra tillsammans!!
Åh lilla Blissa va du är vacker, ja även du Therese
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

#100 Men så jättefina bilder på er två!!

Så söta ni är både Blissa och du!
fast jag tycker att blissa är sötast. förlåt pippi. kram. mormor eller gammelmormor.